Εγγραφή | Χάσατε τον κωδικό;

 
Κριτική Φωτογραφίας

Κεντρική | Βοήθεια


Επιλογές εμφάνισης φωτογραφίας

Στοιχεία φωτογραφίας
a man
Ανέβηκε στις 27/06/2011 22:49

Φωτογράφος : elenitressou - Οι φωτογραφίες του/της
Εμφανίσεις: 23568

Δεδομένα exif
ΜοντέλοNIKON CORPORATION: NIKON D90
Ημερομηνία24/06/2011 22:52:01
Χρόνος έκθεσης1/5 (0.2) seconds
Διάφραγμαf13
ΠρόγραμμαManual
Αντιστάθμιση έκθεσης-1.7 EV
Τύπος φωτομέτρησηςPattern
Χρήση ΦλαςFlash did not fire
Εστιακό μήκος30 mm (45 mm ισοδύναμο σε αναλογία 35mm)


Σελίδες: 1
Nikiforos (τα σχόλια αυτού του μέλους)17/08/2011 22:18
EleniT

Έκανα μια μικρή βόλτα στην γκαλερί σας και πρόσεξα ότι δεν έχετε αναρτήσει άλλη, παρόμοια με τούτη, φωτογραφία.
Έτσι σκέφτηκα ότι μάλλον δοκιμάζετε κάτι καινούριο (για εσάς) και για αυτό στείλατε αυτή τη συμμετοχή στη στήλη.

Αυθαίρετα λοιπόν, υποθέτω, ότι έχετε απορίες και επιφυλάξεις για την προσπάθειά σας αυτή.

Να σας πω καταρχήν, ότι σε αυτή τη φωτογραφία επιχειρήσατε να "παίξετε" με τη σκιά του μοντέλου σας, επιμείνατε, μάλλον, περισσότερο απ' ότι χρειαζόταν για να αναδειχθεί το θέμα σας και σας "ξέφυγαν" ορισμένα βασικά, που το "κόψιμο" τους δεν δικαιολογείται από το τελικό αποτέλεσμα (ομιλώ για τα πόδια). Σχεδόν φαίνεται ως παραφωνία, από τη στιγμή που έχετε δώσει τόση μεγάλη "φωτογραφική" σημασία στα χέρια (και στη σκιά τους).
Θεωρώ ότι δεν εκμεταλλευτήκατε αυτές τις υπέροχες γραμμές που σας προσφέρει το μπλουζάκι του "ναύτη" σας (να με συγχωρέσετε, αλλά σα ναύτη βλέπω το μοντέλο σας και αυθόρμητα μου έρχονται στο νου κάποιοι πολύ γνωστοί ναύτες ενός μεγάλου Έλληνα ζωγράφου) και τη δυνατότητα μέσα από ένα σφιχτό κάδρο να "παίξετε" περισσότερο δημιουργικά με τη σκιά (ως φωτογραφικός διάλογος ανάμεσα στους όγκους του σώματος της σκιάς του και των γραμμών), πράγμα που θα δημιουργούσε μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο θεατή.
Το εύρημα με το σκυμμένο κεφάλι και το καπέλο είναι επιτυχημένο, αλλά στα μάτια τα δικά μου, ξεκομμένο από την υπόλοιπη σύνθεση, σα να προσπαθείτε να υπογραμμίσετε με ένα συναισθηματικό πέπλο μια ψυχική κατάσταση του υποκειμένου (πράμα που δε χρειάζεται καθόλου η φωτογραφία, τα "καλολογικά στοιχεία", οι "μεταφορές" και όλα τα υπόλοιπα ας μείνουν στη λογοτεχνία, δεν τα έχει ανάγκη η φωτογραφία, η οποία, όπως είναι γνωστό, διακρίνεται από τη φτώχεια και την απλότητά της).

Η γνώμη μου είναι να προσπαθήσετε ξανά και να δοκιμάσετε περισσότερες και διαφορετικές λήψεις.

Σας ζητώ συγνώμη για την καθυστέρηση, αλλά το καλοκαίρι βλέπετε, ενισχύει, με τον τρόπο του, την έμφυτη ροπή που έχω στο να είμαι, μερικές φορές, αναβλητικός.

Με εκτίμηση

Ν. Μ.

« Τελευταία τροποποίηση: 17/08/2011 22:20 από Nikiforos »

Quassar (τα σχόλια αυτού του μέλους)20/08/2011 12:29
Ως ειθησθε, ο σχολιαστης που "περνα" μια εικόνα σε αυτη τη στηλη, εχει και το πρωτο λογο. Ο λογος λοιπον του Νικηφορου καλυψε σε μεγαλο βαθμό οσα ήθελα να πω κι εγω. Πολυ καλη χρηση της υπερεκθεσης στη δημιουργία αφαιρετικής εικόνας, ισοβαρης σημασία της σκιας και του μοντελου αλλα και ατυχες κοψιμο στα ποδια που χαλαει το καδρο. Θα προσθεσω μια αισθηση επιτηδευσης - στησιματος δηλαδη - που θυμιζει περισσοτερο φωτογραφια μοδας παρα πορτρετο (να σημειωσω, δε λεω οτι ειναι ποζαρισμενη αλλα οτι δειχνει ποζαρισμενη και οτι τρεφω εκτιμηση για τη καλη φωτογραφια μοδας)

Περαν ομως απο το μερος της φορμας, εχω μια αντιθετη αποψη σε οτι αφορά την αναγνωση της εικονας αυτης. Ο Τσαρουχης (στον οποιο θεωρω οτι αναφερεται ο Νικηφορος) "εξιδανικευει" τους ναυτες του. Τα πρόσωπα τους εχουν στοιχεια αγιογραφίας ενω οι χοροι τους ειναι χοροι αγγελων με συγχρονη αμφιεση.

Η συγκεκριμενη φωτογραφια μου δινει μια αισθηση νουαρ παρολο που ειναι λουσμενη στο φως. Το προσωπο ειναι μεσα στη σκοτεινιά και κρυβει την ταυτοτητα. Η σταση είναι ηδονιστικη και σχεδον προκλητική. Θα μπορουσε να ειναι η σταση ενος αγοραιου εραστη κατω απο το φαναρι του δρομου σε καποιο παραδρομο. Στο συνολο μου θυμίζει πολυ εντονα τον Querrellε απο τις σελίδες του Jean Genet "O Καυγατζής της Δρέσδης" που εκανε ταινία ο Fassbinder το 1982.



Εχω ομως και να εντοπισω και κατι ακομα. Η σκια θυμίζει αγαλμα κλασσικής τεχνοτροπίας (εμενα μου εφερε Δαυϊδ στο μυαλο) ερχομενη ετσι σε αντιθεση με την "αμαρτωλή" σταση του μοντελου.

Για εμενα αυτη η αντιθεση είναι το πιο ενδιαφερον στοιχειο της εικονας και το μονο που πλησιαζει την εξιδανικευση "αλα Τσαρουχης" που λεγαμε παραπανω.

Θα μπορουσα να μιλαγα για μια πολυ ενδιαφερουσα φωτογραφία αν ειχε προσεχθει το καδρο λιγο περισσοτερο

« Τελευταία τροποποίηση: 20/08/2011 15:57 από Quassar »

Σελίδες: 1



Διαφημιστικός χώρος


Το DPGR στο Facebook

ΦωτοΓράφω
Μελαγχολικό Παγχνίδι
Aπό PanteleimonB

Πως να την πλησιάσεις...Πως να τολμήσεις να της ζητήσεις ένα παιχνίδι, διακόπτωντας τη σκέψη που την εχει μαρμαρώσει. Κρατά στα χέρια της το πιστόλι μα δε σημαδεύει. Ξερει ότι είναι άσκοπο. Ξέρει ότι το μόνο που έχει... Περισσότερα

Wallpapers
flower
pemag
9.1 (82 πόντοι / 9 ψήφοι)
Λίμνη Myvatn
knick
9.4 (245 πόντοι / 26 ψήφοι)
---
文言吴语日
9.3 (130.5 πόντοι / 14 ψήφοι)
Περισσότερα...

Μεγάλοι Φωτογράφοι
Josef Koudelka
Εγώ δεν προσπαθώ να καταλάβω. Για μένα το πιο ωραίο πράγμα είναι να ξυπνάω, να βγαίνω έξω και να κοιτάζω. Το κάθε τι.

Φωτογραφικές ρήσεις
Το να σκέφτεσαι τους νόμους τής σύνθεσης προτού κάνεις μια φωτογραφία, είναι λίγο σα να σκέφτεσαι το νόμο τής βαρύτητας προτού βγεις περίπατο.
- Edward Weston