Εγγραφή | Χάσατε τον κωδικό;

 
Forum
Κάτω

* Πληροφορίες χρήστη Αρχική | Ημερολόγιο | Σύνδεση | Εγγραφή
24 Ιούλιος 2014, 04:55:51

  +  DPGR Virtual Community  

Σελίδες: [1] 2 |   Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Η Φωτογραφία της Εβδομάδας από τον Louis-S (επιλογή mitsos1) 22-9-2011  (Αναγνώστηκε 19551 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
mitsos1
Συνδρομητής
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 503


dimitris apostolos


Προφίλ
« στις: 22 Σεπτέμβριος 2011, 20:26:31 »

Επανεκκίνηση της ''φωτογραφίας της εβδομάδας'', πάνω στην βάση που τοποθετήθηκε την άνοιξη του 2009.

Κάποιες συμπληρωματικές διευκρινήσεις μόνο, ωστε να μην δημιουργηθούν προβλήματα που εμφανίστηκαν στο παρελθόν.

Θα παρουσιάζονται φωτογραφίες μελών που θεωρούνται ότι καί αξίζει να εκτεθούν αλλά καί να σχολιαστούν. (οπως ειπώθηκε τότε, από τον Novus )
1. Οι φωτογραφίες λοιπόν θα είναι τουλάχιστον καλές, ωστε οι επισκέπτες να έχουν μία, όσο το δυνατόν καλύτερη εικόνα για την  προσπάθεια που γίνεται εδώ μέσα, στο dpgr.
2. Οι φωτογραφίες αποζητούν ''φωτογραφικό λόγο'', με στόχο μέσα απο την συζήτηση και την ώσμωση των σκέψεων μας, να βοηθηθούμε στην φωτογραφική πράξη, καί εμείς τα μέλη αλλά καί οι φωτογράφοι-αναγνώστες. Λογικό λοιπόν είναι οτι στείρα σχόλια τύπου ''μ'αρέσει-δεν μ'αρέσει'' δεν έχουν δημιουργική υπόσταση.
3. Φωτογράφοι πιθανόν να επαναλαμβάνονται με φωτογραφίες τους, αλλά...
4. Η φωτογραφία που θα παρουσιάζεται καλό είναι να συζητιέται μεμονωμένα και άσχετα απο το έργο του φωτογράφου. Η αναφορά στο ''συνολικό έργο'' του φωτογράφου εγκυμονεί ''γνωστούς'' κινδύνους απομάκρυνσης της συζήτησης απο την συγκεκριμένη φωτογραφία, με πιθανή κατάληξη σε γενική συζήτηση περί ''λογικών φωτογράφησης’’, οι οποίες με την σειρά τους καταλήγουν συχνά, σε προσωπικούς διαξιφισμούς.
5. Το εισαγωγικό σχόλιο-παρουσίαση (για όσους έχουν προτάσεις) καλό θα είναι να περιορίζεται στην αφορμή της παρουσίασης κάποιας φωτογραφίας και σαν αρχή για την κατεύθυνση της συζήτησης, παρά ‘’τιμητικά’’ για την φωτογραφία, που είναι θέμα αυτών που θα σχολιάσουν και ούτως η άλλως, θα εξελιχτεί από μόνο του (αρνητικά ή θετικά).

Αυτή την εβδομάδα (που δεν είναι ανάγκη να είναι ακριβής χρονικά) θα δούμε μία φωτογραφία του μέλους Louis-s.

 

Με μιά γρήγορη ματιά φαίνεται ότι το θέμα (ο λόγος φωτογράφισης) είναι παραπάνω από ικανοποιητικό, η αισθητική της φωτογραφίας καλή και ο φωτογράφος κατάφερε με το κάδρο του να παραστήσει τα πιθανώς παρκαρισμένα αμαξια ως κινούμενα, έτσι ώστε να φαίνεται, ότι το σκηνικό λαμβάνει χώρα μέσα στην κίνηση.
Περιεχόμενο βαθύ δύσκολα βγαίνει. Και η ερώτηση προς συζήτηση είναι, αν το θέμα-φόρμα-περιέχομενο πρέπει να είναι ισόποσα ώστε να έχουμε μία καλή έως εξαιρετική φωτογραφία ή αν δέν ειναι απαραίτητη προυπόθεση. (Φυσικά και ο,τι άλλο χρειαστεί να συζητηθεί, με αφορμή την συγκεκριμένη φωτογραφία)
« Τελευταία τροποποίηση: 22 Σεπτέμβριος 2011, 20:32:12 από mitsos1 » Καταγράφηκε

Αξιολόγηση μηνύματος (19):
sakis.da
**
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 151



Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #1 στις: 24 Σεπτέμβριος 2011, 10:57:08 »

Δεν θα πω πολλά, παρά μόνο ότι είναι μια πάρα πολύ καλή φωτογραφία με αμεσότητα, δύναμη και μπόλικη δόση από σουρεαλισμό!
Άκρως επιτυχημένη η επιλογή της από τον mitsos1 και φυσικά τα φώτα στον Louis-S.
Καταγράφηκε

kasapidis giorgos
ταλαιπωρία 24 λιλιπούτιων..
***
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 379


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #2 στις: 24 Σεπτέμβριος 2011, 11:14:37 »

αλήθεια μια καλή φωτογραφία με όλα αυτά που περιλαμβάνει αυτή θα πρέπει να αναληθεί με το σκεπτικό του βαθύ φιλοσοφικού και αχανούς περιεχομένου.. φόρμες, κάδρα, κανόνες.. σε πολλές των περιπτώσεων αναιρούνται, ανατρέπονται θρόνοι λέω..

αναρωτιέμαι και αν είναι σωστό να κάμουμε συγκρίσεις με άλλους φωτογράφους και είδικά με τους λεγόμενους "ιερά τέρατα".. έχει κάποιο νόημα ετούτο.. αυτούς τους έχουμε μελετήσει.. μας εδίδαξαν θαυμάσια στις πολλές των περιπτώσεων.. και ο καθείς πορεύεται από αυτές τις σπουδές, αλλά με τις δικές του αρχές..

μου αρέσει αυτή η φωτογραφία.. είναι πάρα πολύ καλή.. απλά και συναισθηματικά για εμένα και την δική μου αισθητική έχει την δική της αξία.. την κοιτάζω και την φθονώ με την όμορφη έννοια φυσικά.. να ήμουν εγώ εκεί σε αυτό που θέλει μια καλή φωτογραφία.. "στον κατάλληλο τόπο, στην κατάλληλη χρονική στιγμή"  έτσι λιτά και απλά χωρίς φωναχτές εκφάνσεις λογοτεχνικής διατριβής..

τώρα για το αν είναι εξαιρετική.. εντάξει μεγάλη κουβέντα αυτό.. και νομίζω ότι αυτό μπορεί και έχει το δικαίωμα να το πεί αυτός που συλαμβάνει την εικόνα.. για εμένα αν την δώ μετά από ένα δύο χρόνια και αισθανθώ τον ίδιο φθόνο.. ναί τότε θα είναι μια εξαιρετική φωτογραφία..


"ζητώ συγνώμη αν είμαι εκτός θέματος όπως αυτό ορίστηκε από τον δημιουργό του νήματος αυτού.."
Καταγράφηκε

mitsos1
Συνδρομητής
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 503


dimitris apostolos


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #3 στις: 24 Σεπτέμβριος 2011, 12:13:33 »

sakis.da πετυχημενη θα ειναι η επιλογη αν ''ξεσηκωσει'' σκεψεις. αλλιως κατι δεν πηγε καλα Smiley
με αφορμη το σχολιο του lolo86 θα ηθελα να κανω εναν παραλληλο συνειρμο.
-οταν ειχα παει προσφατα στον αρχαιολογικο χωρο των Δελφων, ρωτωντας εναν απο τους πολλους επιστατες για το αν επιτρεπεται κατι (δεν θυμαμαι τί) πηρα την εξης φοβερη απαντηση. ''αν σεβεσαι τον χωρο, ολα επιτρεπονται, αλλιως.. κακως εισαι εδω περα''.
γιατι το λεω αυτο.. (και συγχρονως προς απαντηση στον kasapidis giorgos,σε σχεση με την τελευταια του προταση σε εισαγωγικα, που με στενοχωρησε Tongue )
οι κανονες φτιαχνονται για την σωστη λειτουργια της ''κοινωνιας'' και ειναι για να θυμιζουν περισσοτερο παρα για να ''αναγκαζουν''. (πατας πχ την κορνα οταν ειναι πραγματικη αναγκη-πχ ασθενεια και ρημαζεις πολυ σωστα..κοκκινα φαναρια και μονοδρομους. επανερχομαι στην ταξη Tongue )
-με την παραπανω λογικη θα ελεγα λοιπον, δεν ειναι δυνατον να πεταξουμε στα σκουπιδια τον ''κανονα'' θεμα-φορμα-περιεχομενο.
και εδω ερχεται η προσωπικη μου γνωμη, οτι με αυτη την βαση στο πισω μερος του κεφαλιου μας θα ηταν σωστοτερο να φωτογραφιζουμε. συγχρονως ερχεται και η λεξη ''ποιοτητα'' που ανεφερες lolo86 που θα συμφωνησω. αν την μεταφερεις σε μια φωτογραφια, ξεχνιουνται οι κανονες στην θεαση της.

kasapidis giorgos η αναφορα σε ''λογικες'' φωτογραφισης καταξιωμενων φωτογραφων νομιζω μονο καλο κανει. το να θυμιζει μιμητικα μια φωτογραφια καποιου αλλου φανταζομαι, δεν ειναι θεμιτο. η συγκεκριμενη θεματικα τουλαχιστον, ειναι μοναδικη ακομα και για τον ιδιο τον φωτογραφο. δεν νομιζω να σηκωνει συζητηση αυτο (άλλο στο συνολο της που ειναι υποκειμενικο).
και συμφωνω οτι ο χρόνος τελικα ειναι ο καλυτερος γιατρος, οσον αφορα την διαγνωση. και για μια φωτογραφια και για μας τους ιδιους Roll Eyes

« Τελευταία τροποποίηση: 24 Σεπτέμβριος 2011, 14:26:59 από mitsos1 » Καταγράφηκε

kasapidis giorgos
ταλαιπωρία 24 λιλιπούτιων..
***
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 379


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #4 στις: 24 Σεπτέμβριος 2011, 12:44:41 »

αλήθεια Μitsos 1 οι κανόνες σε όλες των περπτώσεων είναι για την εύρηθμη λειτουργία για το κοινωνικό σύνολο? με αδικείς με το παράδειγμα κόρνας που μου δίδεις.. για φωτογραφία αναφέρομαι.. φυσικά συμφωνώ περί περιεχομένου.. φόρμας  μα αυτό δεν είναι πάντα πανάκεια ή μια καλή συνταγή για μια όμορφη φωτογραφία.. μελετάς και μελετάω μεγάλους φωτογράφους.. σκέψου ποιοί και πόσοι έχουν παραβιάσει αυτούς τους κανόνες.. πόσε συζητήσεις έχουν υπάρξει επ΄αυτού.. εν κατακλείδι φίλε.. χάρηκα που είχες την διορατικότητα και ανέβασες αυτή την εικόνα.. συμφωνούμε πιστεύω.. Smiley

"ο δαίμονας της γραφής μου πολλές φορές μου δίδει την αίσθηση ότι συχνάζει σε άγονους τόπους"  Grin
Καταγράφηκε

kasapidis giorgos
ταλαιπωρία 24 λιλιπούτιων..
***
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 379


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #5 στις: 24 Σεπτέμβριος 2011, 13:48:14 »

σκέφτομαι ότι είναι άδικο να μιλάμε μέσω αυτού του άχαρου αλλά και εποικοδομητικού εργαλείου του πληκτρολογίου.. του ιντερνικού χώρου και συναφή..
από την άλλη είναι και ενδιαφέρουσα.. σίγουρα ο Louis και ο Mitsos 1 το χαίρονται.. Grin Grin
άσχετο τώρα ενθυμήθηκα κάτι, κάποιους, που εσφάζονταν..
μα δεν θα σηκώσω το γάντι lolo86.. μην μονοπωλήσουμε αυτήν την συζήτηση και κάπου εν τέλει θα καταστήσουμε εαυτούς γραφικούς κι εγώ δεν το θέλω διόλου αυτό.. και όπως διαβάζεις στην υπογραφή μου αρκετά η ταλαιπωρία των 24 λιλιπούτιων την οποία δεν την αλλάζω..

θα τελειώσω με αυτό και δεν θα ξαναμιλήσω-γράψω.. αυτό που μου αρέσει σε ετούτην την εικόνα είναι η καθαρότητα που έχει αυτή.. δεν υπάρχει δίλημμα τι είναι αλήθεια και τι ψέμα.. κι αυτό αλήθεια για την φωτογραφία είναι ένα μεγάλο θέμα.. ίσως κατ΄ιδίαν κάποια στιγμή.. καλή συνέχεια παιδιά..  Smiley χαιρετάω
Καταγράφηκε

mitsos1
Συνδρομητής
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 503


dimitris apostolos


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #6 στις: 24 Σεπτέμβριος 2011, 13:58:01 »

(εκανα edit το προηγουμενο μου παραδειγμα με την κορνα γιατι παρεξηγηθηκε λογω γραπτου λογου. συμπληρωσα τα πλαγια γραμματα)
« Τελευταία τροποποίηση: 24 Σεπτέμβριος 2011, 14:28:32 από mitsos1 » Καταγράφηκε

Ηλίας
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 944



Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #7 στις: 24 Σεπτέμβριος 2011, 14:18:58 »

Μια φωτογραφία απο τις φωτογραφίες που εγώ δεν κάνω.

Πολλές φορές έχω παρατήρισει εκ των υστέρων οτι παρορμητικά βλέπω μόνο τις φωτογραφίες που είναι πιο κοντά στο στύλ μου. Πολλες φορές κι εδώ στην γκαλερί βάζω το κλασικό χεράκι σε φωτογραφίες καλές αλλά στην τελική αδιάφορες. Ο λόγος γιατί είναι κοντά στο ύφος της φωτογραφίας όπως υποσυνείδητα και ίσως προκαταληπτικά έχω δημιουργήσει στο μυαλό μου ως καλιτεχνική φωτογραφία.

Φοβάμαι πως είναι αδύνατο να διαγράψω κι να αψηφίσω αυτή την πλέον έμφυτη ροπή. Έτσι ο μόνος τρόπος για να μην εγκλωβιστώ σε αυτή είναι να δίνω περισσότερο χρόνο στις "άλλες" φωτογραφίες. Όπως κι να στέκομαι στις φωτογραφίες που αρέσουν σε άλλους. Να αναρωτιέμαι τι βρίσκουν αφήνοντας λευκή την επιταγή.
Έτσι αφήνοντας ανοιχτές τις κεραίες μου καταφέρνω να βλέπω... κι να μπολιάζω αυτή την έμφυτη ροπή.

Κρατάω σε αυτή την φωτογραφία την επιμελημένα ατιμέλητη φόρμα που έχει ως αποτέλεσμα να μην με πέρνει απο το λαιμό αλλά που έξυπνα με εντάση στο κόσμο της ως αυτόπτη μάρτυρα. Θέλω να διασχίσω το δρόμο, έχει κίνηση, έχει ζέστη κι η ελληνίδα γιαγιά μπουκώνει νερό το φασαριόζικο κοριτσάκι... έχω βγάλει το ακουστικά κι με ένα ελαφρύ μιδιαμα κοιτάω την άκρως σουρεαλιστική-ελληνική εικόνα.

Τα παραπάνω μου αρκούν αφού απο τότε που την πρωτοέζησα αυτή την εικόνα επαναλαμβάνοντε όποτε την βλέπω... δεν νιώθω την ανάγκη να ψάξω για περιεχομενο ώστε να ισοροπήσω στην θέαση της εικόνας.
Καταγράφηκε

" Βλέπεις καθαρά μόνο μέσα από την καρδιά σου. Τα ουσιαστικά πράγματα είναι αόρατα στο μάτι"
Antoine de Saint-Exupery

"Το ανοιχτό μάτι στο σκόπευτρο της μηχανής είναι για να κοιτάζει έξω, το κλειστό μάτι για να κοιτά στο εσωτερικό μας."
Henri Cartier-Bresson

"Αυτή ήταν η μέθοδος διδασκαλίας μου. Η προσκόλληση στο αισθητικό γεγονός που δεν χρειάζεται να προσδιοριστεί. Είναι κάτι τόσο προφανές, τόσο άμεσο, τόσο ακαθόριστο, όσο η αγάπη, το νερό, η γεύση των φρούτων."
Jorge Luis Borges

Εξοπλισμός: pentax k-x | 18-55mm f/3.5-5.6 AL | 50-200mm f/4-5.6 ED | 50mm f/1.4 FA || panasonic lumix lx5
Quassar
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 1402


..για τα παιδια που περνανε βαθια γεράματα...


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #8 στις: 24 Σεπτέμβριος 2011, 15:25:20 »

Διαβαζω για επιμελως ατιμελητη φορμα και θα ηθελα να κανω μια παρεμβαση.

Εγω βλεπω μια ισορροπημενη εικονα με εντονη και δυνατη φορμα. Το κεντρικο θεμα (γιατι υπαρχουν και δευτερευοντα) ειναι κεντρικά τοποθετημενο σε ενα συνοθηλευμα ογκων που ειναι ισοβαρως κατανεμμημενοι γυρω απο τον κεντρικο καθετο αξονα. Η φορμα ειναι που δινει την αισθηση του βαθους στην εικονα και σε τραβα στο κεντρο μεσα απο το χωρισμα των αμαξιων. Δυο βοηθητικες γραμμες κατευθυνουν τη ματια στη πυρηνα της εικονας που ειναι το κοριτσι στο κεντρο και η αντιδραση του στο ταϊσμα του αλλου παιδιου. Απο το προσωπο της η εικόνα αναπτυσεται με ομοκεντρους κυκλους προς τα εξω. Αν κατσεις και ψαξεις κι αλλο θα δεις μια διαγωνιο που οριζεται απο τα κοκκινα και τη θεση του χεριου, να χωριζει το μισο κομματι απο το αλλο μισο οπου κυριαρχει μια ισχυρη αντανακλαση. Πολυ δυνατη γεωμετρια και αυτη ειναι που κρατα τη φωτογραφία δεμενη παρόλη την φαινομενική αναρχία των στοιχειων.  Εξ αλλου αυτο ειναι και η επιτυχια της.

Αυτη ειναι μια καθαροαιμη δρομισια φωτογραφία και μαλιστα καλη. Θα καταλαβω και αυτους που μπορει να τη βρουν αδιαφορη και να σκεφτουν "τι παπαριες μας λετε τωρα" ή "τι θα θελει τα αμαξια... να κανει κροπ στο κεντρο να αναδειχθει το θεμα" Ομως αυτο το συγκεκριμενο στυλ φωτογραφιας ειναι αυτο ακριβως .... ο φωτογραφος παλευει σε ελαχιστο χρονο αντιδρασης να βρει το θεμα αλλα παραλληλα να βρει τις αδιορατες ισορροπιες που θα το κρατησουν ζωντανο και ενδιαφερον για ενα τριτο ματι. Αν θελετε τη γνωμη μου το θέμα ως λογος σηκωματος της μηχανης έρχεται σε δευτερευουσα μοιρα. Ειναι το εναυσμα. Ο πυροκροτητης. Το πραγματικό ζητουμενο είναι η ταξη μεσα στην αταξία. Ο νομος μεσα στο χαος. Καμμια τετοια προσπαθεια δεν ειναι τελεια αλλα ο φωτογραφος δε ψαχνει την τελειοτητα αλλα την αποτυπωση της ζωής. Και η ζωή δεν ειναι τελεια.

Πολυ καλο παραδειγμα φωτογραφιας δρομου. Συγχαρητήρια για την προοδο Louis-S.



« Τελευταία τροποποίηση: 24 Σεπτέμβριος 2011, 15:27:01 από Quassar » Καταγράφηκε
Αξιολόγηση μηνύματος (3):
Ηλίας
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 944



Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #9 στις: 24 Σεπτέμβριος 2011, 15:55:37 »

Διαβαζω για επιμελως ατιμελητη φορμα και θα ηθελα να κανω μια παρεμβαση.

Πολυ δυνατη γεωμετρια και αυτη ειναι που κρατα τη φωτογραφία δεμενη παρόλη την φαινομενική αναρχία των στοιχειων.  Εξ αλλου αυτο ειναι και η επιτυχια της.


Αυτοαναιρήσε ή μου φαίνεται.

Το επιμελός ατιμέλητο είναι αυτό ακριβώς... είναι το χτένισμα που μοιάζει ατιμέλιτο(φαινομενική αναρχία) αλλά έχει γίνει με γνώση κι προσοχή απο μια καλή κομμώτρια(φωτογράφος) ώστε να μην είναι στην ουσία ατιμέλητο με την κυριολεκτική έννοια.

Νομίζω οτι συμφωνώ πλήρως με τα λεγόμενα σου πλήν της αρχικής πρότασης σου που απο το υπόλοιπο μήνυμα σου ούτε εσύ συμφωνείς.
Καταγράφηκε

" Βλέπεις καθαρά μόνο μέσα από την καρδιά σου. Τα ουσιαστικά πράγματα είναι αόρατα στο μάτι"
Antoine de Saint-Exupery

"Το ανοιχτό μάτι στο σκόπευτρο της μηχανής είναι για να κοιτάζει έξω, το κλειστό μάτι για να κοιτά στο εσωτερικό μας."
Henri Cartier-Bresson

"Αυτή ήταν η μέθοδος διδασκαλίας μου. Η προσκόλληση στο αισθητικό γεγονός που δεν χρειάζεται να προσδιοριστεί. Είναι κάτι τόσο προφανές, τόσο άμεσο, τόσο ακαθόριστο, όσο η αγάπη, το νερό, η γεύση των φρούτων."
Jorge Luis Borges

Εξοπλισμός: pentax k-x | 18-55mm f/3.5-5.6 AL | 50-200mm f/4-5.6 ED | 50mm f/1.4 FA || panasonic lumix lx5
Quassar
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 1402


..για τα παιδια που περνανε βαθια γεράματα...


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #10 στις: 24 Σεπτέμβριος 2011, 16:00:23 »

Διαβαζω για επιμελως ατιμελητη φορμα και θα ηθελα να κανω μια παρεμβαση.

Πολυ δυνατη γεωμετρια και αυτη ειναι που κρατα τη φωτογραφία δεμενη παρόλη την φαινομενική αναρχία των στοιχειων.  Εξ αλλου αυτο ειναι και η επιτυχια της.


Αυτοαναιρήσε ή μου φαίνεται.

Το επιμελός ατιμέλητο είναι αυτό ακριβώς... είναι το χτένισμα που μοιάζει ατιμέλιτο(φαινομενική αναρχία) αλλά έχει γίνει με γνώση κι προσοχή απο μια καλή κομμώτρια(φωτογράφος) ώστε να μην είναι στην ουσία ατιμέλητο με την κυριολεκτική έννοια.

Νομίζω οτι συμφωνώ πλήρως με τα λεγόμενα σου πλήν της αρχικής πρότασης σου που απο το υπόλοιπο μήνυμα σου ούτε εσύ συμφωνείς.
καθολου δεν αυτοαναιρουμε. Δε συμφωνω με την εκφραση επιμελως ατιμελητη σε αυτη την εικονα. Η φορμα ειναι πολυ ισχυρη και δεν ειναι καθολου ατιμελητη.  Οταν το θεμα ειναι καρακεντραρισμενο δε μπορεις να μιλησεις για ατιμελητη φορμα. Ειναι οτι πιο σαφες μπορει να εχει μια εικονα. Τα στοιχεια του καδρου ειναι χαωδη και η φορμα ειναι αυτη που τα δενει. Αυτο ειπα για να μην δημιουργουνται παρανοησεις.
Καταγράφηκε
Ηλίας
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 944



Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #11 στις: 24 Σεπτέμβριος 2011, 16:10:09 »

Η έκφραση επιμελώς ατιμέλητο συνήθως υποδυκνύει κάτι το οποίο φαινομενικά είναι ατιμέλητο(τοποθέτηση θέματος στο κέντρο... στατιστικώς είναι το πιο πιθανόν καδράρισμα στο θέμα μας) που όμως στην ουσία είναι επιμέλημενα-συνειδητά επιλεγμένο έτσι ώστε να αποφεύγει το βάρος που μπορεί να είχε όποια άλλη σύνθεση.

Έτσι κι εδώ γίνεται φανερό πως ο φωτογράφος συνειδητά δεν έχει χρησιμοποιήσει κάποια εξεζητημένη φόρμα... αλλά την πιο άμεση τοποθέτηση στο κέντρο που όμως λόγο των επιμέρους στοιχείων(όπως ανέλυσε "γεωμετρικά" ο Κώστας) φαίνεται πως δεν είναι κάτι πρόχειρο κι ατιμέλητο αλλά αντιθέτως κάτι αρκετά επιμελημένο που όμως καταφέρνει να αποφύγη τα όποια προβλήματα μπορούσα να επιφέρει η βαριά φόρμα αφού είναι κι αρκετά απλό κι άμεσο(φαινομενικά ατιμέλητο)

Αυτο ειπα για να μην δημιουργουνται παρανοησεις.
Καταγράφηκε

" Βλέπεις καθαρά μόνο μέσα από την καρδιά σου. Τα ουσιαστικά πράγματα είναι αόρατα στο μάτι"
Antoine de Saint-Exupery

"Το ανοιχτό μάτι στο σκόπευτρο της μηχανής είναι για να κοιτάζει έξω, το κλειστό μάτι για να κοιτά στο εσωτερικό μας."
Henri Cartier-Bresson

"Αυτή ήταν η μέθοδος διδασκαλίας μου. Η προσκόλληση στο αισθητικό γεγονός που δεν χρειάζεται να προσδιοριστεί. Είναι κάτι τόσο προφανές, τόσο άμεσο, τόσο ακαθόριστο, όσο η αγάπη, το νερό, η γεύση των φρούτων."
Jorge Luis Borges

Εξοπλισμός: pentax k-x | 18-55mm f/3.5-5.6 AL | 50-200mm f/4-5.6 ED | 50mm f/1.4 FA || panasonic lumix lx5
stavrosstam
Επίτιμο μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 2238


μαθαίνω να βλέπω...


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #12 στις: 24 Σεπτέμβριος 2011, 22:31:44 »


 Μια αμιγώς "ελληνική" εικόνα...
Μου φέρνει στο νου ένα σωρό άλλες, μανάδες να κυνηγούν τα παιδάκια τους με μια φλιτζάνα γάλα (με μέλι και βούτυρο παρακαλώ) στο ένα χέρι και μια πασπαλισμένη με ζάχαρη αυγόφετα στο άλλο. Το κατοχικό σύνδρομο που ανέθρεψε μια (μιάμιση ίσως) γενιά Ελλήνων και ανέβασε τη χώρα μας ψηλά στη λίστα με τους παχύσαρκους λαούς.
Μου προκαλεί θυμηδία το φωτογραφικό εύρημα του Λεωνίδα και αυτό είναι κάτι που οπωσδήποτε πιστώνεται στη φωτογραφική ματιά του. Όσο για το αποτέλεσμα, το βρίσκω πολύ καλό- ο Κώστας (Quassar) το ανέλυσε με πολύ ωραίο τρόπο νωρίτερα. Θα το θεωρούσα ακόμη καλύτερο, αν έλειπε αυτό το τετράγωνο πάνω αριστερά, που διώχνει χωρίς λόγο τη ματιά μου πίσω από το δρώμενο...
Καταγράφηκε

path_rider
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 866


I'm just another sad guest, οn this dark earth


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #13 στις: 25 Σεπτέμβριος 2011, 13:05:59 »

Με καλύπτουν τα σχόλια του Κώστα (Quassar) και του Σταύρου.

Δυνατή για μένα Λεωνίδα!!!
Καταγράφηκε

si non, facta tonsor
momos
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 3634


~ ~ ~ | ~ ~ ~


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #14 στις: 25 Σεπτέμβριος 2011, 13:47:55 »

Απαραίτητη εισαγωγή δανειζόμενος τα λόγια του ποιητή Γ. Βέρβερη:

«Το αν ένας άνθρωπος είναι επαρκής αναγνώστης της ποίησής σου, πρώτον, δεν σε αφορά πάρα πολύ.
Δεύτερον, είναι πολύ δύσκολο να είναι ο αναγνώστης που εσύ επιθυμείς.
Τρίτον, δεν χρειάζεται να είναι υπερεπαρκής γιατί τότε θα έγραφε εκείνος το ποίημα και δεν θα είχε από την άλλη πλευρά την ευκαιρία να το ερμηνεύσει με τον δικό του τρόπο, κατά τη δική του πρόσληψη.
Πολλές φορές ακούμε ανθρώπους να μιλούνε για την ποίησή μας ή για την ποίηση άλλων ποιητών και να λένε πράγματα τα οποία εξ αντικειμένου δεν στέκουν. Δεν έχει σημασία. Σημασία έχει η πρόθεση της επικοινωνίας με το ποιητικό κείμενο. Τώρα πώς καταλαβαίνει κανείς ότι ο άλλος, γενικά, δεν είναι επαρκής αναγνώστης της ποίησης, ούτε κι εδώ θα ήθελα να απαντήσω με απόλυτο τρόπο. Υπάρχουν βαθμοί κατανόησης, βαθμοί επικοινωνίας μαζί της. Ο Καβάφης είναι ένα πολύ χρήσιμο «κλειδί» γι' αυτή την ερώτηση. Είναι ένας ποιητής που μπορεί να διαβαστεί σε πρώτο, σε δεύτερο, σε τριακοστό και σε εκατοστό επίπεδο. Ο αναγνώστης του Καβάφη, ανάλογα με τη σκευή και την υποδομή του, θα διαβάσει τα «Κεριά» και θα καταλάβει το εξωτερικό περίβλημα ή το πρώτο επίπεδο γραφής, το νοηματικό. Αλλά ο αναγνώστης του εικοστού επιπέδου μπορεί να δώσει μια ιδιαίτερη σημασιολογική απόχρωση σ' ένα κόμμα που έχει βάλει ο Καβάφης ή σε μια παρένθεση...

...Το γεγονός της ταύτισης των βιωμάτων του ποιητή με τα βιώματα του αναγνώστη είναι ένα τυχαίο γεγονός. Τώρα, από κει και πέρα, υπάρχουν ποιητές πολύ καλοί και άλλοι λιγότερο καλοί που όμως έχουν ενδώσει σε κοινά βιώματα μιας μαζικής σύλληψης του κόσμου και των ανθρώπων. Φοβούμαι ότι θα γίνω επιφυλακτικός απέναντι σ' αυτή την ποίηση που μπορεί να υποδεχθεί μεγάλες μάζες συνειδήσεων – κι έχουμε αρκετά παραδείγματα τα οποία σας είναι γνωστά και στην ελληνική επικράτεια της ποίησης αλλά και στην ξένη. Ο Λόρκα, π.χ., ο Νερούντα... Θυμούμαι μάλιστα τη ρήση κάποιου για τον Νερούντα, ότι είναι ένας grand mauvais poète: ένας μεγάλος κακός ποιητής.
Άρα, η έννοια της ταύτισης για να είναι ουσιαστική πρέπει να είναι, μάλλον, τυχαία και να μην επιδιώκεται από τον ποιητή. Δεν μπορεί δηλαδή να υπάρχει ένα είδος κοινοτροπισμού, να τρέπεται ο ποιητής προς αυτό το οποίο αναμένει να ακούσει ο αναγνώστης. Εάν συναντηθεί ο ποιητής με τον αναγνώστη, έχει καλώς. Αλλιώς «έασον αυτόν χαίρειν». Και τον ποιητή και, βεβαίως, και τον αναγνώστη...»



Απαραίτητες ερωτήσεις για προσωπικές απαντήσεις.

Σε μια φωτογραφία στο δρόμο φτάνει η «ανακάλυψη» απ' τον φωτογράφο μιας «περίεργης» στιγμής, ενός ελκυστικού δρώμενου  Roll Eyes  το κεντράρισμά και το κλικ του κλείστρου;
Είναι επαρκής δικαιολογία η αταξία του κόσμου για την αταξία του κάδρου;
Η ατέλεια του κόσμου για την ατέλεια της σύνθεσης;
Γι' αυτό είναι δύσκολες και συνάμα ελκυστικές  οι φωτογραφίες των ανθρώπων στο δρόμο.
Γιατί δε φτάνει το περίεργο του θέματος,
Γιατί δε φτάνει ο εντυπωσιασμός της στιγμής.
Πρέπει όλα να δένουν μεταξύ τους. Οι κομμένοι άνθρωποι, τα κομμένα αυτοκίνητα, τα κομμένα κτίρια. Για να μείνει η φωτογραφία παραπάνω από το πρώτο χαμόγελο - θλίψη - απορία, την πρώτη ανάγνωση και τα συνακόλουθά της.
Ίσως ανήκω σ΄εκείνους που αποζητούν την «αρμονία» ακόμη και μέσα στο χάος του αστικού τοπίου. Προσοχή! Αρμονία και όχι τακτοποίηση.
Και η αρμονία δεν υπάρχει για μένα σ' αυτή τη φωτογραφία.
Ή, για να επιστρέψω στην απαραίτητη εισαγωγή, ίσως απλά δεν συναντήθηκα με τον φωτογράφο στη συγκεκριμένη στιγμή του όπως τον συναντώ όταν δαμάζει το χάος του αστικού τοπίου ακόμα και σε πιο απλές στιγμές.
« Τελευταία τροποποίηση: 25 Σεπτέμβριος 2011, 20:19:09 από momos » Καταγράφηκε

Αξιολόγηση μηνύματος (6):
Σελίδες: [1] 2 |   Πάνω
Μεταπήδηση σε: