Εγγραφή | Χάσατε τον κωδικό;

 
Forum
Κάτω

* Πληροφορίες χρήστη Αρχική | Ημερολόγιο | Σύνδεση | Εγγραφή
24 Νοέμβριος 2014, 19:39:33

  +  DPGR Virtual Community  
| | | | |-Διαγωνισμοί DPGR (Συντονιστές: Dr_Michael, noe)

Σελίδες: 1 2 3 [4] |   Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Διαγωνισμός: «Γυμνό»  (Αναγνώστηκε 75774 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Novus
Συνδρομητής
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 2100



Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #45 στις: 10 Οκτώβριος 2011, 23:20:28 »


Οι διαγωνισμοί του dpgr, στους οποίους συμμετέχω εδώ και χρόνια, είναι για μένα πολύτιμη άσκηση που συμβάλλει στην όποια μου εξέλιξη. Σ' αυτόν για παράδειγμα ενεργοποιήθηκα για πρώτη φορά σχετικά σοβαρά με τη φωτογράφιση γυμνού.

Δεν σας κρύβω πως παλιότερα με ενδιέφερε και η διάκριση, τώρα πια όχι (όχι ότι δεν με ικανοποιεί αλλά δεν είναι αυτοσκοπός)..

Χωρίς να υποτιμώ καθόλου την κρίση των εκάστοτε επιτροπών θεωρώ πλέον πως η κατάταξη δεν έχει και τόση σημασία, μια και οι φωτογραφίες "μιλάνε" μόνες τους έχοντας μια δική τους "αντικειμενική αξία".

Ευχάριστη εντύπωση μου έκανε η ποιότητα των (έστω και λίγων) συμμετοχών. Δεν την περίμενα. Το επίπεδο σε σχέση με τα πρώτα χρόνια του site σαφώς κι έχει ανέβει πολύ. Αυτό που με εντυπωσίασε περισσότερο ήταν η αποστασιοποίηση πολλών συμμετεχόντων από τα κλασικά και τετριμμένα πρότυπα περί γυμνού και η τόλμη για μια καινοτόμο προσπάθεια.

Μπράβο σε όλους τους συμμετέχοντες, ήμασταν καλή παρέα.

Μπράβο και στα παιδιά της επιτροπής για τον κόπο τους αλλά και τις πολύ ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις τους.  thumbs up
« Τελευταία τροποποίηση: 11 Οκτώβριος 2011, 15:09:20 από Novus » Καταγράφηκε

Αξιολόγηση μηνύματος (3):
mitsos1
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 503


dimitris apostolos


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #46 στις: 11 Οκτώβριος 2011, 00:42:55 »

Παράθεση
πολύτιμη άσκηση...παλιότερα με ενδιέφερε και η διάκριση, τώρα πια όχι...θεωρώ πλέον πως η κατάταξη δεν έχει και τόση σημασία...Το επίπεδο σε σχέση με τα πρώτα χρόνια του site σαφώς κι έχει ανέβει πολύ...η τόλμη για μια καινοτόμο προσπάθεια...ήμασταν καλή παρέα...Μπράβο και στα παιδιά της επιτροπής για τον κόπο τους αλλά και τις πολύ ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις τους.
ειμαι ανθρωπος που συνηθως ψαχνω για διαφωνια  Undecided
Α! το βρηκα.. Smiley
Παράθεση
ενεργοποιήθηκα για πρώτη φορά σοβαρά σχετικά..
Angry

συγχαρητηρια σε ολους τους συμμετεχοντες και απο μενα. απο την πιο κατατιθεμενη ελαχιστη παρουσια εως και την πιο πραγματικα χρονο-κουραστικο-σημαντικη.
ενταξει.. οι τελευταιοι δικαιουνται (οπως και να το κανουμε) ενα  +..
Καταγράφηκε

Δημήτρης Αλεξόπουλος
*
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 11



Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #47 στις: 11 Οκτώβριος 2011, 09:54:38 »

Συγχαρητήρια σε όλους όσους θέλησαν και προχώρησαν στη συμμετοχή σε αυτόν τον δύσκολο, θεωρώ, διαγωνισμό και σε όσους τους βοήθησαν να βγάλουν τις φωτογραφίες που έβγαλαν. Συγχαρητήρια στα παιδιά που διακρίθηκαν.
Σίγουρα το απόσπασμα του Νίκου Δήμου ήταν αποκαληπτικό και αντιπροσωπευτικό της σημερινής μας αντίληψης περί γυμνού και νομίζω κάποιους βοήθησε να εκτεθούν περισσότερο. Μακάρι να μας βοηθούσε ως στάση ζωής.
Όσον αφορά εμένα προσωπικά, θα ξαναπώ ότι όποιος επιλέγει να συμμετέχει σε ένα διαγωνισμό με ένα έργο φτιαγμένο για αυτόν, μόνο κερδισμένος βγαίνει από την όλη διαδικάσία ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μου είναι αδιάφορο ένα καλό αποτέλεσμα).
Ευχαριστώ τους κριτές για το χρόνο και τον κόπο που αφιέρωσαν.
Καταγράφηκε
thanasis-st
*
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 65



Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #48 στις: 11 Οκτώβριος 2011, 10:57:30 »

συγχαρητηρια στους διαγωνιζομενους και μπραβο για την τολμη τους!
Καταγράφηκε

Nikiforos
Επίτιμο μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1907


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #49 στις: 11 Οκτώβριος 2011, 14:15:50 »

Συνεχίζοντας λίγο παραπάνω τη σκέψη του dimitri θα ήθελα να συμπληρώσω δύο τρία πράγματα ακόμη που, πιστεύω, ότι έχουν τη σημασία τους:

Ως φωτογράφος και θεατής που βλέπει φωτογραφίες (συγκεκριμένα αυτές του διαγωνισμού) σαφώς βρίσκω πολλές, τις οποίες θεωρώ καλές, μάλιστα κάποιες ανήκουν σε αυτές που μου αρέσουν πραγματικά.

Να δώσω ορισμένα παραδείγματα:

   


   

Υπάρχουν κι άλλες φωτογραφίες που άλλες περισσότερο, άλλες λιγότερο, μου αρέσουν ή μου "κάνουν κλικ".
Αυτές που παρουσιάζω εδώ, είναι φωτογραφίες που έχουν αναμφισβήτητες αρετές και μάλιστα, μπορώ να πω, ότι με ορισμένα σχόλια μελών που διάβασα κάτω από τις φωτογραφίες αυτές, συμφωνώ και με ορισμένα, μάλιστα, συμφωνώ απόλυτα.

Όμως η βαθμολογία που παρέδωσα, είχε άμεση σχέση και συνάρτηση με δύο πράγματα:

Α. Το θέμα του διαγωνισμού

Β. Το "σώμα" όλων των φωτογραφιών

Έτσι ακόμη και φωτογραφίες που μου αρέσουν, υποχρεωτικά θα πρέπει να φιλτραριστούν μέσα από αυτά τα δύο: τη συνάφεια και τη σχετικότητα με το θέμα και να λάβουν τη θέση τους (στην απολύτως υποκειμενική κατάταξη) σε σχέση με το σύνολο των φωτογραφιών και της κάθε μιας ξεχωριστά.

Είμαι (όπως και τα άλλα μέλη της επιτροπής) κάποιος που μέσα σε λίγα 24ωρα είδε αρκετές εκατοντάδες φορές (για να μην πω χιλιάδες και ακουστώ υπερβολικός, αν και αυτό είναι αλήθεια) την κάθε φωτογραφία, αλλά και το σύνολο των φωτογραφιών, μέσα από ένα slideshow που δεν είχε τελειωμό.
Σχεδόν "εξουδετέρωσα το φωτογράφο" που του αρέσει η μία ή άλλη, για να βάλω στη θέση του οδηγού, τον κριτή που ενώ χρησιμοποιεί τις γνώσεις (αλλά και τα γούστα) του φωτογράφου, έχει πάντα στο μυαλό του (και πρώτη του προτεραιότητα) τα δυο σημεία που ανέφερα παραπάνω.

Οι φωτογραφίες στη συνέχεια ταξινομήθηκαν σε ομάδες, τρεις στον αριθμό και σε κάθε ομάδα εντάχθηκαν εκείνες που πληρούσαν με τον καλύτερο, λιγότερο καλό και μέτριο, τρόπο τις ανάγκες και προτεραιότητες ενός συγκεκριμένου διαγωνισμού.
Έτσι κάποιες από τις παραπάνω φωτογραφίες πήραν μικρό βαθμό!
Αυτό σε καμία περίπτωση δε μειώνει την αξία τους και σε καμία περίπτωση δε σημαίνει ότι δε μου αρέσουν ή ότι και κάποιες από αυτές τις "ζήλεψα".
Κάπως έτσι προέκυψε και η βαθμολογία που τελικά παρέδωσα στο Μιχάλη Βλαστό.
Καταγράφηκε

Αξιολόγηση μηνύματος (1):
c1rcle0fc0nfusi0n
*
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 32


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #50 στις: 12 Οκτώβριος 2011, 18:20:01 »

Ατολμες και κλισαρισμένες μέχρι θανάτου οι περισσότερες συμμετοχές στο διαγωνισμό, ο οποίος τελικά "ξεγύμνωσε" την έλλειψη φαντασίας των συμμετεχόντων. Βάζοντας έναν γυμνό άνθρωπο πάνω, δίπλα ή κοντά σε ένα κρεβάτι και χαμηλώνοντας το φωτισμό για να πιάσετε και λίγο... drama, το μόνο που καταφέρνετε να στείλετε στη μηχανή σας με τη συγκεκριμένη τεχνική (ακόμα και αν αυτό είναι η πιο τέλεια καμπυλωμένη πλάτη ή ο πιο στρογγυλός ποπός), είναι κάτι που τόχουμε ξαναδεί σε όλες τις παραλλαγές του, αφομοιώσει, ερμηνεύσει, αποκωδικοποιήσει και διασπάσει στα απάρτιά του. Δείξτε λίγη δημιουργική φαντασία! Για να απελευθερωθείτε από τα δεσμά του κλισέ, ιδού κάποιες εναλλακτικές προτάσεις (σε μερικές παραθέτω φωτογραφικά παραδείγματα που ξεχώρισα από το διαγωνισμό, τα οποία δίνουν μια ιδέα για το αντίστοιχο προτεινόμενο είδος γυμνού):

* Ομαδικό γυμνό: Η χαρά του φορμαλιστή φωτογράφου. Σύνολα αλληλοεπικαλυπτόμενων γυμνών σωμάτων σε ποικίλες στάσεις (όρθιες, ύπτιες και πάει λέγοντας), με φωτισμό κιαροσκούρο. Αφού θέλετε να δείξετε φόρμα, δείξτε την τουλάχιστον ενισχυμένη και επαυξημένη. Θέλετε γυμνό γρίλιας; Σύμφωνοι, αλλά σερβιρίστε το στο θεατή σε μεγαλύτερες, πιο φιλόδοξες συνθέσεις. Επίσης, τα γυμνά θολωμένου καθρέφτη ή τζαμιού και τύπου "Καισαριανής" (τα στημένα σε έναν σαγρέ τοίχο) είναι κι αυτές κλισαρισμένες τεχνικές που κρατάνε τη φαντασία σας δέσμια στη λογική της φόρμας (ή, το χειρότερο, της φόρμας που χρησιμοποιείται ως πρόσχημα για να κρυφτεί η ατολμία) και δεν την αφήνουν να δημιουργήσει πρωτότυπα έργα.

* Λειτουργικό γυμνό: Σώμα που κινείται, λειτουργεί ή χαλαρώνει στο χώρο του, έχοντας αποβάλει τον προστατευτικό, για τις εξωσπιτικές δραστηριότητές του, ρουχισμό. Επίσης, στα σπίτια υπάρχουν πολλά αντικείμενα που η καμπυλωτή ή γωνιώδης φόρμα τους θα μπορούσε να ενισχύσει αυτό που προσπαθείτε να δείξετε.
Παραδείγματα λειτουργικού γυμνού για μελέτη:
- http://www.dpgr.gr/index.php?page=diagonismoi_show_photo&pid=10856,
Φωτογράφος: doumpe
- http://www.dpgr.gr/index.php?page=diagonismoi_show_photo&pid=10990,
Φωτογράφος: Χρυσάνθη. Ωραίο κόνσεπτ, αλλά το ακύρωσε ολοσχερώς η ατολμία της φωτογράφου να μην προχωρήσει σε full frontal nudity.
- http://www.dpgr.gr/index.php?page=diagonismoi_show_photo&pid=10844, Φωτογράφος: D.metaxas. Και εδώ έχουμε φρενάρισμα της φαντασίας: το μήνυμα θα περνούσε καλύτερα αν το μοντέλο ήταν εντελώς γυμνό.

* Συμβολικό γυμνό: Χρησιμοποιώντας ένα γυμνό γυναικείο ή αντρικό σώμα, ο φωτογράφος μπορεί να οπτικοποιήσει την αθωότητα, την ενοχή, τη λαγνεία, την κυοφορία ελπίδας για έναν καλύτερο κόσμο, για να πω μόνο τα προφανή. Μελετήστε ζωγραφικούς πίνακες για έμπνευση.
Παραδείγματα για μελέτη:
- http://www.dpgr.gr/index.php?page=diagonismoi_show_photo&pid=10847, Φωτογράφος: anastasia1. Ιδιαιτέρως αξιόλογη!
- http://www.dpgr.gr/index.php?page=diagonismoi_show_photo&pid=10852, Φωτογράφος: meli-meli. Καλό κόνσεπτ, ατυχής εκτέλεση.

* Συμμετρικό γυμνό: Το φυσιολογικό ανθρώπινο σώμα έχει άξονα συμμετρίας. Από το πιο αδύνατο έως το πιο παχύ και από το πιο κοντό έως το πιο ψηλό σώμα, αν διπλώσουμε την αριστερή πλευρά του θα πάρουμε τη δεξιά και αντιστρόφως. Βρείτε τρόπους για να οπτικοποιήσετε αυτή τη συμμετρικότητα (είτε άμεσα και ωμά είτε με υπαινιγμό) και θα πάρετε όμορφες φωτογραφίες.
Αξιολογότατο παράδειγμα για μελέτη:
- http://www.dpgr.gr/index.php?page=diagonismoi_show_photo&pid=10924, Φωτογράφος: Constantia. Ακόμα και η ασυμμετρία του ποδιού λειτουργεί υπέρ του κόνσπετ.

* Πανσπερμικό γυμνό ή γυμνό DNA: Φωτογραφικό παιχνίδι με τους τόνους του
δέρματος, από τους πιο σκούρους μέχρι τους πιο ανοιχτούς. Κάτι σαν United
colors of Benetton, αλλά χωρίς ρούχα και με έμφαση στους τύπους δέρματος (υφές
και φωτεινότητες, αντί για φόρμα). Δόξα τω Θεώ, στη σημερινή Ελλάδα δεν θα
δυσκολευτείτε καθόλου να βρείτε τα κατάλληλα για το πρότζεκτ μοντέλα και να τα συνδυάσετε ποικιλοτρόπως.

* Γυμνό μπάνιου: Ο ένας από τους δύο συνηθέστερους λόγους αποβολής των ρούχων. Απειρες πιθανές στάσεις και καδραρίσματα και όχι μόνο εντός της μπανιέρας.
Τολμηρά, ιδίως το πρώτο, παραδείγματα για μελέτη, αλλά δυστυχώς τεχνικά
ημιτελή και με μη δημιουργική εκμετάλλευση του ίδιου του χώρου του μπάνιου:
- http://www.dpgr.gr/index.php?page=diagonismoi_show_photo&pid=10947,
Φωτογράφος: Kostas_S
- http://www.dpgr.gr/index.php?page=diagonismoi_show_photo&pid=10972,
Φωτογράφος: Opticlock

* Γυμνό διαφοροποίησης ή "ξένου σώματος": Ενα γυμνό σώμα και περισσότερα του ενός ντυμένα, στο ίδιο κάδρο. Για να βεβαιωθείτε ότι θα περάσει το μήνυμα, οι  ντυμένοι πρέπει να είναι πάνω από τρεις. Δοκιμάζοντας διάφορα είδη ρουχισμού  και ντύνοντας/ξεντύνοντας αλληλοδιαδόχως τα μοντέλα σας, παίρνετε άπειρες παραλλαγές. Δεν αποκλείω το κόνσεπτ να λειτουργήσει και αντιστρόφως: ένα ντυμένο σώμα ανάμεσα σε πολλά γυμνά.

Και τρία μεγαλεπήβολα πρότζεκτ:

* Κυβιστικό γυμνό: Μέλη από αντρικά και γυναικεία σώματα υπό διάφορες κλίμακες, τεχνηέντως σκορπισμένα στο φωτογραφικό τελάρο ώστε να δίνουν κυβιστικά σχήματα και φόρμες που δεν κωδικοποιεί η φύση. Διδακτορικό στο Photoshop απαραίτητο, για όσους δεν θέλουν να διαμελίσουν τα μοντέλα τους.

* Αντι-σημειολογικό γυμνό: Τα ρούχα και η ποιότητά τους δηλώνουν status και ορίζουν σχέσεις. Πείστε έναν άνθρωπο με υψηλή κοινωνική θέση (ένα διευθυντικό στέλεχος μεγάλης εταιρείας, για παράδειγμα) να στερηθεί για λίγο αυτή τη σημειολογική πανοπλία και να φωτογραφηθεί γυμνός, κατά προτίμηση στον επαγγελματικό του χώρο.

* Γυμνό κεκαυμένης ζώνης: Α λα Leni Riefenstahl (enough said). Προϋποθέτει ταξίδι στο Σουδάν (ή στον Αμαζόνιο).

Εμπρός λοιπόν! Πεδίο λαμπρό καλλιτεχνικής δημιουργίας ανοίγεται μπροστά σας. Οχι άλλα ημισκοτεινά κρεβάτια και ζαρωμένα σεντόνια!
Καταγράφηκε
Αξιολόγηση μηνύματος (2):
panos.n
*
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #51 στις: 13 Οκτώβριος 2011, 16:19:41 »

c1rcle0fc0nfusi0n διάβασα αυτά που είπες και ενώ έχεις δίκιο σε πολλά σημεία,σε άλλα θεωρώ ότι κάνεις λάθος.Κατ'αρχάς φυσικά συμφωνώ ότι οι περισσότερες συμμετοχές ήταν κλισαρισμένες(μέσα σ'αυτές και η δικιά μου ίσως) όμως πέρα από αυτό υπάρχουν ένα σωρό άλλοι παράγοντες που καθορίζουν αν μια φωτογραφία είναι καλή,για παράδειγμα η φόρμα ή το κόνσεπτ όπως αναφέρεις και εσύ ο ίδιος.Προσωπικά θεωρώ ότι οι κατηγορίες που προτίνεις παρακάτω ναι μεν δίνουν πάρα πολλές επιλογές για κάτι καινούργιο και προσφέρουν καλή φόρμα.Δεν πιστεύεις όμως ότι το να ταξινομείς την φωτογραφία σε τομείς που αν και προσφέρουν πολλά,απετούν και πολλά άλλα(π.χ.στο γυμνό διαφοροποίησης που λες ότι πρέπει να είναι πάνω απο τρείς οι ντυμένοι) τα οποιά ερασιτέχνες για διάφορους λόγους δεν έχουν την δυνατότητα να εξασφαλίσουν,είναι και κάπως ακραίο.Επίσης πιστεύω ότι αυτή η οριοθέτηση σε συγκεκριμένες τεχνικές και στάσεις αν και σου δίνει επιλογές είναι αυτή που πράγματι κρατάει εγκλοβισμένη την φαντασία και εμποδίζει το καινούργιο και το δημιουργικό.Γενικά οι συμβουλές που αναφέρεις βοηθούν πολύ σε τεχνικά θέματα και δημιουργούν δυνατές φωτογραφίες αλλά εύκολα ο φωτογράφος,πιστεύω,μπορεί να χαθεί στην προσπάθειά του να εντυπωσιάσει και να ξεχάσει την ουσία.Εξάλου λένε ότι το πραγματικά ωραίο βρίσκεται στα απλά πράγματα(όπως ένα συνυθισμένο κρεβάτι και ένας καναπές) και όχι στα πολύπλοκα.Πάντως είναι πραγματικά ενδιαφέροντα αυτά που γράφεις και θα τα έχω υπόψιν μου στην συνέχεια.
Καταγράφηκε
giorgaros
Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 1391


"Πάντα να έχεις τον ήλιο από πίσω !"


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #52 στις: 13 Οκτώβριος 2011, 23:45:09 »

   Καλησπέρα και από εμένα. Θέλω και εγώ να παρουσιάσω τους προσωπικούς μου νικητές και να εξηγήσω λιγάκι το σκεπτικό μου. Στην τελική ο σκοπός του διαγωνισμού είναι κυρίως να βελτιωθούμε και επομένως εκπαιδευτικός. Μην έχετε αυταπάτες, αυτοί που επωφελούνται περισσότερο της εκπαίδευσης είναι οι κριτές.

   Για μένα την υψηλότερη βαθμολογία συγκέντρωσαν τρεις φωτογραφίες:
,,,,


   H πρώτη από αριστερά ήταν από τις πρώτες φωτογραφίες που ανέβηκαν στο διαγωνισμό. Την ξεχώρησα τότε και παρέμεινε στις προτιμήσεις μου, πράγμα σπάνιο. Ξεχωρίζω αυτή την φωτογραφία δίνει μία πιθανή απάντηση γιατί να με φωτογραφίσεις γυμνό. Τα πρόσωπα είναι σαφώς σε επαφή και η εικόνα αυτή ενισχύεται από την γύμνια τους. Με άλλα λόγια η γύμνια λειτουργεί εδώ σαν δομικό στοιχείο της εικόνας που μάλιστα την ενισχύει. Η γύμν ια και η επαφή δεν οδηγούν τον θεατή σε λάθος μονοπάτια, οι εικονιζόμενοι όχι απλά δεν επηρεάζουν αλλά και δεν επηρεάζονται. Είναι εκεί και αδιαφορούν.
    Η μεσαία φωτογραφία με προβλημάτισε γιατί είχε πολύ εύστοχο τίτλο. «Ανάληψη». Είμαι από αυτούς που δεν θέλουν τίποτε να καπελώνει την φωτογραφία, ούτε δηνιτικά.  Από την άλλη θεωρώ ότι το γυμνό κορμί που αναδύεται από το βάθος προς το φως είναι ένας ιδιαίτερα δυνατός συμβολισμός από μόνος του και εάν θέλεις ονόμασέ τον ανάληψη ή γέννηση ή και τίποτε. Αυτή η φωτογραφία δεν θα ήταν η ίδια εάν ο εικονιζόμενος φορούσε ρούχα έστω και λίγα.
Η φωτογραφία που βρίσκεται στα δεξιά ξεχώρισε άμεσα στα μάτια μου. Αυτό συνήθως είναι σημάδι έντονης φόρμας. Τελικά και συνειδητά αυτός είναι ο λόγος που την ξεχώρησα. Αποπνέει μία αισθητική τελειότητα τόσο λόγο της φόρμας όσο και του κάδρου. Θα ρωτήσει ίσως εύστοχα κάποιος, γιατί επιβραβεύω μία φωτογραφία χωρίς πρόσωπο. Σίγουρα το βλέμα προσθέτει στο γυμνό πορτρέτο. Για την ακρίβεια όχι απλά προσθέτει αλλά προκαλεί τον θεατή να δει την γυμνή αλήθεια του εικονιζόμενου. Από την άλλη όμως πλευρά δεν είναι αυτοσκοπός. Μου άρεσε το αρμονικό ζύγισμα των όγκων και η στάση των ποδιών που φανερώνει αμηχανία και ίσως συστολή στα μάτια μου.
   Πάμε λοιπόν στην επόμενη τριάδα
,,,, ]


   Η φωτογραφία στα αριστερά αυτού του σετ αποτελεί κατά την άποψή μου την πιο ενδιαφέρουσα αισθητικά πρόταση και σύνθεση. Σίγουρα δεν δίνει απάντηση στην ερώτηση γιατί γυμνό, αλλά ούτε αυτό από μόνο είναι αυτοσκοπός. Ο φωτογράφος χειρήστηκε τα γυμνά μέλη σαν οποιουσδήποτε άλλους όγκους σε μία φωτογραφία. Τα μέλη του σώματος χάρη στην αφαιρετική αυτή φόρμα έχουν απογυμνωθεί από υφή, χρώμα και λεπτομέρειες και έτσι συμβάλουν ακόμη περισότερο στην εικόνα των όγκων και όχι των ποδιών.
   Η μεσαία φωτογραφία έχει τις αραιτές της δημιουργίας που έγινε βάσει σχεδίου και εκτελέστηκε σωστά. Όσοι παρακολουθούν την πορεία του Αντρέα ξέρουν για τι πράγμα μιλάω. Το φως είναι μελετημένο, το μοντέλο ενταγμένο στο περιβάλλον του και το γεγονός ότι είναι γυμνό προσθέτει απλά ειλικρίνεια. Θα μου πει κάποιος, τότε όλες οι παρόμοιες φωτογραφίες του Αντρέα σου αρέσουν? Σε αρκετά διαφορετικό βαθμό θα απαντήσω. Ακόμη και αν έχεις την ιδανική συνταγή για ψαρόσουπα δεν σημαίνει ότι θα κάνεις τους ουρανίσκους να τραγουδάν εκστατικοί κάθε φορά. Κάποτε το ψάρι δεν θα είναι φρέσκο ή αλιευμένο από τα σωστά νερά, κάποιες φορές το αλάτι θα είναι λιγοστό και κάποιες φορές δεν θα έχω απλά όρεξη να φάω ψαρόσουπα.
   Στην δεξιά πλευρά έχουμε την αποθέωση της φόρμας. Την περιέλαβα σε αυτή την λίστα γιατί στοιχείο της τέχνης είναι και η πρωτοπορία. Ο φωτογράφος εδώ χρησιμοποίησε το γυμνό σώμα με τρόπο αναπάντεχο για εμένα. Βέβαια εκτός αυτού σαν φωτογραφία «λειτουργεί» καθώς σαν σύνθεση ισορροπεί και η έντονη φόρμα (που αποτελεί και το θέμα κατά κύριο λόγο) έρχεται να δέσει με την αφαίρεση.
   Προχωράω στην επόμενη βαθμολογική τετράδα (σαν αθλητική Κυριακή ακούγομαι...)
,,,, ,,


   Η φωτογραφία στα αριστερά μου άρεσε γιατί μου έφερε στο μυαλό τα γλυπτά της Αναγέννησης. Συνειγορεί φυσικά εκτός από την στάση (που παίζει τον κύριο λόγο) το κάδρο και το ίδιο το μοντέλο. Το φως νομίζω ότι το χειρήστηκε αρκετά καλά ο φωτογράφος αλλά χάνει πολύ από τον κοτλέ καναπέ στο βάθος. Τόση φασαρία έκανες ρε φίλε, βάλε ένα σεντόνι στην τελική... Η επόμενη φωτογραφία νομίζω ότι προσέγγησε το θέμα διαφορετικά και με μία διαφορετική φόρμα. Μου άρεσε το στοιχείο της κίνησης/συζήτησης ενός φίλου που συζητάμε και απλά είναι σχεδόν γυμνός. Στα μάτια μου έχασε όμως πόντους γιατί δεν είναι περισότερο μια καλή φωτογραφία και λιγότερο ένα καλό γυμνό. Η επόμενη φωτογραφία ανήκει σε ένα ταλέντο δεύτερης γεννιάς. Η δυνατότητα να παρουσιάσει μία δυνατή εικόνα που να δέχεται πολλές αναγνώσεις και παρόλα αυτά να χρησιμοποιείς απλά υλικά, δείχνει ωριμότητα που ίσως ξαφνιάζει στην ηλικία του φωτογράφου. Περίμενε Γιωρίκα να μεγαλώσει ο δικός μου γιος και θα δούμε...Στα δεξιά έχουμε την νικήτρια του διαγωνισμού. Θα πως λίγα όπως και ο φωτογράφος. Αυτή είναι η γυμνή μου αλήθεια.
   Οι παραπάνω φωτογραφίες είναι για εμένα οι νικήτριες του διαγωνισμού. Τις θεωρώ όλες νικήτριες και καλές φωτογραφίες και τις έχω βαθμολογήσει με ελάχιστη διαφορά σκόπιμα. Υπάρχουν όμως και άλλες συμμετοχές που μου έκαναν εντύπωση. Όποιος φίλος έχει διάθεση για σχόλειο στην φωτογραφία του και δεν έχει πρόβλημα να σεβαστεί τον ανύπαρκτο χρόνο μου, μπορεί να μου το ζητήσει με προσωπικό μήνυμα. Ένα μεγάλο ευχαριστώ με πολλούς αποδέκτες (συμμετέχοντες, διοργανωτές, δωροθέτες και αναγνώστες)και από εμένα.
   

Καταγράφηκε

Μεταξύ άλλων διαθέτω : Μία Χ100 που την κάνω τρελό κέφι και μια ντίζα που μου έστειλε ο Χάρης...
Αξιολόγηση μηνύματος (6):
ThanosZachs
*
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 81


Λατρεία για την φωτογραφία και την εικονοσκόπιση


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #53 στις: 14 Οκτώβριος 2011, 23:45:35 »

Πολύ καλές φωτογραφίες απο καλλιτέχνες ποιότητας. Αναφέρομαι όμως στις ασπρόμαυρες κυρίως, όχι στις έγχρωμες. Συγχαρητήρια.
Καταγράφηκε
c1rcle0fc0nfusi0n
*
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 32


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #54 στις: 16 Οκτώβριος 2011, 09:15:20 »

c1rcle0fc0nfusi0n διάβασα αυτά που είπες και ενώ έχεις δίκιο σε πολλά σημεία,σε άλλα θεωρώ ότι κάνεις λάθος.Κατ'αρχάς φυσικά συμφωνώ ότι οι περισσότερες συμμετοχές ήταν κλισαρισμένες(μέσα σ'αυτές και η δικιά μου ίσως) όμως πέρα από αυτό υπάρχουν ένα σωρό άλλοι παράγοντες που καθορίζουν αν μια φωτογραφία είναι καλή,για παράδειγμα η φόρμα ή το κόνσεπτ όπως αναφέρεις και εσύ ο ίδιος.Προσωπικά θεωρώ ότι οι κατηγορίες που προτίνεις παρακάτω ναι μεν δίνουν πάρα πολλές επιλογές για κάτι καινούργιο και προσφέρουν καλή φόρμα.Δεν πιστεύεις όμως ότι το να ταξινομείς την φωτογραφία σε τομείς που αν και προσφέρουν πολλά,απετούν και πολλά άλλα(π.χ.στο γυμνό διαφοροποίησης που λες ότι πρέπει να είναι πάνω απο τρείς οι ντυμένοι) τα οποιά ερασιτέχνες για διάφορους λόγους δεν έχουν την δυνατότητα να εξασφαλίσουν,είναι και κάπως ακραίο.Επίσης πιστεύω ότι αυτή η οριοθέτηση σε συγκεκριμένες τεχνικές και στάσεις αν και σου δίνει επιλογές είναι αυτή που πράγματι κρατάει εγκλοβισμένη την φαντασία και εμποδίζει το καινούργιο και το δημιουργικό.Γενικά οι συμβουλές που αναφέρεις βοηθούν πολύ σε τεχνικά θέματα και δημιουργούν δυνατές φωτογραφίες αλλά εύκολα ο φωτογράφος,πιστεύω,μπορεί να χαθεί στην προσπάθειά του να εντυπωσιάσει και να ξεχάσει την ουσία.Εξάλου λένε ότι το πραγματικά ωραίο βρίσκεται στα απλά πράγματα(όπως ένα συνυθισμένο κρεβάτι και ένας καναπές) και όχι στα πολύπλοκα.Πάντως είναι πραγματικά ενδιαφέροντα αυτά που γράφεις και θα τα έχω υπόψιν μου στην συνέχεια.

Η τύχη βοηθάει τους τολμηρούς φίλε μου. Και αν παρασυρθείς και ξεχάσεις την ουσία, μπορεί να ανακαλύψεις μια άλλη!
Καταγράφηκε
panos.n
*
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #55 στις: 17 Οκτώβριος 2011, 12:36:40 »

Όταν κάνεις κάτι με συνεχή προσπάθεια,καλή θέληση,χρησιμοποιείς το μυαλό σου και ψάχνεσαι συνεχώς η τύχη θα είναι ο μικρότερος παράγοντας που θα στηριχτείς για να βγάλεις μια καλή φωτογραφία.Όσο για την ουσία δεν διαφωνώ ότι μπορεί να ανακαλύψεις κάτι βαθύτερο και καινούργιο αλλά μπορείς και πολύ εύκολα να κολλήσεις στις τεχνικές αυτές και να δημιουργείς μεν εντυπωσιακές και από τεχνικά θέματα σωστές φωτογραφίες χωρίς ουσία όμως και έτσι να μένεις στο ίδιο επίπεδο.Αυτό που θέλω να πω είναι ότι οι τεχνικές αυτές δεν είναι η βάση για να ξεκινήσει κανείς να τραβάει φωτογραφία γυμνού.Είναι απλά βοηθητικές συμβουλές που απευθύνονται σε κάποιον που έχει ασχοληθεί αρκετά με αυτό το είδος φωτογραφίας χρησιμοποιόντας απλές τεχνικές και κόνσεπτ αρχικά και αφού έχει αποκτήσει κάποια εμπειρία στο θέμα και επιθυμεί να κάνει κάτι πιο δημιουργικό ίσως.Και αυτό στο λέω γιατί στο τέλος λες<<Εμπρός λοιπόν! Πεδίο λαμπρό καλλιτεχνικής δημιουργίας ανοίγεται μπροστά σας. Οχι άλλα ημισκοτεινά κρεβάτια και ζαρωμένα σεντόνια!>>.
Καταγράφηκε
Johnpap
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 1073



Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #56 στις: 26 Οκτώβριος 2011, 21:01:09 »

  Να κάνω μια πρόταση, μιας και τον ηλικιωμένο (ανατολίτη) κύριο τον "εμπεδώσαμε" (σαν φωτογραφική άποψη) τόσους μήνες δεν αλλάζετε την φωτογραφία του (στην πρώτη σελίδα) με την νικήτρια φωτογραφία του διαγωνισμού; της αξίζει σαν νικήτρια και η κοπέλα που απεικονίζει είναι ελάχιστα...  Grin πιο όμορφη φιγούρα από τον ευσεβή (κατά τα άλλα) κύριο!  χαιρετάω
Καταγράφηκε

Αξιολόγηση μηνύματος (3):
Stefan0s
*
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 25


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #57 στις: 08 Νοέμβριος 2011, 21:40:54 »

Και εγώ ομολογώ οτι δεν καταλαβαίνω την μη προβολή της νικητήριας φωτογραφίας του διαγωνισμού στην αρχική σελίδα , ή οποία μου πήρε 3 ώρες για να την ανακαλύψω αν και ενδιαφέρομαι για το θέμα.

Φιλικά και πρόθυμος για όποια διευκρίνιση
Στέφανος
Καταγράφηκε

Nikon D3100
Nikon 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S DX VR
Nikon 55-300mm f/4.5-5.6G AF-S DX VR
Nikon 35mm f/1.8G AF-S DX
Σελίδες: 1 2 3 [4] |   Πάνω
Μεταπήδηση σε: