Εγγραφή | Χάσατε τον κωδικό;

 
Forum
Κάτω

* Πληροφορίες χρήστη Αρχική | Ημερολόγιο | Σύνδεση | Εγγραφή
21 Νοέμβριος 2014, 20:58:54

  +  DPGR Virtual Community  
| | | | |-Ξένοι Φωτογράφοι (Συντονιστής: noe)

Σελίδες: 1 [2] |   Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Rui Palha  (Αναγνώστηκε 10557 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
anef
Επίτιμο μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 551



Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #15 στις: 13 Ιανουάριος 2011, 11:03:24 »

Κατά την ταπεινή μου άποψη πρόκειται για έναν τεχνίτη φωτογράφο που αναμασάει τις περισσότερες φορές "πετυχημένες" φόρμες του παρελθόντος (κυρίως μπρεσονικά κλισέ, βλ. κυρία που πηδάει πάνω από τα νερά κλπ), κάποτε με πολύ καλό αποτέλεσμα, τις περισσότερες όμως φορές καταλήγοντας σε μετριότητες. Ειδικά σε ένα είδος, αυτό της φωτογραφίας δρόμου, που χρειάζεται να κάνει κανείς την υπέρβασή του για να μπορεί αυτή η σχολή να διεκδικεί χώρο στη σύγχρονη φωτογραφία, το "έργο" του Palha μου φαντάζει πολύ λίγο και πολύ ξεπερασμένο. Με αυτά βέβαια δεν εννοώ ότι αυτή η δουλειά δεν πρέπει να αρέσει ή ότι το αφιέρωμα αυτό δεν έχει αξία. Αντίθετα, θεωρώ κι εγώ ότι πολύ καλά κάνει ο Λουκάς και μας τον δείχνει, αλλά αυτό που βλέπω απλώς δεν με πείθει για τη σπουδαιότητά του και γενικότερα τη συνάφειά του με αυτό που εγώ αποκαλώ σημαντική σύγχρονη φωτογραφία.

Επίσης, πρέπει να πω για ακόμη μια φορά ότι όσοι από εμάς έχουμε άποψη θα την λέμε ακόμη και αν δεν αρέσει, χωρίς να ζητάμε άδεια. Με την ίδια έννοια, άλλωστε, που αφιερώματα που εμείς έχουμε ανεβάσει έχουν δεχθεί σκληρή κριτική την οποία και αντέξαμε.
Καταγράφηκε

Dimitri
Καλλιτεχνική ομάδα
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 3433


I'm normal. It's everyone else that's weird.


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #16 στις: 13 Ιανουάριος 2011, 12:12:58 »

Αμφιταλαντεύομαι, διχάζομαι και άκρη δεν βγάζω.

Είδα με ενδιαφέρον το αφιέρωμα στον Rui Palha και ευχαριστώ τον Λουκά για την παρουσίαση.

Όμως βλέπω δύο Palha σε αυτό το αφιέρωμα. Τον Palha που φωτογραφίζει για τον εαυτό του και για την πόλη του και τον Palha που φωτογραφίζει για άλλους και την αποδοχή τους.

Το πρώτο μέρος, οι επιλογές του ίδιου του Palha, είναι φωτογραφίες με ζωή, με το θέμα να συμμετέχει και να δίνει κάποιο κομμάτι του στον φωτογράφο, και κατ' επέκταση στην φωτογραφία και το δεύτερο μέρος, οι φωτογραφίες από το flickr, είναι κυρίως 'wow' με έντονη έως υπερβολική φόρμα, σαν να φωτογραφίζει κατα παραγγελία. Δεν λέω ότι αυτό είναι κακό, είναι κομμάτι της πραγματικότητας και του marketing. Απλά δεν νομίζω ότι είναι ο ίδιος ο Palha, αλλά κάποιο alter ego και κάνει τις "δημόσιες σχέσεις".

Καταλήγοντας, δεν είμαι σίγουρος αν είναι μεγάλος φωτογράφος ή καλός μαρκετίστας ή και τα δύο. Μου αρέσουν οι δικές του φωτογραφικές επιλογές, χωρίς να απορίπτω και τις υπόλοιπες, αλλά συνεχίζω να αμφιταλαντεύομαι αν πραγματικά πρόκειται για διαχρονικό φωτογράφο ή όχι.

Μήπως τελικά αυτό είναι και που τον κάνει ενδιαφέρον, μήπως και αυτή η αβεβαιότητα είναι το κλειδί ?

Όπως είπα και αρχικά αμφιταλαντεύομαι, διχάζομαι και άκρη δεν βγάζω.
Καταγράφηκε

Dimitri

Too many Chiefs, not enough Indians...
Ηλίας
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 944



Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #17 στις: 13 Ιανουάριος 2011, 18:23:24 »

Θα συμφωνήσω με τη renata στο οτι ο κύριος δεν μας λέει κάτι καινούριο. Όμως θα συμφωνήσω και με το Βρεττάκο στο οτι δεν μπορούμε να απαξιώνουμε έτσι το συγκεκριμένο έργο. Στο έργο του εγώ βλέπω το παλιό γλυκό της γιαγιάς φτιαγμένο τόσο καλά όσο εκείνο της γιαγιάς. Το οτι κάτι δεν είναι πρωτότυπο δεν συνεπάγει απαραίτητα το οτι δεν είναι και καλό.

Βλέπω τεχνικά άρτιες φωτογραφίες με υψηλή αισθητική οι οποίες όμως δεν πετυχένουν τελικά να με κρατήσουν. Τις απολαμβάνω αλλά σε ελάχιστες θα ξαναγυρίσω. Αυτό δηλαδή που εγώ διακρίνω είναι πως Palha στο βωμό της τεχνικής αρτιότητας επηρεάστηκε τόσο που έχασε την προσωπική φωτογραφική σφραγίδα του. Πράγμα που φοβάμαι κι εγώ για μένα κ νομίζω πως είναι πολύ εύκολο να συμβεί στο καθένα μας και σίγουρα μας συμβαίνει εν μέρη.

Ειδικότερα είχα ξαναναλύση την παραπάνω σκέψη μου σε μια φωτογραφία μου στο σχολιασμό:

Παράθεση
"φοβάμαι" μην γίνει αυτοσκοπός η εξέλιξη κι χάσω το πραγματικό νόημα που είναι η δημιουργική έκφραση αυτών που έχω μέσα μου. "Φοβάμαι" μην την πατήσω κι στο βωμό της φωτογραφικής μου εξέλιξης χάσω την φωτογραφική μου μοναδικότητα. Μην μπλεχτώ στον δαιδαλώδες δρόμο των μανιέρων κι της αντιγραφής που μπορεί να με οδηγήσουν σε καλά, έστω επιφανιακά, αποτελέσματα. Αποτελέσματα τα οποία θα με θαμπώνουν κ δεν θα με αφήνουν να δώ οτι έχω χάσει αυτό με το οποίο ξεκίνησα να φωτογραφίζω, το πηγαίο, το αυθόρμητο, το αγνό αίσθημα έκφρασης...
Νομίζω πως πρέπει να συνδιάσω εξέλιξη μα κι συνάμα φωτογραφικη αληθινή έκφραση ώστε να καταφέρω να βγάλω ένα όμορφο αλλά κι δικό μου αποτέλεσμα...
Αυτό είναι κ το πιο δύσκολο, και δυσκολα αναγνωρισιμο τελικά αν σου συμβαίνει ή οχι.

Λοιπόν νομίζω πως σε μεγάλο μέρος του έργου(απο αυτά που είδα) του ο κ. Palha έχει πέσει σε μια παρόμοια παγίδα. Επιρεασμένος απο τους μεγάλους του δρόμου(βλέπε Bresson) ακολούθησε την τεχνική αρτιότητα τους μα έχασε την περι του περιεχομένου τους μμοναδικότητα. Δηλαδή "αντιγραψε" την φόρμα τους μα έτσι χρησιμοποίησε μανιέρες που δίνουν καλά αποτελέσματα μα όχι εξαιρετικά αποτελέσματα. Και αυτό που δίνει(μάλλον) το εξαιρετικό αποτέλεσμα το παραμέλησε. Παραμέλησε αυτή την αύρα, τον αυθορμιτσμό, την ατμόσφαιρα, την αμεσότητα που δίνεται στην φωτογράφια απο τα συναισθήματα του φωτογράφου, απο τις προθέσεις του φωτογράφου που περνάνε μέσα στην φωτογραφία απο την λεπτομέρεια, απο το απειροελάχιστο αυθαίρετο "λάθος" που θα κάνει ο τεχνικός φωτογράφος ακούγαντας τον ψυχικό φωτογράφο που με αυτό το "λάθος" θα εκφράσει όλα αυτά που θέλει κ θα δημιουργήσει το εξαιρετικό.

Τέλος όλα τα παραπάνω είναι προσωπικές απόψεις και μόνο. χαιρετάω
« Τελευταία τροποποίηση: 14 Ιανουάριος 2011, 01:01:28 από William Tell » Καταγράφηκε

" Βλέπεις καθαρά μόνο μέσα από την καρδιά σου. Τα ουσιαστικά πράγματα είναι αόρατα στο μάτι"
Antoine de Saint-Exupery

"Το ανοιχτό μάτι στο σκόπευτρο της μηχανής είναι για να κοιτάζει έξω, το κλειστό μάτι για να κοιτά στο εσωτερικό μας."
Henri Cartier-Bresson

"Αυτή ήταν η μέθοδος διδασκαλίας μου. Η προσκόλληση στο αισθητικό γεγονός που δεν χρειάζεται να προσδιοριστεί. Είναι κάτι τόσο προφανές, τόσο άμεσο, τόσο ακαθόριστο, όσο η αγάπη, το νερό, η γεύση των φρούτων."
Jorge Luis Borges

Εξοπλισμός: pentax k-x | 18-55mm f/3.5-5.6 AL | 50-200mm f/4-5.6 ED | 50mm f/1.4 FA || panasonic lumix lx5
Phill.K
**
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 120


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #18 στις: 13 Ιανουάριος 2011, 20:58:17 »

Επειδή έχω παρακολουθήσει τον τελευταίο τουλάχιστον χρόνο την δουλειά του, οφείλω να πω ότι ζηλεύω τον "χώρο" που πιάνει η φωτογραφία στη ζωή του και θεωρώ τις πιο πολλές του φωτογραφίες εξαιρετικές. Το ότι κάποιες μπορεί να θεωρηθούν από κάποιους ότι μοιάζουν με το στυλ "ιερών τεράτων" της φωτογραφίας κάθε άλλο παρά υποτιμητικό  νομίζω ότι είναι. Οκ, σημαίνει ότι δεν θα μπει δίπλα τους. Ε και; Δεν είναι αξιόλογες φωτογραφίες επειδή δεν είναι του ανωτάτου επιπέδου σύμφωνα πάντα με τα προσωπικά γούστα του καθενός; Προσωπικά ζηλεύω πολλές από αυτές. Αν κάποιος τώρα έχει καλύτερες ας τις προβάλλει. Ετσι θα "ακουστεί" πιο προσεκτικά και ο λόγος του/κρίση του.
υγ.Βασιλικός: ευχαριστούμε για το μίνι αφιέρωμα

« Τελευταία τροποποίηση: 14 Ιανουάριος 2011, 01:02:38 από William Tell » Καταγράφηκε
Diol
Συνδρομητής
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 5325


Δεν έχουν όλοι ανάγκη την τέχνη που πληγώνει.


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #19 στις: 13 Ιανουάριος 2011, 21:13:15 »

Λουκά, ευχαριστώ που μας γνώρισες το έργο αυτού του φωτογράφου. Εμένα μου αρέσει. Ετσι απλά. Και όταν μου αρέσει κάτι το θεωρώ υπεράνω κριτικής. Δεν καταλαβαίνω και δεν μπορώ να μπω στην διαδικασία της κριτικής που συχνά μου θυμίζει ανατομία. Δηλ "σκοτώνουμε" ένα ζωντανό έργο για να το αναλύσουμε.

Αυτο όμως που δεν μπορώ να δεχτώ καθόλου είναι η σύγκριση του έργου ενός φωτογράφου με ενός άλλου. Το βρίσκω διαστροφή της κρίσης και της γνώσης, επιπέδωση.
Καταγράφηκε

Δημήτρης Μ.
Nikon D800, D700, D90, D70, Nikkor 24-70 F2.8, 16-35 F4 VR, 18-200 VR, 50 F1.2, 50 F1.8D, 35 F1.8, 16 F2.8 fisheye. Flash SB910, SB800, SB400, SB-R200
Compact digital: Canon D10, Olympus C7070, Nikon 995, Fuji F31fd, Fuji F100fd. Video: GoPro
Αναλογικές. Kodak Retina IIa & Olympus OM system: OM4Ti, OM4, OM1, OM2n & αρκετοί φακοί Zuiko κλπ
William Tell
KID A
Επίτιμο μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 1528


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #20 στις: 14 Ιανουάριος 2011, 01:15:13 »

Δεν μπορώ να μην επισημάνω πάντως πως μόλις είδα τις φωτογραφίες του Πάλχα νόμιζα πως μπήκα σε κάποια χωροχρονική σκουληκότρυπα. Σαν να ένιωσα πως οι φωτογραφίες του Πάλχα ήταν φωτογραφίες του...Βασιλικού...σε 30 χρόνια.
μαλλον θα χρειαστει να ξανακοιταξεις και τις φωτογραφιες μου και τις παραπανω φωτογραφιες αγαπητε.

Πάμε πάλι μήπως το πάμε καλύτερα αυτή τη φορά, ήρεμα και χαλαρά, εισπνοή...εκπνοή (σε μένα τα λέω)



Θα σου ήμουν υπόχρεος Λουκά αν μπορούσες να συγκεκριμενοποιήσεις  όσο μπορείς την διαφωνία σου σε σχέση με το σκεπτικό και την άποψη μου. Θα ήταν και πολυ βοηθητική και η δική σου προσωπική άποψη για το έργο του Πάλχα νομίζω.
Καταγράφηκε
Λυκαβηττός
**
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 159



Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #21 στις: 14 Ιανουάριος 2011, 01:30:15 »

Ένας εξαιρετικός φωτογράφος δρόμου που χρόνια θαυμάζω την δουλειά του στο flickr .
Καταγράφηκε
Pachinko
Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 2160


θα μέδιωχνε η γυναίκα μου αν δεν ήμουν στο dpgr


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #22 στις: 14 Ιανουάριος 2011, 01:35:51 »

προσωπικά μπορώ να σκεφτώ καμμιά πενηνταριά καλύτερους στο φλίκρ.  Καθόλου άσχημα αν σκεφτείς ότι έχω δει χιλιάδες φωτογράφους δρόμου στο φλίκρ. 
Καταγράφηκε

αυτά δε γίνονται ούτε στα καράτε
Αξιολόγηση μηνύματος (1):
wthered
*
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 9



Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #23 στις: 25 Ιανουάριος 2011, 09:54:18 »

Ευχαριστούμε για το πολύ ωραίο αφιέρωμα. Να ρωτήσω όμως κάτι, εγώ ο άσχετος (ο μη επαγγελματίας φωτογράφος)?
Τι διαφορά έχει αυτός (ένας ονομαζόμενος καλός φωτογράφος) από τους άλλους "κοινούς θνητούς" όπως εγώ και εσύ αναγνώστη, που παίρνουμε μια κάμερα και κάνουμε βόλτες στην πόλη μας και φωτογραφίζουμε πλατείες, αυλές, εκκλησίες, πάρκα ή ότι άλλο?

Θέλω να πω, ότι δεν καταλαβαίνω την διαφορά μιας "ωραίας φωτογραφίας" από μια "άσχημης φωτογραφίας". Η φωτογραφία είναι ο συνδυασμός σωστού φωτισμού και σκιάσεων. Θες να πεις ότι ο παππούς που κάθεται στο μπαλκόνι σε μια συγκεκριμένη φωτογραφία από τις παραπάνω, είναι μια καλή φωτογραφία? Να βγάλω και εγώ τον δικό μου τον παππού σε 1500 πόζες σε ασπρόμαυρο, να τις πειράξω και λίγο στο gimp/photoshop, και voila!!! Αυτό με κάνει άσχημο φωτογράφο? Τι διαφορετικό έχει αυτός από μένα? Που είναι η τέχνη?
Καταγράφηκε

Photo Enthusiast since Dec 2010
Nikon D3000
Nikon 18-55mm VR & Tamron 55-200
http://www.pliassas.gr
WTB Nikon D5000
Pachinko
Moderator
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 2160


θα μέδιωχνε η γυναίκα μου αν δεν ήμουν στο dpgr


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #24 στις: 25 Ιανουάριος 2011, 11:41:23 »

Που είναι η τέχνη?

φίλε δεν έχω ιδέα, αλλά μπορώ να σου πώ με βεβαιότητα το εξής: οι πιθανότητες να σου εξηγήσει κάποιος σε ένα φόρουμ αυτό που ρωτάς μέσα σε δύο αράδες, και να βγάζει και νόημα έτσι ώστε να το καταλάβεις κιόλας, τείνουν προς το μηδέν.
Καταγράφηκε

αυτά δε γίνονται ούτε στα καράτε
Αξιολόγηση μηνύματος (3):
Johnpap
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 1073



Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #25 στις: 25 Ιανουάριος 2011, 14:53:57 »

Παράθεση
οι πιθανότητες να σου εξηγήσει κάποιος σε ένα φόρουμ αυτό που ρωτάς μέσα σε δύο αράδες, και να βγάζει και νόημα έτσι ώστε να το καταλάβεις κιόλας, τείνουν προς το μηδέν.

  Πάντως φίλε Σπύρο οι περισσότεροι είμαστε σίγουροι ότι μια φωτογραφία δεν είναι καλλιτεχνική όταν προέρχεται από κάποιον που αντιπροσωπεύει μια διαφορετική φωτογραφική σχολή από την δική μας, ή κάνω λάθος;

  Ο φωτογράφος τώρα μου αρέσει και ειδικότερα η δουλειά του που είναι "αφιερωμένη" στην πόλη του, μπορεί να βλέπω και εγώ αρκετές φωτογραφίες του που αντιγράφουν "κλισέ" αλλά συνολικά τις φωτογραφίες τις απολαμβάνω κοιτώντας τες!
Καταγράφηκε

Fotosniper
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 804

Αυτός που φοβάται να κάνει λάθος φοβάται να ζήσει


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #26 στις: 01 Φεβρουάριος 2011, 22:07:49 »

Πότε θα τις δούμε βρε Δημήτρη μου τις μεγάλες φωτογραφίες από τον άνθρωπο κοντεύει τα 60  Cheesy ο χριστιανός ?
Εν πάσει περιπτώσει δεν είναι αυτό το θέμα. Εγώ συμφωνώ γενικά με τους σκεπτικιστές προλαλήσαντες, ο Palha δεν φέρνει κάτι καινούργιο στη σύγχρονη φωτογραφία και αν και αυτό πάλι δεν είναι αυτοσκοπός η ότι άλλο, δεν παίρνω εγώ κάτι που να να μην έχω ήδη πάρει από τους "μεγάλους" του αιώνα.

Καταγράφηκε

Olympus E-1,Ε-420,PEN E-P1 double lens kit ,DZ 14-54,DZ 25mm pancake,Sigma 55-200,Olympus C-5050z
Μιχαήλ (arxagelakos)
*
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 45



Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #27 στις: 21 Σεπτέμβριος 2011, 22:11:03 »

Ωραιο αφιερωμα Λουκα!Εχει καποιες υπεροχες φωτογραφιες αλλα και καποιες τελειως θα μπορουσα να πω αδιαφορες...οπως ολοι μας φανταζομαι οποτε that's fine with me!!!
Καταγράφηκε
lolo86
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 805


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #28 στις: 24 Μάρτιος 2012, 16:29:07 »

Ευχαριστώ πολύ για το αφιέρωμα πολύ εποικοδομητικές οι φωτογραφίες του.  για παράδειγμα  τα  κάδρα του που χαρακτηρίζονται από  έντονη φόρμα και αποπνέουν μια αίσθηση μοναξιάς – όσο κλισέ  και αν γίνεται με τους διαβατές  και με τις ομπρέλες τον θεωρώ καλό - και τα οπτικά τρικ. θα τον χαρακτήριζα εδώ πως είναι ένας πολύ κάλος τεχνίτης φωτογράφος.  Νομίζω οι φωτογραφίες του βοηθάμε κάποιον άπειρο να «δει»  χώρο όταν φωτογραφίζει. Μερικές επιλογές.

              

Από την άλλη βλέπω ένα φωτογράφο που επιδιώκει να έχει επαφή με τους ανθρώπους κάτι το οποίο μόνο άξιο θαυμασμού είναι  αλλά με προβληματίζει  πολύ η έμμονη του στη φόρμα ή καλυτέρα στη σημειολογία της εικόνας. Για παράδειγμα
 
Ωστόσο από τη μια γούστα είναι αυτά και βεβαία μη ξεχνάμε το βασικότερο που ειπώθηκε . Για μενα επιδιώκει να γίνει συγκινητικός και αυτό κάποιες φορές κτυπάει άσχημα. Δηλαδή το ατού του που αναφερθηκε – που είναι κάλος τεχνίτης- για μένα μπορεί να λειτούργει αρνητικά στο έργο του στα ματια μου..
Παράθεση
Εκτοτε εχει αφιερωθει  στην φωτογραφία δρόμου και στα μακροπρόθεσμα κοινωνιολογικά  projects στις προβληματικές συνοικίες της Λισαβόνας.

Και αυτές  μου αρέσουν πιο πολύ από όλες

           

ευχαριστω για την τροφη για προβληματισμο  χαιρετάω
Καταγράφηκε

death and life ... time
Σελίδες: 1 [2] |   Πάνω
Μεταπήδηση σε: