Εγγραφή | Χάσατε τον κωδικό;

 
Sharpening με Difference of Gaussians - Προχωρημένη επεξεργασία εικόνας

Στη φωτογραφία από το Μουσείο της Ακρόπολης που ακολουθεί, έχω επίτηδες εφαρμόσει Gaussian Blur. Θα δούμε μια μέθοδο που θα της ξαναδώσει μέρος της χαμένης της οξύτητας, δανεισμένη απευθείας από τη σύγχρονη θεωρία επεξεργασίας σήματος.


Όπως και στο High Pass Sharpening, η μέθοδος θα μας δώσει μια εικόνα που θα αποτελείται μόνο από τις άκρες των αντικειμένων και γενικά σημεία με έντονη αλλαγή φωτεινότητας.
Η εικόνα αυτή τοποθετείται σε ένα layer πάνω από την αρχική και με το κατάλληλο blending mode (hard light, soft light ή overlay) βελτιώνει την οξύτητά της.
Εδώ όμως εχουμε περισσότερη αύξηση της οξύτητας και στο εσωτερικό των επιφανειών και όχι κυρίως στις ακμές όπως στο High Pass Sharpening.
Χαρακτηριστικό όλων των μεθόδων που βασίζονται στην ανίχνευση ακμών είναι  μειωμένος θόρυβος και φωτεινά περιγράμματα σε σχέση με πιο συνήθεις μεθόδους όπως το USM.
Παρακάτω θα δούμε τα βήματα αυτής της μεθόδου εφαρμοσμένα στην πιο πάνω φωτογραφία. Αν σας φανούν πολύπλοκα, ελπίζω να είναι παρήγορο το γεγονός πως δίνεται και ένα action που αυτοματοποιεί τη μέθοδο.
Όπως και στο Unsharp Mask, το πρώτο που κάνουμε στην εικόνα μας, είναι ακριβώς το αντίθετο από την τελική μας επιδίωξη. Τη θολώνουμε.
Η μέθοδος συνίσταται στη δημιουργία δύο blured αντιγράφων της εικόνας, το ένα περισσότερο από το άλλο, και στην αφαίρεση (subtraction) του ενός από το άλλο. Ότι μένει είναι ακμές και πληροφορία υφής των επιφανειών, που πάνω σε γκρι φόντο μπορεί να
χρησμοποιηθεί όπως περιέγραψα πριν.

1. Με Image->Duplicate δύο φορές, δημιουργούμε δύο αντίγραφα της φωτογραφίας μας.

2. Επιλέγουμε το πρώτο αντίγραφο και εφαρμόζουμε ένα ελαφρύ Gaussian Blur: Filter->Blur->Gaussian Blur


Δίνουμε μια τιμή ακτίνας γύρω στα 0.5 pixels


3. Επιλέγουμε το δεύτερο αντίγραφο και εφαρμόζουμε εντονότερο Gaussian Blur.



Δοκιμάζουμε τιμές μεταξύ 2 και 4 pixels.

4. Τώρα θα "αφαιρέσουμε" το πιο θολό αντίγραφο από το άλλο.
Με επιλεγμένο το πρώτο αντίγραφο, το λιγότερο θολό δίνουμε
Image->Apply Ιmage



Στο παράθυρο διαλόγου επιλέγουμε στο Source την εικόνα που θέλουμε να αφαιρεθεί, δηλαδή το πιο θολό αντίγραφο.
Στο Blending διαλέγουμε Subtract για να αφαιρεθεί η μία εικόνα από την άλλη και στο Offset δίνουμε 128 ώστε εκεί που οι δύο εικόνες ταυτίζονται, με την αφαίρεσή τους να παίρνουμε γκρι και όχι μαύρο χρώμα. Αυτό θα μας χρειαστεί πιο κάτω, στην υπέρθεση σε layer πάνω από την αρχική εικόνα.

5. Μετά από τα προηγούμενα, εφαρμόζουμε Desaturate και έχουμε την εικόνα:



6. Με Ctrl-A και Ctrl-C την αντιγράφουμε, επιλέγουμε την αρχική φωτογραφία μας και κάνουμε επικόλληση, Ctrl-V. H γκρι εικόνα έρχεται σαν νέο Layer πάνω από την αρχική.

7. Ορίζουμε το Blending Mode αυτού του Layer σε Hard Light. Μπορούμε να πειραματιστούμε με Soft Light και Overlay.

Πιο κάτω ξαναδίνω την αρχική εικόνα και τη βελτιωμένη με αυτή τη μέθοδο.




Εδώ είναι και ένα action για το Photoshop για αυτή τη μέθοδο.



To action αποτελεί γενίκευση ως προς τις παραμέτρους ενός action του Stephen Marsh
Θεωρία πίσω από τη μέθοδο: Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας - DoG
Βασίλης Τσαγκάρης Παν. Πατρών
Η μέθοδος εφαρμόστηκε αρχικά στην επεξεργασία εικόνας για το sharpening εικόνων από τηλεσκόπια και μικροσκόπια.
Η εφαρμογή της στην κανονική φωτογραφία προτάθηκε από τον "γκουρού" της επεξεργασίας Dan Margulis.


Συγγραφή και επιμέλεια : Γιώργος Φουρνάρης (gf)
Οκτώβριος 2003

Συζητήστε σχετικά με το ανωτέρω θέμα



Διαφημιστικός χώρος


Το DPGR στο Facebook

ΦωτοΓράφω
Μελαγχολικό Παγχνίδι
Aπό PanteleimonB

Πως να την πλησιάσεις...Πως να τολμήσεις να της ζητήσεις ένα παιχνίδι, διακόπτωντας τη σκέψη που την εχει μαρμαρώσει. Κρατά στα χέρια της το πιστόλι μα δε σημαδεύει. Ξερει ότι είναι άσκοπο. Ξέρει ότι το μόνο που έχει... Περισσότερα

Wallpapers
---
文言吴语日
9.3 (130.5 πόντοι / 14 ψήφοι)
Μια οικογένεια στον Ήλιο
GeorgeFocus
9.3 (241 πόντοι / 26 ψήφοι)
>>>
amixalopoylos
9.3 (158 πόντοι / 17 ψήφοι)
Περισσότερα...

Μεγάλοι Φωτογράφοι
Josef Koudelka
Εγώ δεν προσπαθώ να καταλάβω. Για μένα το πιο ωραίο πράγμα είναι να ξυπνάω, να βγαίνω έξω και να κοιτάζω. Το κάθε τι.

Φωτογραφικές ρήσεις
Δεν γίνεται κανείς ζωγράφος, αν δεν αγαπά τη ζωγραφική πάνω από όλα.
- Edouard Manet