Εγγραφή | Χάσατε τον κωδικό;

 
Forum
Κάτω

* Πληροφορίες χρήστη Αρχική | Ημερολόγιο | Σύνδεση | Εγγραφή
28 Φεβρουάριος 2017, 03:20:42

  +  DPGR Virtual Community  
| | | | |-Μεγάλοι Φωτογράφοι (Συντονιστής: noe)

Σελίδες: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 11 |   Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Μεγάλοι Δάσκαλοι Νο10 - G. Winogrand  (Αναγνώστηκε 70911 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
gpseven
Επισκέπτης
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #15 στις: 26 Ιούλιος 2004, 22:54:50 »

Aγαπητέ Τάκη,
Δές σε παρακαλώ λίγο την κριτική του manos_mm σε αυτήν την φωτογραφία, και δώσε βάση στα ιστορικά στοιχεία που παραθέτει, και που πραγματικά με καθήλωσαν, γιατί πράγματι είναι εντυπωσιακά τα συμπεράσματα που βγάζει κανείς μέσα απο αυτά.

Τι κρατάω εγώ απο αυτά που λέει ο (Δάσκαλος) manos_mm σε σχέση με το θέμα που έχεις ανοίξει εδώ...
"...Βέβαια το χωριό είναι – εδώ και δεκαετίες – μια φωτογραφική ατραξιόν για φωτογράφους από κάθε γωνιά της γης. Ετσι το έργο του φωτογράφου εκεί γίνεται από τη μια εύκολο (αφού οι άνθρωποι συνήθισαν τους φακούς) και από την άλλη  γίνεται δύσκολο ακριβώς για τον ίδιο λόγο.
Πώς να βγάλεις τις φωτογραφίες του Constantine  Manos όταν όλοι γύρω σου ποζάρουν ?
Σίγουρα πρόκειται για δύσκολη φωτογραφηση τώρα πια. ...."

Διάβασε κατόπιν και τα στοιχεία που παραθέτει και στο δεύτερο σε αυτήν την φωτογραφία μηνυμά του, για να δείς σε τί στοιχεία βασίζονταν -τότε- οι Φωτογράφοι, για να προχωρήσουν στο έργο τους.
Στοιχεία που σήμερα, η δεν μπορούμε να τα δούμε, η δεν υπάρχουν για να δώσουμε στην φωτογραφία αυτό που ο Winogrand και ο κάθε Winogrand έδωσε στις φωτογραφίες που βλέπουμε.
Αν λάβεις δε υπόψιν τα μέσα που είχαν στην διάθεσή τους εκείνη την εποχή, τότε το έργο τους αποκτά ακόμη περισσότερη αξία.

Πιστεύω πώς αν δώσεις λίγο περισσότερη βάση στα παραπάνω σε συνδιασμό με την καλή ανάγνωση των βιογραφιών μεγάλων φωτογράφων να καταλάβεις γιατί είναι μεγάλοι, και ας μην το βλέπεις στις φωτογραφίες τους με την πρώτη ματιά.

Χρειάζεται πολλή μελέτη, και κυρίως χρειάζεται να αναπτύξεις φωτογραφικό ένστικτο, και αυτό είναι πολύ δύσκολο, και δεν γίνεται απο την μιά μέρα στην άλλη, για να μπορέσεις να κατανοήσεις το έργο τους έστω και κατ'ελάχιστο.

Μην φανταστείς ότι αυτά που γράφω τα γράφω επειδή εγώ είμαι στο παραπάνω στάδιο. Ουτε κατα διάνοια...
Απλά πρέπει να περάσουμε απο το Δημοτικό πριν πάμε στο Γυμνάσιο/Λύκειο, και κατόπιν στο Πανεπιστήμιο όπου εκεί λύνονται όλα (τουλάχιστον για τους περισσότερους...)    Wink
« Τελευταία τροποποίηση: 26 Ιούλιος 2004, 22:55:44 από gpseven » Καταγράφηκε
BD
***
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 275

Είναι τιμή μου να αποτελώ μέλος του DPGR


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #16 στις: 26 Ιούλιος 2004, 23:03:17 »

 Παιδιά , εκτός το λινκ που παραθέτει ο Manos_mm πιό πάνω , μια ματιά μπορείτε να ρίξετε και σ 'αυτή την πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη του G. Winogrand                                                           http://www.photocircle.gr/Ekdoseis/ekdoseis%20arthra/garry_winogrand_2.htm
Καταγράφηκε
gpseven
Επισκέπτης
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #17 στις: 26 Ιούλιος 2004, 23:15:32 »

Θα παρακαλέσω επίσης θερμότατα, και με αφορμή κάποια μηνύματα παραπάνω, να μην γίνει αυτό Thread, σειρά μηνυμάτων που έχουν να κάνουν με το τα τεκταινόμενα στην κριτική φωτογραφιών.
Υπάρχει άλλο thread γι'αυτό...

Ευχαριστώ
Καταγράφηκε
gpseven
Επισκέπτης
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #18 στις: 26 Ιούλιος 2004, 23:33:59 »

Προσπάθησα να καταγράψω εδώ κομμάτια της συνέντευξης στο link που παρατίθεται παραπάνω απο τον αγαπητό f64.
Δυστηχώς για μένα, ΟΛΗ η συνέντευξη είναι ένα μάθημα προς μελέτη...  Shocked Roll Eyes
Καταγράφηκε
Zorz
Γενικά ασυντόνιστος
Επίτιμο μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 4186

In my expert opinion...


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #19 στις: 27 Ιούλιος 2004, 03:40:28 »

ισως να ειναι μεγαλος φωτογραφος. αλλα αναρωτιεμαι αν εμεις τραβουσαμε μια ιδια φωτογραφια σαν και αυτη τι θα ακουγαμε στην κριτικη φωτογραφιων???

τελικα η φωτογραφια κανει το ονομα η το ονομα την φωτογραφια?

Βρε T@AKI, σου ξεφεύγει ένα πράγμα: ο Winogrand δεν γεννήθηκε μεγάλος φωτογράφος για να είναι όλοι προκατειλλημένοι υπέρ του. Ως άσχετος ξεκίνησε και αυτές ακριβώς οι φωτογραφίες του είναι που τον έκαναν "όνομα" όπως λες....
Καταγράφηκε

.
T@KIS
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 935

www.takisfoto.com


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #20 στις: 27 Ιούλιος 2004, 09:28:21 »

Γιατι βρε Τάκη μας το κάνεις αυτό? Huh

Ειλικρινά πιστεύω ότι ο Winogrand είναι σχετικά εύκολος. Οι φωτογραφίες του είναι όλο ζωντάνια και συναίσθημα. Κάθε φωτογραφία είναι και μια ιστορία... Παω στοίχημα ότι αν ήμασταν μαζεμένοι κάπου όλοι μαζί, θα μιλάγαμε πολλή ώρα για κάθε καρέ.

Θα πρότεινα να τις ξανακοιτάξεις λίγο. Μην μένεις στο καθαρά τεχνικό μέρος. Το θέμα είναι αν κοιτώντας μια φωτό σου έρχονται συνηρμοί στο μυαλό!

Όσον αφορά τις φωτός σου, δεν βλέπω γιατι παραπονιέσαι? Ένα σωρό 9 πήρες, και μόνο δύο άτομα σου την είπανε: ο gmessarit και ο kkranis. Και δεν είχε κανένας τους άδικο! Άδικο είχαν αυτοί που σε πλάκωσαν στα 9άρια! Γιατι ένα καρέ με 40% (τουλάχιστον) μαύρο και άχρηστα στοιχεία στο πλάνο, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να παίρνει 9! Και μην μου πεις ότι το μαύρο πίσω από τους παπαγάλους αναδεικνύει το θέμα...  Roll Eyes

Ωραία και τα μακροζουζουνάκια, δεν λέω... Αλλά, πολύ επιφανειακό είναι, δεν νομίζεις? Η φωτογραφία δεν είναι μόνο τεχνική, είναι και τέχνη. Ο Ριβέλλης έλεγε σε ένα βιβλίο του ότι η φωτογραφία είναι η πιο εύκολη και η πιο δύσκολη τέχνη ταυτόχρονα. Το θέμα δεν είναι μόνο να μάθεις τι είναι το διάφραγμα και τι το βάθος πεδίου - αυτά τα μαθαίνεις σε 5 μέρες το πολύ... Απο εκεί και πέρα καλείσαι να επιλέξεις αν θα μείνεις σε μια άκρως εντυπωσιακή τεχνικά λήψη (όπως το λινκ που μας έδωσες) ή θα προσπαθήσεις να μεταφέρεις συναίσθημα, συγκίνηση, πρωτοτυπία. Αυτά τα τελευταία είναι που έχουν καταφέρει οι μεγάλοι της φωτογραφίας.

 Smiley

ΞΕΡΕΤΕ ΠΟΣΟ ΑΓΑΠΑΩ ΤΟ DPGR.
το βλεπετε απο την προσπαθεια που κανω. και οπως ειπα δεν ειμαι αξιος να κρινω κατι τοσο μεγαλο.
ξερω οτι καθε φωτογραφος οσο μεγαλος η οσο μικρος και εαν ειναι εχει τις πετυχημενες και τις αποτυχημενες φωτογραφιες του. απλα θεωρω οτι ενα μεγαλο ονομα θα πρεπει να εχει 1% αποτυχιες και οι υπολοιπες να ειναι τελειες.

απλα απορω γιατι καποιες απο αυτες δεν τις κοβω και τεχνικα τελειες και δεν μπορω βρε παιδια... δεν μπορω να δεχτω οτι καποιος εχει τοσο μεγαλη αναγνωριση με φωτογραφιες που δεν ειναι τεχνικα τελειες και στο κατω κατω δεν εχουν τραβηχτει και με τοσο κοπο και ψαξιμο.
ειμαι γραμμενος σε δυο συλλογους αστρονομιας. καποιες φορες συναντιομαστε στο αστεροσκοπειο πεντελης δειχνοντας φωτογραφιες και εξηγωντας το πως τραβηχτηκαν.
εαν ερθετε μια φορα μονο και δειτε τι φωτογραφιες τραβανε και με ποσο πολυ κοπο και μερακι θα παθετε πλακα. ηθελα πολυ να ασχοληθω με αστροφωτογραφια. οχι πλανητες που ειναι πανευκολο αλλα με γαλαξιες και τα σχετικα. παιδια μολις ειδα το ποσο δυσκολο ειναι και ποσο πολυ τεχνικη χρειαζεται ειπα να σκισω τα διπλωματα μου. ( πλακα κανω.δεν εχω διπλωματα)
απο το πως θα στησεις και θα ευθυγραμισεις ενα τηλεσκοπιο και τις συνθηκες που θα πρεπει να υπαρχουν μεχρι τις ατελειωτες ωρες εκθεσης και την επεξεργασια.

παιδια αυτοι δεν ειναι φωτογραφοι.ειναι ηρωες. πραγματικα.
ηρωες που δεν αναγνωριζονται τοσο παρολο που τους βγαινει η πιστη.

οσο για τους παπαγαλους μπορει το φοντο να μην αναδυκνειει το θεμα η στα σιαμαια αλλα αντε βρες παλι τετοια στιγμη να αποθανατισεις.

χαιρομαι που ανοιξαμε τετοια συζητηση.
φυσικα δεν θελω να δημηουργησω κακιες.
και ξαναλεω οτι αγαπαω την σελιδα και ολους τους συντονιστες που με βοηθανε  σε καθε φωτογραφικο η τεχνικο προβλημα μου και προσπαθουν να με κανουν καλυτερο.εστω και εαν μου κατεβαζουν καποιοι το καρμα  επειδη λεω την γνωμη μου και την στηρηζω με επιχειρηματα
το καρμα που τελικα δεν ξερω πως δινεται και το πως παιρνεται πισω.
νομιζω κερδιζεται με πολυ κοπο και προσφορα αλλα στο παιρνουν μολις πεις την γνωμη σου
« Τελευταία τροποποίηση: 27 Ιούλιος 2004, 09:48:02 από T@KIS » Καταγράφηκε

Αξιολόγηση μηνύματος (1):
T@KIS
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 935

www.takisfoto.com


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #21 στις: 27 Ιούλιος 2004, 09:34:41 »


ετσι μαλιστα. συμφωνω και επαυξανω.
αλλα γιατι δηλαδη αυτο να ειναι αποδεκτο μονο για αυτον και οχι για εμενα?
εκεινος εαν αποτυπωσει καποια σπανια στιγμη τοτε ολα καλα. εγω αν κανω κατι τετοιο θα με κραξουν εαν δεν ειναι και τεχνικα τελεια. γιατι δηλαδη να υπαρχει αυτη η αδικια?
θα ριξω μια ματια στις φωτογραφιες μου και θα δεις  τι εννοω.θα σου παραθεσω ενα παραδειγμα

λοιπον ριξε μια ματια εδω
http://www.dpgr.gr/index.php?page=photos_show_photo&pid=1432

αλλα και εδω
http://www.dpgr.gr/index.php?page=photos_show_photo&pid=1274

και εδω
http://www.dpgr.gr/index.php?page=photos_show_photo&pid=1579

και πεσμου αν αξιζα τα ασχημα σχολια που ακουσα.
ειλικρινα

Ωραίες οι φωτογραφίες και η αποτύπωση της στιγμής στις πρώτες δύο πολύ επιτυχυμένη.  Καμία βέβαια δε φτιάχνει την ατμόσφαιρα που έχουν οι φωτογραφίες του Winogrand. Ο συγκεκριμένος έχει κριθεί και καταξιωθεί  από το σύνολο της δουλειάς του που σίγουρα θα περιλαμβάνει πάμπολλες φωτογραφίες, εκθέσεις, λευκώματα κ.λ.π.

Όσον αφορά τα αρνητικά σχόλια που εισέπραξες:  μην περιμένεις να πετύχεις αναγνώριση στην κριτική του dpgr  αν δεν καταφέρεις να  πληρείς τις παρακάτω προϋποθέσεις:

1.  Να πετύχεις ωραία κορεσμένα χρώματα με το Photoshop, ώστε οι φωτογραφίες σου να μοιάζουν με καρτ ποστάλ.

2. Να τραβήξεις κάτι τελείως κλισέ: ηλιοβασίλεμα, λουλούδι σε close-up, πορτραίτο με τηλεφακό κ.λ.π. αρκεί η φωτογραφία  να είναι αψεγάδιαστη αφού την τράβηξες με τα 25 και πλέον μεγαπίξελς και τον σούπερ-ντούπερ zoom φακό τελευταίας εσοδείας.

3. Να μπορεί να "σταθεί" η φωτογραφία σου σαν εικόνα τηλεοπτικής ή έντυπης διαφήμισης, υπακούωντας σε όλους τους κανόνες του marketing.

Αν πάλι έχεις το θάρος, το θράσος και το χρόνο να κατέβεις στο δρόμο και να φωτογραφίσεις τους ανθρώπους από κοντά  τότε ίσως μέσα σε χίλιες φωτογραφίες να τραβήξεις και κάποιες πραγματικά  συγκλονιστικές.  

Θα κατάλαβες ότι δεν δίνω και πολύ βάση στην κριτική του dpgr, αν και κατά καιρούς έχω δει εκεί καταπληκτικές φωτογραφίες.  Θα ήθελα όμως σε ανύποπτο χρόνο να ανέβει για κριτική κάποια σπουδαία φωτογραφία - όχι γνωστή - μεγάλου φωτογράφου από κάποιον, χωρίς τα διθυραμβικά σχόλια που συνήθως συνοδεύουν τέτοιες εικόνες.  Δε νομίζω να άντεχε στα "αντικειμενικά κριτήρια" των μελών του dpgr.

-=dchrys=-
 

μιας και μιλησες για θαρρος και θρασος ριξε μια ματια εδω και πεσμου.
προσεξε πως με κοιτανε

http://www.dpgr.gr/usergalleries/displayimage.php?album=545&pos=0

δεν χρειαζεται νομιζω να σου περιγραψω την σκηνη. μπορεις να καταλαβεις τι εχει γινει
« Τελευταία τροποποίηση: 27 Ιούλιος 2004, 09:35:40 από T@KIS » Καταγράφηκε

T@KIS
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 935

www.takisfoto.com


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #22 στις: 27 Ιούλιος 2004, 09:41:23 »

Aγαπητέ Τάκη,
Δές σε παρακαλώ λίγο την κριτική του manos_mm σε αυτήν την φωτογραφία, και δώσε βάση στα ιστορικά στοιχεία που παραθέτει, και που πραγματικά με καθήλωσαν, γιατί πράγματι είναι εντυπωσιακά τα συμπεράσματα που βγάζει κανείς μέσα απο αυτά.

Τι κρατάω εγώ απο αυτά που λέει ο (Δάσκαλος) manos_mm σε σχέση με το θέμα που έχεις ανοίξει εδώ...
"...Βέβαια το χωριό είναι – εδώ και δεκαετίες – μια φωτογραφική ατραξιόν για φωτογράφους από κάθε γωνιά της γης. Ετσι το έργο του φωτογράφου εκεί γίνεται από τη μια εύκολο (αφού οι άνθρωποι συνήθισαν τους φακούς) και από την άλλη  γίνεται δύσκολο ακριβώς για τον ίδιο λόγο.
Πώς να βγάλεις τις φωτογραφίες του Constantine  Manos όταν όλοι γύρω σου ποζάρουν ?
Σίγουρα πρόκειται για δύσκολη φωτογραφηση τώρα πια. ...."

Διάβασε κατόπιν και τα στοιχεία που παραθέτει και στο δεύτερο σε αυτήν την φωτογραφία μηνυμά του, για να δείς σε τί στοιχεία βασίζονταν -τότε- οι Φωτογράφοι, για να προχωρήσουν στο έργο τους.
Στοιχεία που σήμερα, η δεν μπορούμε να τα δούμε, η δεν υπάρχουν για να δώσουμε στην φωτογραφία αυτό που ο Winogrand και ο κάθε Winogrand έδωσε στις φωτογραφίες που βλέπουμε.
Αν λάβεις δε υπόψιν τα μέσα που είχαν στην διάθεσή τους εκείνη την εποχή, τότε το έργο τους αποκτά ακόμη περισσότερη αξία.

Πιστεύω πώς αν δώσεις λίγο περισσότερη βάση στα παραπάνω σε συνδιασμό με την καλή ανάγνωση των βιογραφιών μεγάλων φωτογράφων να καταλάβεις γιατί είναι μεγάλοι, και ας μην το βλέπεις στις φωτογραφίες τους με την πρώτη ματιά.

Χρειάζεται πολλή μελέτη, και κυρίως χρειάζεται να αναπτύξεις φωτογραφικό ένστικτο, και αυτό είναι πολύ δύσκολο, και δεν γίνεται απο την μιά μέρα στην άλλη, για να μπορέσεις να κατανοήσεις το έργο τους έστω και κατ'ελάχιστο.

Μην φανταστείς ότι αυτά που γράφω τα γράφω επειδή εγώ είμαι στο παραπάνω στάδιο. Ουτε κατα διάνοια...
Απλά πρέπει να περάσουμε απο το Δημοτικό πριν πάμε στο Γυμνάσιο/Λύκειο, και κατόπιν στο Πανεπιστήμιο όπου εκεί λύνονται όλα (τουλάχιστον για τους περισσότερους...)    Wink

εχεις δικιο και η αληθεια ειναι οτι ο τοτε εξοπλισμος δεν εχει καμμια σχεση με τον σημερινο.και μπραβο τους.
αλλα δεν ειναι ιδια τα κριτηρια για ολα τα ειδη φωτογραφιας και αυτο ειναι που δεν μου αρεσει.
το αν μια φωτογραφια ειναι ιστορικη η οχι δεν θα πρεπει να εχει και καποια τεχνικη?
Καταγράφηκε

fractalbit
Διαχειριστής
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 3475


...bug-hunting in process...


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #23 στις: 27 Ιούλιος 2004, 09:49:02 »

Αγαπητέ Τάκη η φωτογραφία δεν είναι μόνο τεχνική. Σίγουρα υπάρχουν είδη φωτογραφίας όπως αυτό που ανέφερες που χρειάζονται περισσότερο γνώσεις σε τεχνικά θέματα και ίσως κόπο για να βγουν, αυτό δεν τις κάνει όμως απαραίτητα σπουδαίες φωτογραφίες. Αυτό που συνήθως κάνει μία φωτογραφία να κερδίσει τον θαυμασμό είναι η έμπνευση, η προτωτυπία, μιά διαφορετική προοπτική, μια προσωπική ματιά, τα συναισθήματα που σου γεννά, οι αναμνήσεις που σου φέρνει στο νου κ.τ.λ. Αν συνυπάρχουν μερικά από αυτά και δεν μπορείς να τραβήξεις το βλέμα σου από μία φωτογραφία, αν θες να την κοιτάς για να την χορτάσεις, τότε η φωτογραφία θεωρείται πετυχημένη.

Από την άλλη η φωτογραφία ενός γαλαξία μπορεί να είναι ενδιαφέρουσα αλλά απαιτεί μόνο τεχνικές γνώσεις και εξοπλισμό. Απαιτεί τεχνική και όχι τέχνη, γι αυτό και οι φωτογράφοι τέτοιου είδους δεν αποκτούν καμία μεγάλη φήμη.

Όμως παρόλα τα όσα είπα συμφωνώ ότι μερικές φορές συγχωρούμε πράγματα σε μεγάλους φωτογράφους και δεν το κάνουμε όταν αυτός που παρουσιάζει την φωτογραφία είναι κάποιος άσημος (π.χ. εσύ ή εγώ). Ναι τελικά μετράει ΚΑΙ το όνομα. Όμως οι περισσότεροι που έγιναν "μεγάλοι" δεν έφτασαν τυχαία ως εκεί.
Καταγράφηκε

GreecePhotoGuide.com - Οι καλύτερες φωτογραφίες απ' όλη την Ελλάδα!
κεραμικά

fractalbit.gr

Τίποτα δεν χτίζει την αυτοεκτίμηση και την αυτοπεποίθηση όσο η επίτευξη.
DTheo
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 1752


Sony DSC-R1


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #24 στις: 27 Ιούλιος 2004, 09:49:14 »

παιδια αυτοι δεν ειναι φωτογραφοι.ειναι ηρωες. πραγματικα.
ηρωες που δεν αναγνωριζονται τοσο παρολο που τους βγαινει η πιστη.

Τάκη το θέμα είναι ότι υπάρχουν πολλά είδη φωτογραφίας, όπως και ο ίδιος αναφέρεις. Δεν αμφέβαλε κανείς ότι χρειάζεται προσπάθεια για να βγάλεις τον τάδε γαλαξία (μιας και αναφέρεις τέτοιο παράδειγμα). Όπως επίσης, και ένας φωτογράφος που βγάζει εμπορική φωτογραφία μιας οδοντόβουρτσας, μπορεί να περάσει ώρες στο στούντιο...

Γιατι κανένας τέτοιος φωτογράφος όμως δεν θεωρείται "δάσκαλος"? Δεν σου κάνει εντύπωση? Είναι προφανές ότι το ανθρώπινο στοιχείο και η έκφρασή του έχει ξεχωριστή δυναμική!


Ποιός σου είπε ότι οι μεγάλοι φωτογράφοι έχουν 99% επιτυχία? Απλώς, τις αποτυχίες τους (που είναι εξίσου πολλές) δεν τις βλέπεις ποτέ! Ξέρεις πόσα χιλιόμετρα φιλμ έχει βγάλει ο καθένας τους για να βλέπουμε εμείς 10-20-100 φωτογραφίες τους Wink

Καταγράφηκε
T@KIS
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 935

www.takisfoto.com


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #25 στις: 27 Ιούλιος 2004, 09:53:29 »

Αγαπητέ Τάκη η φωτογραφία δεν είναι μόνο τεχνική. Σίγουρα υπάρχουν είδη φωτογραφίας όπως αυτό που ανέφερες που χρειάζονται περισσότερο γνώσεις σε τεχνικά θέματα και ίσως κόπο για να βγουν, αυτό δεν τις κάνει όμως απαραίτητα σπουδαίες φωτογραφίες. Αυτό που συνήθως κάνει μία φωτογραφία να κερδίσει τον θαυμασμό είναι η έμπνευση, η προτωτυπία, μιά διαφορετική προοπτική, μια προσωπική ματιά, τα συναισθήματα που σου γεννά, οι αναμνήσεις που σου φέρνει στο νου κ.τ.λ. Αν συνυπάρχουν μερικά από αυτά και δεν μπορείς να τραβήξεις το βλέμα σου από μία φωτογραφία, αν θες να την κοιτάς για να την χορτάσεις, τότε η φωτογραφία θεωρείται πετυχημένη.

Από την άλλη η φωτογραφία ενός γαλαξία μπορεί να είναι ενδιαφέρουσα αλλά απαιτεί μόνο τεχνικές γνώσεις και εξοπλισμό. Απαιτεί τεχνική και όχι τέχνη, γι αυτό και οι φωτογράφοι τέτοιου είδους δεν αποκτούν καμία μεγάλη φήμη.

Όμως παρόλα τα όσα είπα συμφωνώ ότι μερικές φορές συγχωρούμε πράγματα σε μεγάλους φωτογράφους και δεν το κάνουμε όταν αυτός που παρουσιάζει την φωτογραφία είναι κάποιος άσημος (π.χ. εσύ ή εγώ). Ναι τελικά μετράει ΚΑΙ το όνομα. Όμως οι περισσότεροι που έγιναν "μεγάλοι" δεν έφτασαν τυχαία ως εκεί.

εχεις δικιο. ισως ειμαι κολλημενος με την τεχνικη και τις δυσκολιες και οχι με την τεχνη. ισως ειναι δυο πραγματα τοσο διαφορετικα αλλα εγω τα βλεπω ενα πραγμα. σιγουρα αλλο μια ομορφη φωτογραφια και αλλο μια φωτογραφια με συναισθημα...
Καταγράφηκε

T@KIS
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 935

www.takisfoto.com


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #26 στις: 27 Ιούλιος 2004, 09:57:07 »

παιδια αυτοι δεν ειναι φωτογραφοι.ειναι ηρωες. πραγματικα.
ηρωες που δεν αναγνωριζονται τοσο παρολο που τους βγαινει η πιστη.

Τάκη το θέμα είναι ότι υπάρχουν πολλά είδη φωτογραφίας, όπως και ο ίδιος αναφέρεις. Δεν αμφέβαλε κανείς ότι χρειάζεται προσπάθεια για να βγάλεις τον τάδε γαλαξία (μιας και αναφέρεις τέτοιο παράδειγμα). Όπως επίσης, και ένας φωτογράφος που βγάζει εμπορική φωτογραφία μιας οδοντόβουρτσας, μπορεί να περάσει ώρες στο στούντιο...

Γιατι κανένας τέτοιος φωτογράφος όμως δεν θεωρείται "δάσκαλος"? Δεν σου κάνει εντύπωση? Είναι προφανές ότι το ανθρώπινο στοιχείο και η έκφρασή του έχει ξεχωριστή δυναμική!


Ποιός σου είπε ότι οι μεγάλοι φωτογράφοι έχουν 99% επιτυχία? Απλώς, τις αποτυχίες τους (που είναι εξίσου πολλές) δεν τις βλέπεις ποτέ! Ξέρεις πόσα χιλιόμετρα φιλμ έχει βγάλει ο καθένας τους για να βλέπουμε εμείς 10-20-100 φωτογραφίες τους Wink



ειμαι σιγουρος οτι ειναι ετσι. και ποιος δεν εχει χαλασει αμετρητα φιλμς προκειμενου να κανει καποιες επιλογες.
αλλα εγω και ο καθενας κανει καποιες επιλογες θα προσπαθησει να δειξει οτι καλυτερο και οχι οτι ναναι.
ειναι αυτο που ειπα πιο πριν. οτι τελικα αλλο τεχνη και αλλο τεχνικη. εγω εμαθα να βλεπω την φωτογραφια πλεον τεχνικα.
φαντασου δηλαδη οτι πριν βαλω καποια φωτογραφια στην κριτικη ταυτοχρονα εχω μαντεψει και τι λαθη θα μου βρουνε.
λαθη που καποτε δεν φανταζομουνα οτι υπαρχουν
Καταγράφηκε

Parias
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 620


Είναι τιμή μου να αποτελώ μέλος του DPGR


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #27 στις: 27 Ιούλιος 2004, 10:39:04 »

Αποσπάσματα από συνέντευξη τού Garry Winogrand
στον David Fahey στις 29-10-80 στο Los Angeles


Τι κάνει μια φωτογραφία να λειτουργεί; Η ένταση ανάμεσα στη φόρμα και στο περιεχόμενο.

Είναι μια συνεχής μάχη ανάμεσά τους; Έτσι πρέπει.

Το ένα ξεπερνάει το άλλο, ή συνυπάρχουν; Στα καλύτερα έργα συνυπάρχουν, αλλά στα πιο ενδιαφέροντα η απειλή τού ενός να ξεπεράσει το άλλο είναι αυτό που κάνει το έργο σε μεγάλο βαθμό να έχει ένταση και ενέργεια. Το μέγεθος τού κινδύνου καθορίζει την ποιότητα τού προβλήματος.

Έχετε κάποια μεγαλύτερη σχέση με το ένα από τα δύο; Μάλλον με το περιεχόμενο. Στις περισσότερες φωτογραφίες μου το περιεχόμενο απειλεί τη φόρμα. Αυτό όμως είναι μόνο γλώσσα. Στο τέλος, στα καλύτερα έργα, αυτό δεν συμβαίνει. Τίποτα δεν ξεπερνιέται. Το πρόβλημα ουδέποτε λύνεται. Στα καλύτερα έργα το πρόβλημα πάντοτε τίθεται και ουδέποτε, ουδέποτε λύνεται.
Καταγράφηκε


Dr. Kosmas Papagiannis
"Leaving aside the mysteries and the inequities of human talent, brains, taste, and reputations, the matter of art in photography may come down to this: it is the capture and projection of the delights of seeing; it is the defining of observation full and felt." W.Evans
preve
Επίτιμο μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 1374


Καρμα-νιόλα!


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #28 στις: 27 Ιούλιος 2004, 10:51:51 »

και μιας και ειπα για μεγαλουσ φωτογραφους ριξε μια ματια εδω και πεσμου
http://www.bobgarasphoto.com/-/bobgarasphoto/galleryIndex.asp

Θα με συγχωρέσεις φίλε Τάκη αλλά αυτό που βλέπω εγώ στο link που παραθέτεις για σύγκριση με τον Winogrand, μπορούν να το κάνουν ίσα με 50 Έλληνες φωτογράφοι Διαφημιστικής φωτογραφίας...για να μην σου πω οποιοσδήποτε φωτογράφος έχει studio....και σέβεται στοιχειωδώς τον εαυτό του και την τέχνη που διάλεξε να υπηρετήσει.

Και είναι σίγουρο ότι με ένα τέτοιο portfolio κανείς δεν μπορεί να διεκδικήσει τον τίτλο του "Μεγάλου Δάσκαλου φωτογραφίας".

Διότι οι "Μεγάλοι Δάσκαλοι" δεν είναι απλά τεχνίτες....είναι οι ποιητές της φωτογραφίας.

Και ως τέτοιοι έχουν χαράξει νέα μονοπάτια φωτογραφικής έκφρασης...μονοπάτια που αν θέλει να ακολουθήσει ένας "τεχνίτης" θα πρέπει να ...ματώσει πρώτα.   Wink
Καταγράφηκε

Λίγες φωτογραφίες μου εδώ...
 Αγαπώ μια Nikon F70, τραβάω με μια Canon G3, τις απατώ με μια Pentax Optio-S...
T@KIS
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 935

www.takisfoto.com


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #29 στις: 27 Ιούλιος 2004, 14:32:43 »

και μιας και ειπα για μεγαλουσ φωτογραφους ριξε μια ματια εδω και πεσμου
http://www.bobgarasphoto.com/-/bobgarasphoto/galleryIndex.asp

Θα με συγχωρέσεις φίλε Τάκη αλλά αυτό που βλέπω εγώ στο link που παραθέτεις για σύγκριση με τον Winogrand, μπορούν να το κάνουν ίσα με 50 Έλληνες φωτογράφοι Διαφημιστικής φωτογραφίας...για να μην σου πω οποιοσδήποτε φωτογράφος έχει studio....και σέβεται στοιχειωδώς τον εαυτό του και την τέχνη που διάλεξε να υπηρετήσει.

Και είναι σίγουρο ότι με ένα τέτοιο portfolio κανείς δεν μπορεί να διεκδικήσει τον τίτλο του "Μεγάλου Δάσκαλου φωτογραφίας".

Διότι οι "Μεγάλοι Δάσκαλοι" δεν είναι απλά τεχνίτες....είναι οι ποιητές της φωτογραφίας.

Και ως τέτοιοι έχουν χαράξει νέα μονοπάτια φωτογραφικής έκφρασης...μονοπάτια που αν θέλει να ακολουθήσει ένας "τεχνίτης" θα πρέπει να ...ματώσει πρώτα.   Wink


Αφου ειναι τοσο απλο γιατι δεν βλεπω συχνα εδω μεσα τετοιες φωτογραφιες?
ειναι πανεμορφες και θα επαιρναν πολλα δεκαρια. αλλα μηπως τελικα δεν εχει κανενας τοση φαντασια η μηπως τελικα δεν ειναι και τοσο ευκολο?
μαλλον και το ενα και το αλλο.
Καταγράφηκε

Σελίδες: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 11 |   Πάνω
Μεταπήδηση σε: