Εγγραφή | Χάσατε τον κωδικό;

 
Ρύθμιση του κορεσμού με το channel mixer

Συχνά η αύξηση του κορεσμού (saturation) των χρωμάτων μιας φωτογραφίας με το αντίστοιχο ρυθμιστικό του Photoshop δίνει αποτελέσματα που δεν δείχνουν  όσο φυσικά θα θέλαμε ή παρουσιάζουν αυξημένο θόρυβο.
Μια εναλλακτική μέθοδος που προτείνεται από πολλούς επαγγελματίες της επεξεργασίας εικόνας είναι η ακόλουθη, με χρήση του channel mixer:

Στο Photoshop ανοίγουμε τη φωτογραφία μας και προσθέτουμε ένα channel mixer adjustment layer. (Layer -> New Adjustment Layer -> Channel Mixer ... )

Αν υποθέσουμε πως θέλουμε, σύμφωνα με τη μέθοδο, ένα συγκεκριμένο ποσοστό αύξησης του κορεσμού (πχ 20%), με το channel mixer αυξάνουμε σε κάθε κανάλι το ποσοστό του αντίστοιχου χρώματος κατά το ποσοστό αυτό, φροντίζοντας όμως να μειώνουμε κατά το μισό ποσοστό τα άλλα δύο χρώματα ώστε η συνολική συμμετοχή των R, G και Β να παραμένει στο 100%.

Για το 20% του παραδείγματός μας, οι ρυθμίσεις που πρέπει να κάνουμε είναι οι εξής:


(click)


Να και ένα δείγμα εφαρμογής της μεθόδου:



Ας σημειωθεί πως μειώνοντας κατά ένα ποσοστό το  χρώμα που αντιστοιχεί σε κάθε κανάλι και αυξάνοντας κατά το μισό του ποσοστού αυτού τα άλλα δύο χρώματα, πετυχαίνουμε μείωση του κορεσμού.

Όπως πάντα, μειώνοντας το opacity του adjustment layer μπορούμε να απαλύνουμε τα αποτελέσματα της παρέμβασής μας.

Συγγραφή και επιμέλεια : Γιώργος Φουρνάρης(gf)
Μάιος 2004

Συζητήστε σχετικά με το ανωτέρω θέμα



Διαφημιστικός χώρος


Το DPGR στο Facebook

ΦωτοΓράφω
Μελαγχολικό Παγχνίδι
Aπό PanteleimonB

Πως να την πλησιάσεις...Πως να τολμήσεις να της ζητήσεις ένα παιχνίδι, διακόπτωντας τη σκέψη που την εχει μαρμαρώσει. Κρατά στα χέρια της το πιστόλι μα δε σημαδεύει. Ξερει ότι είναι άσκοπο. Ξέρει ότι το μόνο που έχει... Περισσότερα

Wallpapers
Τα βουνά του Μορηά
anhel
9.1 (191 πόντοι / 21 ψήφοι)
Dark Clouds
Nimrod7
9.2 (293.5 πόντοι / 32 ψήφοι)
Πρωινή ομίχλη
Ifanik
9.4 (198 πόντοι / 21 ψήφοι)
Περισσότερα...

Μεγάλοι Φωτογράφοι
Josef Koudelka
Εγώ δεν προσπαθώ να καταλάβω. Για μένα το πιο ωραίο πράγμα είναι να ξυπνάω, να βγαίνω έξω και να κοιτάζω. Το κάθε τι.

Φωτογραφικές ρήσεις
Περισσότερο απ’ όλα, πόθησα να κατακτήσω μέσα στα όρια μίας μοναδικής φωτογραφίας ολόκληρη την ουσία κάποιας κατάστασης που θα ήταν στη διαδικασία του ξετυλίγματός της μπροστά στα μάτια μου.
- Henri Cartier – Bresson