Εγγραφή | Χάσατε τον κωδικό;

 
Επιχρωματισμός φωτογραφίας στο GIMP

Πολύ λίγα λόγια για το GIMP
Το GIMP όταν ξεκινάει ανοίγει μια σειρά floating παραθύρων. Συνήθως ανοίγουν τα εξής τρία: το
main (όπου βρίσκονται οι εντολές ελέγχου αρχείων και γίνεται η επιλογή των εργαλείων), το "Layers,
Channels & Paths" και το "Brush Selection".
Τις φωτογραφίες προς επεξεργασία τις ανοίγουμε ως γνωστόν από το File - Open και από εκεί και
μετά σχεδόν όλο το μενού έλεγχου της φωτογραφίας (αποθήκευση, φίλτρα κλπ) εμφανίζεται πάνω στη
φωτογραφία μας με δεξί κλικ ως αναδυόμενο μενού.




 Ο επιχρωματισμός στις φωτογραφίες μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να τονιστούν ένα ή περισσότερα αντικείμενα είτε για να εστιάσουμε την προσοχή του θεατή σε αυτά είτε για να δημιουργήσουμε μια ενδιαφέρουσα, στο σύνολο της, σκηνή.

 Ο πιο συνηθισμένος επιχρωματισμός που συναντάμε είναι σε μια ασπρόμαυρη φωτογραφία να βλέπουμε κάποια αντικείμενα με το φυσικό τους χρώμα.

 Ας δούμε πως μπορεί να γίνει αυτό χρησιμοποιώντας το GIMP.

 Ανοίγουμε την εικόνα μας (File - Open) και την κάνουμε Duplicate με Ctrl + D ή με δεξί κλικ επάνω στην εικόνα και Image – Duplicate.

 Επιλέγουμε το αντίγραφο που δημιουργήσαμε ώστε να είναι η ενεργή μας εικόνα και το μετατρέπουμε σε ασπρόμαυρο κάνοντας δεξί κλικ επάνω στην εικόνα και Image – Mode – Grayscale. Κατόπιν μετατρέπουμε τον χρωματικό της χώρο ξανά σε RGB με Image – Mode – RBG.

 Μετακινούμαστε στο παράθυρο διαλόγου με τα Layers (Ctrl + L) και επιλέγουμε ως Image την αρχική έγχρωμη εικόνα μας.

 

 Δημιουργούμε ένα νέο layer (το κουμπάκι κάτω αριστερά) με όνομα "B-W" και Layer Fill Type - Transparent.



 Πάμε στην εικόνα που έχουμε κάνει BW και αφού την επιλέξουμε όλη (δεξί κλικ Select - All) την αντιγράφουμε στο πρόχειρο με Ctrl + C.
 Πίσω στο παράθυρο διαλόγου με τα Layers (Ctrl + L) επιλέγουμε ως Image την αρχική έγχρωμη εικόνα μας και φροντίζουμε να είναι επιλεγμένο το κενό layer που δημιουργήσαμε πριν.
 Με Ctrl + V μεταφέρουμε την ασπρόμαυρη εκδοχή στο νέο layer και πατώντας το κουμπάκι με την άγκυρα την σταθεροποιούμε.

 Στο πλαίσιο διαλόγου Layers με δεξί κλικ στο layer Β-W επιλέγουμε Add Layer Mask και στον διάλογο επιλογών που εμφανίζεται επιλέγουμε White (Full Opacity).

 

 Είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε τον επιχρωματισμό και γι’ αυτό επιλέγουμε από το κύριο παράθυρο το πινέλο φροντίζοντας να είναι ορισμένο ως Foreground color το μαύρο.

 

 Στην εικόνα μας και αφού κάνουμε, ένα καλό zoom για να δουλέψουμε πιο άνετα, αρχίζουμε και «βάφουμε» με το πινέλο τις περιοχές που θέλουμε να κρατήσουν το αρχικό τους χρώμα.
 Παρατηρούμε πως καθώς περνάμε το πινέλο πάνω από σημεία της εικόνας το χρώμα επανέρχεται.



 Στις μεγάλες επιφάνειες που επιχρωματίζουμε μπορούμε από το παράθυρο Brush Selection του GIMP να επιλέξουμε ένα πινέλο με σκληρές άκρες ώστε να τελειώνουμε γρηγορότερα. Όταν φτάνουμε στα οριακά σημεία των αντικειμένων καλό είναι να επιλέγουμε ένα πινέλο με μαλακή
άκρη για να αποφύγουμε τα λάθη.



 Για να διορθώσουμε κάποιο λάθος μπορούμε επίσης να αλλάξουμε το Foreground color σε λευκό. Βάφοντας με λευκό mask θα δούμε πως η εικόνα μας επιστρέφει στην ασπρόμαυρη εκδοχή της.

 Εφόσον τελειώσαμε την επεξεργασία μας, κάνουμε δεξί κλικ στη φωτογραφία μας και επιλέγουμε Layers - Flatten image ώστε να συγχωνευθούν τα layers και μετά File - Save As...




Συγγραφή και επιμέλεια : Νίκος Κανταράκιας(Nikant)
Ιαναουάριος 2004

Συζητήστε σχετικά με το ανωτέρω θέμα



Διαφημιστικός χώρος


Το DPGR στο Facebook

ΦωτοΓράφω
Φ
Aπό Samson

Περπατάει. Σκέφτεται. Τα κάνει όλα μηχανικά. Κάτι άλλαξε σ το φρεάτιο. Είδε αυτό που πραγματικά είναι. Νοιώθει φυλακισμένος. Δεν ξέρει γιατί. Δε βλέπει. Είναι καλά κλεισμένος. Είναι θλιμμένος. Είναι σκιά. Σιωπηλός και παραμορφωμένος . Κατάλαβε ότι είναι... Περισσότερα

Wallpapers
wallpaper ants
Αναστασιάδης Λ.
9.3 (203.5 πόντοι / 22 ψήφοι)
Λευκάδα
giorgaros
9.2 (433 πόντοι / 47 ψήφοι)
Δρόμος μέσα στη λίμνη
Dr_Michael
9.1 (329 πόντοι / 36 ψήφοι)
Περισσότερα...

Μεγάλοι Φωτογράφοι
Josef Koudelka
Εγώ δεν προσπαθώ να καταλάβω. Για μένα το πιο ωραίο πράγμα είναι να ξυπνάω, να βγαίνω έξω και να κοιτάζω. Το κάθε τι.

Φωτογραφικές ρήσεις
Μεγάλη φωτογραφία είναι αυτή που εκφράζει πλήρως τι αισθάνεται κανείς -με τη πιο βαθιά έννοια- γι’ αυτό που φωτογραφίζεται.
- Ansel Adams