Εγγραφή | Χάσατε τον κωδικό;

 
Forum
Κάτω

* Πληροφορίες χρήστη Αρχική | Ημερολόγιο | Σύνδεση | Εγγραφή
01 Οκτώβριος 2014, 01:00:52

  +  DPGR Virtual Community  
| | | | |-Ξένοι Φωτογράφοι (Συντονιστής: noe)

Σελίδες: 1 [2] |   Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: "Μικρό Αφιέρωμα" - William Eggleston  (Αναγνώστηκε 14321 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Kostis_Pap
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 753



Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #15 στις: 26 Απρίλιος 2006, 14:52:28 »

Δεν τον είχα υπόψη μου τον Eggleston... Τον είδα σήμερα σε αυτό το thread.
Αντιλαμβάνομαι όσους λεν ότι δεν τους αρέσει. Αλλά...

Αλλά εμένα μου αρέσει! Σε πρώτη ματιά ίσως φαίνονται λίγο "χαζά" αυτά που κάνει. Μπορεί πράγματι να παίζει έξυπνα και με τα κυκλώματα των γκαλερί - δεν το γνωρίζω. Έχουν όμως αξία αυτά που κάνει και ως μορφή και ως περιεχόμενο. Μπορώ να πω ότι κάτι μου είπε σχεδόν κάθε φωτογραφία από αυτές που παρέθεσε ο Κοσμάς. Και, κυρίως, μου ανοίγει την όρεξη, τη διάθεση για φωτογραφία με έναν τρόπο μοναδικό... Αυτά.
Καταγράφηκε

NatK
Άνευ Συνδρόμου
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 1133


I'm sorry, Dave, I'm afraid I can't do that.


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #16 στις: 26 Απρίλιος 2006, 15:14:03 »

Θα συμφωνήσω με τον Kostis_Pap... Είναι εικόνες που εμένα με ταξιδεύουν σε μια "ρετρο-φαντασιακή" Αμερική, κάτι σε John Cassavetes της Αμερικάνικης επαρχίας... ( Huh Roll Eyes)
Καταγράφηκε

Open the pod bay doors, HAL.
Novus
Συνδρομητής
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 2100



Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #17 στις: 12 Μάιος 2008, 23:42:06 »

Mερικές ακόμα φωτογραφίες ενός πολύ ενδιαφέροντος, για μένα, "έγχρωμου" φωτογράφου.

      

      

                 

      


Περισσότερες φωτογραφίες William Eggleston μπορείτε να δείτε από σήμερα στη γκαλερί του.
Καταγράφηκε

Αξιολόγηση μηνύματος (4):
negative
Συνδρομητής
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 313

η απλοτητα ειναι το πιο συνθετο πραγμα που εχω δει


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #18 στις: 13 Μάιος 2008, 05:52:20 »

          Εξαιρετικος ο Eggleston βεβαια, απλα χρειαζεται χρονο για να τον "αναγνωρισει" καποιος ειδικα αν δεν βλεπει αυτο το ειδος φωτογραφιας.Καμια απολυτως σχεση με τον Witkin.H φαινομενικη απλοτητα των φωτογραφιων του,τα σχεδον καθημερινα θεματα,το εξαιρετικο χρωμα αλλα κυριως η ισσοροπια στο καδρο του (και συγνωμη για τους κανονες της συνθεσης..)συνιστουν ενα πραγματικα πολυ καλο φωτογραφο που φυσικα ξερει και τι θελει, αλλα και τι κανει!
Καταγράφηκε
anef
Επίτιμο μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 551



Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #19 στις: 26 Αύγουστος 2008, 19:15:57 »

Νομίζω ότι μια δυσκολία που μπορεί να συναντάμε στην πρόσληψη της δουλειάς καινοτόμων δημιουργών, όπως ο Eggleston, είναι ότι συχνά τους κρίνουμε εν κενώ, δηλαδή έξω από το πλαίσιο στο οποίο δημιούργησαν το έργο τους. Φανταστείτε λοιπόν ότι ο καλλιτέχνης αυτός επέλεξε να φτιάξει εικόνες με χρώμα σε μια εποχή που το έγχρωμο χρησιμοποιούνταν μόνο στην εφαρμοσμένη φωτογραφία, ειδικά τη διαφήμιση.

Για αυτόν το χρώμα δεν ήταν άλλο ένα στοιχείο της σύνθεσης που έπρεπε να λάβει υπόψη, ένα πρόβλημα όπως το έβλεπαν τότε, αλλά κάτι που είχε αξία αυτό καθεαυτό. Το περιεχόμενο των εικόνων του μοιάζει πρόφαση ώστε να αναδειχθεί το χρώμα. Με αυτό δεν εννοώ ότι οι φωτογραφίες του δεν έχουν περιεχόμενο, αλλά ότι έχουν το περιεχόμενο που "ταιριάζει" στο χρώμα τους. Ίσως δεν είναι λοιπόν ότι το χρώμα δεν καπελώνει το περιεχόμενο, όπως γράφτηκε πριν, αλλά ότι το περιεχόμενο δεν καπελώνει το χρώμα, αρκετά καινοτόμα προσέγγιση για την εποχή του.

Επίσης, είναι ένας φωτογράφος, από τους πρώτους, που αναδεικνύει το μπανάλ, το καθημερινό. Ένας φίλος σε αυτό το thread έγραψε ότι οι φωτογραφίες του είναι κιτς. Εγώ θα έλεγα ότι οι εικόνες του είναι απεικονίσεις του κιτς του αμερικάνικου νότου, δεν είναι οι ίδιες κιτς.

Όσο για τις βιαστικές απορρίψεις του έργου του ως ανούσιου, άτεχνου, της μόδας, κλπ. θα έλεγα ότι καλό είναι να προσπαθούμε να μείνουμε λίγο παραπάνω σε μια εικόνα που μας ξενίζει, να μην την προσπερνάμε τόσο εύκολα. Έχω την εντύπωση ότι είμαστε τόσο εξοικειωμένοι με τη φωτογραφία του μοντερνισμού της περιόδου 30-50, που σε ένα βαθμό αποτελεί την κοινή λογική, την κοινή αίσθηση του φωτογραφικού μας (ελληνικού) κόσμου που δεν αφήνουμε το καινούριο να μας μιλήσει. Μην ξεχνάμε ότι και αυτό που σήμερα θεωρείται κοινή αίσθηση, κάποτε ήταν και αυτό ξένο, καινούριο, παράταιρο και ανατρεπτικό. Στη βόρεια Αμερική και τη Δυτική Ευρώπη σήμερα το έργο του Eggleston θεωρείται μέρος του mainstream, της κυρίαρχης πια φωτογραφικής αισθητικής. Εμάς ίσως μας ξενίζει γιατί μάλλον η ελληνική φωτογραφία είναι ακόμη πιο κοντά στον (πολύ καλό πράγματι) Μπαλάφα ή τον Τλούπα παρά στον Κοκκινιά ή τον Καλαφάτη. Αλλά μπορεί να κάνω και λάθος...
Καταγράφηκε

Αξιολόγηση μηνύματος (1):
Ζήσης Καρδιανός
Επίτιμο μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: leet



Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #20 στις: 26 Αύγουστος 2008, 20:18:20 »

Ανδρέα, αξιολόγησα θετκά το σχόλιο σου και θα συμφωνούσα απόλυτα μαζί σου αν δεν υπήρχε εκείνη η τελευταία παράγραφος που κάνεις την ατυχή σύγκριση μεταξύ Μπαλάφα/Τλούπα και Κοκκινιά/Καλαφάτη.
Ατυχής γιατί αντανακλά μια απλουστευτική λογική που, μάλλον ύποπτα, αγνοεί όλους τους ενδιάμεσους κρίκους που συνθέτουν την αλυσίδα της ελληνικής φωτογραφίας και η οποία, αλυσίδα, ούτε και με χρονολογικά κριτήρια δεν καταλήγει -τελειολογικά- στον Κοκκινιά και στον Καλαφάτη.
Και λέω ύποπτα γιατί φαίνεται και από άλλα post που έχεις γράψει ότι με εμμονή αντιδιαστέλεις ένα κομμάτι της σύγχρονης φωτογραφίας που προτιμάς - και καλά κάνεις - όχι με ένα εξίσου σύγχρονο αλλά με την επίκληση του αρκετά πιο μακρινού χρονικά και αόριστου υφολογικά, μοντερνισμού της δεκαετίας 30-40.
Συν τοις άλλοις, δεν νομίζω πως ο Μπαλάφας και ο Τλούπας εκπροσώπησαν ποτέ κάποιο μοντερνισμό, αλλά μάλλον μια πιο καθαρή και ουμανιστική φωτογραφία.

Καταγράφηκε

anef
Επίτιμο μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 551



Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #21 στις: 26 Αύγουστος 2008, 21:06:43 »

Ζήση ευχαριστώ για την απάντησή σου. Είναι πράγματι μεγάλη συζήτηση και ίσως θέμα για ένα ξεχωριστό thread που δεν αφορά απαραίτητα τη συζήτηση για τον Eggleston, ή ίσως και να την αφορά έμμεσα. Έγραψα αυτή την παρατήρηση για την ελληνική φωτογραφία όχι γιατί θεωρώ ότι δεν υπάρχει κάτι ενδιάμεσο μεταξύ Τλούπα και Κοκκινιά, αυτό έλλειπε, αλλά για να τονίσω μέσα από μια πιθανή υπερβολή τον εξής απλό ισχυρισμό: ότι στο τρόπο που βλέπουμε στην πλειονότητά μας, εμείς οι ερασιτέχνες κυρίως φωτογράφοι, και βάζω και τον εαυτό μου μέσα, έχει εγγραφεί με έναν τρόπο αυτοματισμού θα έλεγα η ματιά κλασσικών φωτογράφων, τύπου αυτών που παράθεσα (ίσως άστοχα). Δεν είναι θέμα προχωρημένων και ξεπερασμένων φωτογράφων, είναι θέμα ενός διαλόγου που δεν γίνεται - και αυτό καταλαβαίνω όταν νιώθω αμήχανα και ένοχα που γράφω κατεβατά και πιάνω το χώρο του DPGR.

Πράγματι εμμένω σε αυτή τη θέση, καθόλου "ύποπτα" και απόλυτα ξεκάθαρα, γιατί σε πάμπολα σχόλια εδώ μέσα έχω ακούσει να κρίνονται φωτογραφίες, διάσημων και άσημων, ως "αναμνηστικές", "άτεχνες", ως φωτογραφίες που μπορεί να κάνει ο καθένας, ως τεχνικά λάθος γιατί δεν ακολουθούν τους κανόνες της σύνθεσης, ως "δήθεν", ως "μεταμοντέρνες" (μάλιστα, αυτό ως κατηγορία!) κλπ. Και κυρίως έχω διαβάσει ξανά και ξανά ότι είναι εγκεφαλικές χωρίς συναίσθημα. Κανένα πρόβλημα, ο καθένας με την άποψή του, το μόνο πρόβλημα είναι ότι αυτές οι κρίσεις εκτοξεύονται τόσο εύκολα σαν να είναι αυτονόητες αλήθειες που δεν χρειάζεται να τεκμηριωθούν, ως η κοινή λογική που λέω παραπάνω, χωρίς αντίλογο. Για μένα αυτά τα "αυτονόητα" αποτελούν απλώς βασικές, ρητές ή άρρητες παραδοχές του μοντερνισμού: η φωτογραφία να έχει (ένα) μήνυμα, να δείχνει τις ικανότητες και τη μαστοριά του φωτογράφου (εξού και το masters), να στέκει μόνη της σαν κομμάτι με αυτόνομη καλλιτεχνική αξία, να συγκινεί, να εκδραματίζει, να συλλαμβάνει μια απόλυτη αλήθεια, ένα φωτογραφικό γεγονός, κλπ. Οπότε και οι "φτωχές" φωτογραφίες του κάθε Eggleston πώς να σταθούν σε τέτοια κριτική.

Σε καμιά περίπτωση δεν θελω να το παίξω σύγχρονος και πιο προχωρημένος: εξακολουθώ να στέκομαι με δέος μπροστά σε μια φωτογραφία του Bresson, και να θαυμάζω τη μαεστρία του "μοντέρνου" Salgado, αλλά αυτό δεν με εμποδίζει να απολαμβάνω τα σνάπσοτ της Goldin ή το μεταμοντερνισμό της Sherman.

Για να τελειώσω, δεν είμαι εγώ αυτός που τα βάζει αυτά σε αντιδιαστολή, αλλά τα σχόλια που ζητούν από όλους μας να υποτασσόμαστε στα αυτονόητα του μοντερνισμού. Και αντιλαμβάνομαι ότι και εσύ όπως λες συμμερίζεσαι πολλά από αυτά που γράφω, απλώς εγώ δίνω έμφαση σε μια διαφορά για να κάνω πιο εμφανή αυτά που περνούν ως αυτονόητα...
« Τελευταία τροποποίηση: 26 Αύγουστος 2008, 21:10:24 από anef » Καταγράφηκε

aexon79
*
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 12


Canon EOS 50D


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #22 στις: 26 Αύγουστος 2008, 21:08:24 »


Μου αρέσει η «μάχη» μεταξύ φόρμας και περιεχομένου. Την κερδίζει άνετα όμως ο Eggleston. Τα έντονα χρώματα σε καμία περίπτωση δεν καπελώνουν το έργο του.

Και αρκετά τολμηρός για την εποχή του.
Μου κάνει εντύπωση η λιτότητα έκφρασης του φωτογράφου , μια λιτότητα διαφορετική από αυτήν των φωτογράφων που τον ενέπνευσαν.

Για κάποιο λόγο μου είναι δύσκολο να νοιώσω τις εικόνες του «οικείες»  Embarassed
Μου φαίνονται κάπως απόμακρες (για τα γούστα μου)

Όμως νοιώθω τη δύναμη του που υποβόσκει.
(H Goldin μου ήρθε στο μυαλό αυθόρμητα)

Όντως, κι εμένα μού αρέσει η μάχη και θα τον "έκρινα" (look who's talking now!) με βάση την εποχή του. Για κάποιες -λίγες- εικόνες μπορώ να πω πως με έλκει το επιλεχθέν πλαίσιο, αλλά κατά τα άλλα σίγουρα όχι κάτι συγκλονιστικό.

Γιάννης.
Καταγράφηκε
episkepths
*
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 60


Είναι τιμή μου να αποτελώ μέλος του DPGR


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #23 στις: 16 Φεβρουάριος 2009, 19:34:37 »

Παιδιά εγώ απρόσμενα έμλεξα στην τελευταία φάη της παραγωγης της νέας ταινίας για τον Eggleston του Reiner Holzemer.
http://www.youtube.com/watch?gl=DE&hl=de&v=-OuILnb3GE8

Πραγματικά παράξενος φωτογραφος. Αλλά αυτό κανει πιστεύω την διαφορά. Πολλά δεν επιτρεπω στον εαυτό μου να γράψω. Πάντως εδώ στο Μόναχο στο Haus der Kunst είναι μια σημαντική εκθεσή του. Είναι και αυτός ο ίδιος εδώ.

Η νέα ταινία θα προβληθεί  το μεσιμέρι 01.03. στη Βαβαρική τηλεώραση.
Καταγράφηκε
homo photographicus
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 971

μέλος του DPGR.


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #24 στις: 08 Νοέμβριος 2011, 09:46:05 »




  http://www.christies.com/lotfinder/william-eggleston-memphis-c-1969-1970/5420749/lot/lot_details.aspx?pos=1&intObjectID=5420749&sid=&page=7

Καταγράφηκε

Μην κάνετε ''ψυχανάλυση'' της φωτογραφίας. Εγώ είμαι ερασιτέχνης φωτογράφος και εσείς δεν είστε επαγγελματίες κριτικοί.

Μιά φωτογραφία, λέει περισσότερα από 1000 λέξεις.
Όταν λοιπόν κάποιος λέει τί θέλει να πή μιά φωτογραφία, είναι μόνον....όταν αυτή δεν λέει τίποτα.
                                                              

http://enasaplosfotografos.blogspot.com/
mitsos1
Συνδρομητής
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 503


dimitris apostolos


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #25 στις: 08 Νοέμβριος 2011, 12:20:52 »

μισο μηνιατικο δηλαδη.. Cheesy
Καταγράφηκε

Σελίδες: 1 [2] |   Πάνω
Μεταπήδηση σε: