Εγγραφή | Χάσατε τον κωδικό;

 
Κριτική Φωτογραφίας

Κεντρική | Βοήθεια


Επιλογές εμφάνισης φωτογραφίας

Στοιχεία φωτογραφίας
Elina F
Ανέβηκε στις 26/04/2011 00:53

Φωτογράφος : antonispsarras - Οι φωτογραφίες του/της
Εμφανίσεις: 17242

Δεδομένα exif
ΜοντέλοNIKON CORPORATION: NIKON D40
Ημερομηνία07/07/2009 14:08:27
Χρόνος έκθεσης10/250 (0.04) seconds
Διάφραγμαf4.5
ΠρόγραμμαManual
Αντιστάθμιση έκθεσης0 EV
Τύπος φωτομέτρησηςPattern
Χρήση ΦλαςFlash did not fire
Εστιακό μήκος32 mm (48 mm ισοδύναμο σε αναλογία 35mm)


Σελίδες: 1
Quassar (τα σχόλια αυτού του μέλους)09/05/2011 14:14
Όταν είδα για πρώτη φορά αυτή τη φωτογραφία του Αντώνη ένιωσα ότι την γνώριζα ήδη. Είχα μια αδιόρατη αίσθηση ότι την αναγνώριζα από κάπου. Μάλιστα την ανάφερα σαν ενα καλό παράδειγμα εσωτερικότητας που μπορεί να έχει ενα πορτρέτο, με τον τρόπο που ανασύρεις από τη μνήμη παλαιότερες εντυπώσεις ώστε να δώσεις ενα σημείο αναφοράς σε κατι άλλο. Τελικά δεν την είχα ξαναδεί ούτε καν στη γκαλερί του Αντώνη και αυτό μου προκάλεσε μεγαλύτερη έκπληξη. Αυτή η περίεργη αίσθηση προερχόταν μάλλον από το αίσθημα της οικειότητας που ξεχειλίζει η συγκεκριμένη εικόνα κάτι που την κάνει άμεσα αναγνωρίσιμη - όχι επειδή μοιάζει με άλλες - αλλά γιατί έχει δύναμη απο μόνη της.

Η εικόνα αποδίδει τον ορισμό του περιβαλλοντικού πορτρέτου, όπως τον αντιλαμβάνομαι εγώ. Ο άνθρωπος στο χωρο του. Ο χώρος που χαρακτηρίζει το πρόσωπο και το πρόσωπο που βάζει στοιχεία της προσωπικότητας του στο χώρο. Η βουβή συνομιλία με το θεατή όπου ο φωτογράφος λειτουργεί ως κανάλι επικοινωνίας - σαν ενζυμο που εξυπηρετεί την κατάλυση και την ολοκλήρωση μιας σχέσης.

Τα πιο απλά πράγματα είναι τελικά και τα πιο σύνθετα. Μια εικόνα τόσο απλή και άμεση μπορεί να μεταφέρει συναισθήματα που δε καταφέρνουν να περάσουν οι πιο σύνθετες και δραματικές επιλογές.

Προσέξτε την ταξη και καθαριότητα του χωρου; o άνθρωπος εχει ορίσει τον τρόπο που λειτουργεί, σκέπτεται και ενεργεί. 'Ολα είναι οργανωμένα, προσεκτικά και τακτικά. Τα παντα εχουν τοποθετηθεί με αργές και προσεκτικές κινήσεις με το φόβο του κινδύνου του λαθους. Ολα είναι στη θέση τους, όλα είναι προμελετημένα, όλα είναι μεσα στα πλαίσια και στους κανόνες που δεν όρισαν αλλοι, αλλα το ιδιο το πρόσωπο για το χωρο του. O άνθρωπος εχει περιχαρακωθεί μεσα στα πλαίσια αυτά και αυτοφυλακίζεται σε ένα περιβαλλον οπου ο ιδιος αισθάνεται πιο ασφαλής.

Τα ρούχα και η στάση συνηγορούν προς το ίδιο. Απλό ρούχο χωρίς στολίδια και κοσμήματα = για να μη προκαλεί/προσκαλεί κανέναν άλλο μέσα στο προσωπικό χωρο και ταράξει την ταξη. Ποδια, χέρια σταυρωμένα (:επιφυλακτικότητα) αλλά χωρίς "σφιξιμο" - τα χερια αναπαύονται το ενα μέσα στο άλλο, ως σημάδι οικειότητας προς τον φωτογράφο/θεατή ο οποίος επιτρέπεται να πλησιάσει τοσο-οσο.

Η γυναίκα κάθεται πάνω στο τραπέζι και οχι στην καρέκλα ή όρθια - που θα ηταν πιο politically correct- σαν να δείχνει ότι ο χωρος της ανήκει και τον διαχειριζεται με δική της βούληση. Η στάση ευθυτενής και αξιοπρεπής ίσως και λίγο άκαμπτη/αγέρωχη που μπορεί να υποδεικνύει την διάθεση μπροστά σε όποια αλλαγή στη νορμα των πραγματων.  

Ενα πρόσωπο "ατσαλάκωτο" μακριά από κάθε έκφραση που δηλώνει ότι ο προσωπικός/εσωτερικος χώρος είναι σφραγισμένο δωμάτιο. Όποια σκέψη, ταραχή ή συναίσθημα περνάει μόνο μέσα από τα μεγάλα και εκφραστικά μάτια που εδω είναι πραγματικά καθρέφτης ψυχής. Ψυχής θλιμμένης, με επίγνωση της μοναχικότητας της, ψυχής που επιθυμεί αλλά δεν καρτερεί.

Μοναδικό "ψεγαδι", ενα σημαδι στο αριστερο πόδι σαν ιχνος μιας αλλης ζωής, έξω από τα ασφαλή όρια του γραφείου, εκεί που οι κοινοί ανθρωποι πευτουν και χτυπάνε καμιά φορά.

Το ψυχογράφημα είναι δική μου φυσικά ερμηνεία και μπορεί να μην έχει σχέση με την πραγματικότητα αλλά η φωτό με οδηγεί προς αυτές τις σκέψεις. Αυτό είναι και το καλό της στοιχείο. Με βάζει σε σκέψεις και με κάνει να αναρωτηθώ γιατί ένα άγνωστο πρόσωπο μπορεί να είναι τόσο οικείο.

Αυτή εικόνα καθώς και κάποια άλλα πορτρέτα που μπορεί να δει κανείς στη γκαλερί του Αντώνη, έχουν μια αμεσότητα και εσωτερικότητα που για πολλούς είναι ζητούμενο άπιαστο. Παράδειγμα:

......

Αυτό είναι σημείο μιας ικανότητας έκφρασης μέσω της φωτογραφίας που μπορεί να καλλιεργηθεί με προσοχή όμως να μη χαθεί η πρωτογενής αθωότητα απέναντι στο μέσο που διαφαίνεται από τις παραπάνω εικόνες.


Τεχνικά, αρχικά σκεφτηκα ότι η είκόνα είναι άτονη και αποδίδει τους μεσαιους τονους του γκρί χωρίς καθαρά λευκα και μαυρα. Δοκιμασα να το διορθώσω στο PS αλλα δε μου αρεσε το αποτελεσμα. Τελικά ισως και αυτή η μουντάδα να προσδίδει στο "ψυχογραφημα", τονίζοντας τη γκρίζα και χωρίς τόνους/εξάρσεις διαθεση του προσωπου.

Επίλογος: Προσπαθώντας να βρω αναλογίες για την εικόνα αυτή, κατέληξα ότι πιο κοντά στην αίσθηση που μου δημιούργησε είναι κάποιες εικόνες της Arbus όπως αυτές που παραθέτω παρακάτω. Η συγκριση είναι υπερβολική αναλογιζομενοι το status της Arbus αλλά κοινα σημεία κατα τη γνώμη μου διαφαίνονται.

..

..


« Τελευταία τροποποίηση: 06/02/2012 17:30 από Quassar »

antonispsarras (τα σχόλια αυτού του μέλους)05/09/2011 23:44
Αγαπητε Quassar
Σε ευχαριστω πολυ για την κριτικη .
Δε θελω να πω τιποτα απλα να αναφερω κατι μονο.
Οταν ξεκινησα ενα σεμιναριο φωτογραφιας και παρακολουθουσα για πρωτη φορα το εργο μεγαλων φωτογραφων , μολις ειδα τιν παρουσιαση της Arbus ....ενθουσιαστηκα αμεσως. Οποτε εχεις απολυτο δικιο. Μου εκανε τρομερη εντυπωση η αναφορα.
Σε ευχαριστω πολυ και παλι .

Σελίδες: 1



Διαφημιστικός χώρος


Το DPGR στο Facebook

ΦωτοΓράφω
Φ
Aπό Samson

Περπατάει. Σκέφτεται. Τα κάνει όλα μηχανικά. Κάτι άλλαξε σ το φρεάτιο. Είδε αυτό που πραγματικά είναι. Νοιώθει φυλακισμένος. Δεν ξέρει γιατί. Δε βλέπει. Είναι καλά κλεισμένος. Είναι θλιμμένος. Είναι σκιά. Σιωπηλός και παραμορφωμένος . Κατάλαβε ότι είναι... Περισσότερα

Wallpapers
Σκιά στην άμμο
aiakos
9.3 (158 πόντοι / 17 ψήφοι)
Γαλαζοπαπαδίτσα
ppet
9.3 (176 πόντοι / 19 ψήφοι)
Μια σταγόνα αναστάτωση …
GeorgeFocus
9.5 (331.5 πόντοι / 35 ψήφοι)
Περισσότερα...

Μεγάλοι Φωτογράφοι
Josef Koudelka
Εγώ δεν προσπαθώ να καταλάβω. Για μένα το πιο ωραίο πράγμα είναι να ξυπνάω, να βγαίνω έξω και να κοιτάζω. Το κάθε τι.

Φωτογραφικές ρήσεις
Οι διαθέσεις και οι ιδιότητες της φύσης, και οι αποκαλύψεις της μεγάλης τέχνης, είναι και τα δυο εξίσου δύσκολο να καθοριστούν. Μπορούμε να τα αδράξουμε μόνο στα βάθη του διορατικού πνεύματός μας.
- Ansel Adams