Εγγραφή | Χάσατε τον κωδικό;

 
Εξομοίωση ρηχού βάθους πεδίου
Σε αυτό το άρθρο, θα προσπαθήσω να σας δείξω τί μπορούμε να κάνουμε στο Photoshop εκ των υστέρων, όταν αρχικά έχουμε ένα πολύ καλό κάδρο, αλλά η μηχανή που διαθέτουμε δεν έχει πολλές δυνατότητες (πχ. πολύ καλής ποιότητας φακός [f1,8 L  Tongue  και μεγάλος σε ζούμ], μεγάλο σε διαστάσεις ccd ώστε να καταφέρνουμε εύκολα μικρό βάθος πεδίου κλπ)

Η συγκεκριμένη διαδικασία προυποθέτει την πολύ καλή γνώση του Photoshop αλλά και της συμπεριφοράς των οπτικών των φακών όσο αναφορά το βάθος πεδίου που καταγράφουν και τις ιδιότητές του.

Η αρχική μας φωτογραφία είναι η ακόλουθη:


Η φωτογραφία ανήκει στη Λία
Canon Ixus 400



Τα πάντα στο κάδρο μας (από την άσφαλτο του δρόμου μπροστά μέχρι τα αυτοκίνητα στο βάθος του δρόμου) είναι σχεδόν πολύ καλά εστιασμένα. Εμείς όμως θέλουμε να πετύχουμε την εστίαση μόνο κοντά στην περιοχή των 2 μπροστινών αυτοκινήτων, για να ξεχωρίσουν από όλη την σύνθεσή μας και να γίνει πιο δυναμική.

Οι παρατηρήσεις και οι αλλαγές που θέλουμε να κάνουμε υπάρχουν στην ακόλουθη φωτό:




Ξεκινάμε λοιπόν από την αφαίρεση του άσπρου αυτοκινήτου δεξιά το οποίο δεν μας προσφέρει τίποτα απολύτως.

Επιλέγοντας το Lasso Tool, θα επιλέξουμε περιοχή της φωτογραφίας μας όπου περιέχει ολόκληρο το ανεπιθύμητο αυτοκίνητο και ακόμα περισσότερο, μέχρι όμως ακριβώς τα όρια του μαύρου Mazda.



Αυτή την επιλογή μετά, με το Lasso Tool θα την κάνουμε Layer via Copy, για να απομονώσουμε σε δικό του layer (με όνομα layer via copy) αυτή την πληροφορία. Εάν κλείσουμε το ματάκι του από κάτω Background layer θα δούμε την πληροφορία που αντιγράψαμε.



Στο νέο αυτό layer θα ενεργοποιήσουμε και το preserve transparency έτσι ώστε να μην προσθέσουμε κάποια πληροφορία στην διαφάνεια του επιπέδου καταλάθος, παρά μόνο στα ορατά pixels που διαθέτει.

Μετά επιλέγουμε το Clone Stamp Tool, και το ρυθμίζουμε να δουλεύει όπως μας δείχνει η παρακάτω φωτό:



Με την ρύθμιση use all layers μας επιτρέπει το Clone Stamp Tool να αντιγράφει πληροφορία από όλα τα ορατά layers και όχι μόνο από το ενεργό.

Αφού ξαναπατήσουμε το ματάκι στο background για να εμφανιστεί πάλι και με ενεργό το πάνω επίπεδο, ξεκινάμε και αντιγράφουμε πληροφορίες από την φωτογραφία (κόκκινες βούλες) ώστε να εξαφανίσουμε το αυτοκίνητο.



Ο λόγος που δημιούργησα το νέο layer με την πληροφορία του αυτοκινήτου μέχρι ακριβώς τα όρια του mazda, ήταν για να διευκολυνθώ και να επικεντρωθώ στο να κάνω μια "καλή" εξαφάνιση του άσπρου αυτοκινήτου, χωρίς να με απασχολεί εάν μια άγαρμπη κίνησή μου, επιρρεάσει το μαύρο mazda.


Κάνουμε merge down για να έχουμε ένα μόνο επίπεδο, από το οποίο θα ξεγυρίσουμε τα αυτοκίνητα, για να τα έχουμε σε ένα νέο, μόνα τους, και να μην τα επιρρεάσουμε απο οποιαδήποτε επεξεργασία θα ακολουθήσει.


Ένα από τα εργαλεία που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε, για να επιλέξουμε ένα αντικείμενο, είναι και το pen tool. Με αυτό μπορούμε να σχεδιάσουμε με απόλυτη ακρίβεια, διάφορα και δύσκολα σχήματα τα οποία εμφανίζονται στην παλέτα paths, από εκεί μπορούμε να τα μετατρέψουμε σε επιλογή (selection).



Μια πολύ καλή παρουσίαση του pen tool θα βρείτε
σε αυτές τις 5 σελίδες.




Αφού επελέξουμε με ακρίβεια τα αυτοκίνητα κάνουμε και πάλι layer via copy και έχουμε τα αυτοκίνητα μόνα τους σε ξεχωριστό layer.






Στο επόμενο στάδιο θα δώσουμε λίγο gaussian blur στο φόντο της φωτογραφίας μας (στα αυτοκίνητα που βρίσκονται στο βάθος του δρόμου) για να δώσουμε περισσοτέρο "βάθος" στη φωτογραφία και να επικεντρωθεί το βλέμμα μας στην μπροστινή σύνθεση. Για την ώρα πατάμε το "ματάκι" στο επίπεδο των ξεγυρισμένων αυτοκινήτων ώστε να μην φαίνονται, μιας και δεν τα χρειαζόμαστε ακόμη.

Θα κάνουμε duplicate layer το background επίπεδο και θα δώσουμε στο νέο μια σχετικά χαμηλή τιμή στο gaussian blur (ανάλογα τα γούστα μας αλλά και το πόσο κοντά στην πραγματικότητα θα μπορούσε να είναι θολό το φόντο με ένα tele φακό).
Δημιουργούμε και μια μάσκα επιπέδου και κρύβουμε από το θολό επίπεδο την περιοχή από την (διαγώνια) μέση σχεδόν και κάτω...



το κόκκινο ημιδιάφανο χρώμα υπάρχει για εκπαιδευτικούς λόγους, για να γίνει κατανοητό τί κρύβεται απο το πάνω blurred επίπεδο και αφήνει να φανεί το αρχικό "καθαρό" background

Μετά κάνουμε merge down το θολό επίπεδο ώστε να έχουμε μόνο το background πάλι. (ενοποίηση των  επιπέδων με τις όποιες ρυθμίσεις είχαν)


Τώρα κάνουμε duplicate layer το background επίπεδο πάλι, το ονομάζουμε "radial blur" στο οποίο θα κάνουμε χρήση του φίλτρου Blur / Radial Blur (blur method: zoom). Θα προσπαθήσουμε να κάνουμε προσομοίωση της κίνησης που καταγράφεται όταν φωτογραφίζουμε με μικρό βάθος πεδίου και με όχι πολύ γρήγορη ταχύτητα.




Στο άσπρο τετράγωνο που υπάρχει στο φίλτρο, κάνουμε κλικ εκεί που υπάρχει η κόκκινη βούλα, για να ορίσουμε το κέντρο από όπου θα ξεκινάει το εφέ του ζουμ.
Το σημείο αυτό δεν θα επιρρεαστεί απο το συγκεκριμένο φίλτρο, και όλα τα άλλα pixels γύρω από αυτό θα υποστούν "motion blur" ακτινοτά, με μεγαλύτερη εντάση στα πιο απομακρυσμένα σημεία από το κέντρο αυτό.
Εμείς κάνουμε κλικ στο σημείο όπου υπάρχουν τα αυτοκίνητα στο φόντο.

(Το Photoshop από τότε που συμπεριέλαβε το συγκεκριμένο φίλτρο απο τις παλιότερες εκδόσεις του, δεν το έχει ανανεώσει καθόλου, αφήνοντάς το ακόμα μη λειτουργικό, αφού κάνουμε κλικ στο περίπου, σε λευκό χρώμα και σε σχήμα πάντα τετράγωνο άσχετα εάν η φωτό μας είναι μακρόστενη! Adobe ακούς??  Tongue
Ευτυχώς όμως ο χρήστης gf, δημιούργησε μια έκδοση φίλτρου (9. Zoom Blur), η οποία είναι σαφώς πιο λειτουργική μιας και έχουμε το preview όλης της εικόνας μέσα στο φίλτρο.
)

Το αποτέλεσμα που θα πάρουμε είναι αυτό...



και κάνοντας κλικ στο ματάκι του από πάνω επιπέδου με τα ανεπηρέαστα αυτοκίνητα, πέρνουμε αυτό το αποτέλεσμα...





Παρατηρούμε στα σήμεια που δείχνουν τα κόκκινα βελάκια οτι υπάρχει κάποια "ατέλεια"... υπάρχει "burred" πληροφορία των αυτοκινήτων, η οποία δεν είναι φυσιολογική. Αυτό συμβαίνει διότι το radial blur έσπρωξε αρκετά τα pixels στις εξωτερικές πλευρές των αυτοκινήτων, μιας και αυτές βρίσκονται πιο μακρυά από το σημείο που ξεκινάει το εφε, σε σχέση με τις εσωτερικές πλευρές, στις οποίες λογικά κρύφτηκαν κάτω από το επίπεδο με τα  ανεπηρέαστα αυτοκίνητα.
( Ένας ακριβός φακός δεν θα μας δημιουργούσε τέτοια οπτικά αποτελέσματα... υπάρχει όμως τρόπος να το αποφύγουμε.)

Ξανακλείνουμε την ορατότητα του πάνω επιπέδου και με 1-2 undo αναιρούμε το φίλτρο radial blur. Με την βοήθεια του clone stamp tool "τρώμε" τις εξωτερικές πλευρές των αυτοκινήτων στο "radial blur" επίπεδο σαν τον σκόρο.  Tongue



Έτσι με την χρήση πάλι του φίλτρου δεν θα "τραβήξει" πολύ θολή πληροφορία των αυτοκινήτων έξω από τα όρια των αυτοκινήτων στο πάνω επίπεδο.

Ctrl+Alt+F στο "radial blur" επίπεδο για να εμφανίσουμε το τελευταίο φίλτρο με τις τελευταίες ρυθμίσεις... πατάμε ΟΚ, και εμφανίζουμε και τα απο πάνω αυτοκίνητα...




Μένει ακόμα ένα βήμα πριν την ολοκλήρωση, και αυτό είναι να κρύψουμε από το radial blurred επίπεδο το σημείο του δρόμου όπου υπάρχουν τα mazda, μιας και σε αυτό το σημείο έχει εστιάσει ο "πανάκριβος" φακός μας.  Tongue



το κόκκινο ημιδιάφανο χρώμα υπάρχει πάλι για εκπαιδευτικούς λόγους, για να γίνει κατανοητό αυτή τη φορά τί φαίνεται απο το πάνω radial blurred επίπεδο και αφήνει να φανεί το κάτω "καθαρό" background


Η διαδικασία έχει πλέον ολοκληρωθεί... και με λίγες βασικές επεμβάσεις (levels / unsharp mask κλπ) είναι έτοιμη για τύπωμα...






 zoom zoom *  Cool


* 400mm  Tongue

Συγγραφή και επιμέλεια : Nίκος Γιαννακόπουλος [/i](jonick33)





Διαφημιστικός χώρος


Το DPGR στο Facebook

ΦωτοΓράφω
Φ
Aπό Samson

Περπατάει. Σκέφτεται. Τα κάνει όλα μηχανικά. Κάτι άλλαξε σ το φρεάτιο. Είδε αυτό που πραγματικά είναι. Νοιώθει φυλακισμένος. Δεν ξέρει γιατί. Δε βλέπει. Είναι καλά κλεισμένος. Είναι θλιμμένος. Είναι σκιά. Σιωπηλός και παραμορφωμένος . Κατάλαβε ότι είναι... Περισσότερα

Wallpapers
απο Καλοχωρι
D.Zografos
9.5 (341 πόντοι / 36 ψήφοι)
Μαργαρίτες
EEagle
9.3 (120.5 πόντοι / 13 ψήφοι)
Χρώματα καλοκαιριού
Ioanna T
9.2 (453 πόντοι / 49 ψήφοι)
Περισσότερα...

Μεγάλοι Φωτογράφοι
Josef Koudelka
Εγώ δεν προσπαθώ να καταλάβω. Για μένα το πιο ωραίο πράγμα είναι να ξυπνάω, να βγαίνω έξω και να κοιτάζω. Το κάθε τι.

Φωτογραφικές ρήσεις
Το να σκέφτεσαι τους νόμους τής σύνθεσης προτού κάνεις μια φωτογραφία, είναι λίγο σα να σκέφτεσαι το νόμο τής βαρύτητας προτού βγεις περίπατο.
- Edward Weston