Εγγραφή | Χάσατε τον κωδικό;

 
Forum
Κάτω

* Πληροφορίες χρήστη Αρχική | Ημερολόγιο | Σύνδεση | Εγγραφή
18 Απρίλιος 2014, 11:38:18

  +  DPGR Virtual Community  
| | | | |-Διαγωνισμοί DPGR (Συντονιστές: Dr_Michael, noe)

Σελίδες: [1] 2 3 4 5 6 |   Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Διαγωνισμός: «Είμαι σε πόλεμο με το προφανές»  (Αναγνώστηκε 24718 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Ζήσης Καρδιανός
Επίτιμο μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: leet



Προφίλ WWW
« στις: 16 Νοέμβριος 2010, 00:15:04 »

"Είμαι σε πόλεμο με το προφανές"

“Φοβάμαι ότι υπάρχουν περισσότεροι άνθρωποι απ’ όσους φαντάζομαι που μπορούν να εκτιμήσουν την φωτογραφία μόνο σαν ένα παραλληλόγραμμο με ένα αναγνωρίσιμο αντικείμενο στο κέντρο του.  Δεν τους ενδιαφέρει τι είναι γύρω από το αντικείμενο, φτάνει τίποτα να μην παρεμβάλλεται μ’ αυτό. Ακόμα και μετά απ’ όσα έμαθαν από τον Winogrand και τον Friedlander, εξακολουθούν να μην καταλαβαίνουν. Σέβονται την δουλειά τους επειδή τους έχουν πει ότι είναι σημαντικοί καλλιτέχνες, αλλά το μόνο που θέλουν να βλέπουν είναι μια εικόνα με έναν άνθρωπο ή ένα αντικείμενο στο κέντρο. Θέλουν κάτι προφανές. Η τυφλότητά τους φαίνεται όταν ξεφύγει από κάποιον η λέξη «στιγμιότυπο». Η ασχετοσύνη μπορεί πάντα να κρύβεται πίσω από το «στιγμιότυπο». Η λέξη ποτέ δεν είχε κάποιο νόημα. Είμαι σε πόλεμο με το προφανές.
                                                                                                                             
W. Eggleston

ΤΙ ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Η αινιγματική ρήση του William Eggleston, που μπορεί να διαβαστεί αλλά το κυριότερο να αποδοθεί φωτογραφικά με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, θέτει το ευρύ πλαίσιο του νέου Χριστουγεννιάτικου διαγωνισμού.
Σας παρέχουμε πλήρη ελευθερία θεματικής επιλογής και ζητάμε μόνο να επιχειρήσετε την δική σας φωτογραφική ερμηνεία της πιο πάνω ρήσης.
Λόγω της ιδιαιτερότητας του θέματος, δεν δημοσιεύουμε κατευθυντήριες φωτογραφίες όπως κάνουμε συνήθως.
Επίσης σας επισημαίνουμε να μην εγκλωβιστείτε σε μια αναζήτηση γύρω από το στυλ του Eggleston αλλά να μείνετε πιστοί στους φωτογραφικούς τρόπους έκφρασης που έχετε έως τώρα καλλιεργήσει.
Σας ευχόμαστε καλή επιτυχία!

ΤΑ ΕΠΑΘΛΑ

1. Ο πρώτος νικητής θα κερδίσει μια dSLR Canon EOS 550D Kit 18-55mm IS προσφορά του www.katerelos.gr

2. Ο δεύτερος νικητής θα κερδίσει ένα σεμινάριο φωτογραφίας για τον Ιανουάριο από την εταιρία Plays2place

3. Ο τρίτος νικητής θα κερδίσει μια ετήσια συνδρομή στο DPGR.

Μετά το πέρας του διαγωνισμού οι 10 πρώτες συμμετοχές, αποκτούν θέση στο Σαλόνι του DPGR (γκαλερί με Βραβευμένες φωτογραφίες) και ως εκ τούτου, οι φωτογράφοι καλούνται να τις ανεβάσουν σε ανάλυση (περίπου) 1600Χ1200.

Ο διαγωνισμός ξεκινά σήμερα Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2010 και η τελευταία ημέρα υποβολής συμμετοχών είναι η Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2010.

Όλες οι υποβληθείσες φωτογραφίες θα βαθμολογηθούν από τριμελή επιτροπή που αποτελείται από τους Σπύρο Παλαμαρά Pachinko, Σταύρο Σταματίου stavrosstam και Δημήτρη Βαριά Dimitri με ίσο ποσοστό βαρύτητας ο καθένας.

Τα αποτελέσματα θα δημοσιευθούν στo www.dpgr.gr την Παρασκευή 31 Δεκεμβρίου 2010.

ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Υπάρχει μια πολύ μεγάλη αλλαγή στους όρους για το συγκεκριμένο διαγωνισμό, σε σχέση με τους προηγούμενους. Παρακαλούμε διαβάστε με προσοχή.

Κάθε φορά με το εισαγωγικό κείμενο προτρέπουμε τους συμμετέχοντες να μην χρησιμοποιήσουν παλιές και γνωστές φωτογραφίες, καθώς ο διαγωνισμός και κάθε διαγωνισμός, αποκτά μεγαλύτερο ενδιαφέρον για όλους, θεατές, κριτές και κυρίως κρινόμενους αν αποτελέσει το έναυσμα για μια γόνιμη φωτογραφική αναζήτηση και δημιουργία νέου έργου.
Σε αυτό τον μεγάλο, εορταστικό, διαγωνισμό υπάρχει μια καινοτομία.

Κάθε μέλος του dpgr μπορεί να συμμετάσχει με μία μόνο νέα - τραβηγμένη μετά τις 16/11/2010 - και φυσικά αδημοσίευτη φωτογραφία.

Οι συμμετέχοντες με ψηφιακές φωτογραφίες είναι υποχρεωμένοι να διατηρούν αναλλοίωτα τα στοιχεία exif από τα οποία θα διαπιστώνεται η ημερομηνία δημιουργίας και παράλληλα υποχρεούνται να μην έχουν δημοσιεύσει την φωτογραφία σε οποιοδήποτε μέσο, έντυπο ή ηλεκτρονικό πριν την υποβολή της στον διαγωνισμό.
Για τους συμμετέχοντες με αναλογικές φωτογραφίες, ισχύει επίσης η υποχρέωση για νέα φωτογραφία αλλά όπως είναι φυσικό αυτό μπορεί να ελεγχεί μόνο, και εν μέρει, μέσω του όρου περί μη προγενέστερης δημοσίευσης.

Συμμετοχές που θα αποδειχθούν ότι δεν πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις (ακόμη και εκ των υστέρων) θα ακυρώνονται και το μέλος θα χάνει το δικαίωμα νέας υποβολής.

Ειδικά για τις νικητήριες φωτογραφίες, θα γίνει πριν την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, λεπτομερής έλεγχος και όσες αποδειχθεί ότι δεν πληρούν τους όρους συμμετοχής, θα ακυρώνονται και τη θέση τους θα καταλαμβάνουν οι επόμενες.


Είναι υποχρεωτική η ανάρτηση της συμμετοχής να συνοδεύεται με την εγγραφή και αποστολή του ονοματεπώνυμου του μέλους, μέσω της σχετικής φόρμας. Η φόρμα πρέπει να συμπληρώνεται υποχρεωτικά προ της αποστολής, αλλιώς η συμμετοχή δεν θα θεωρείται έγκυρη. Διευκρινιστικά αναφέρουμε πως το ονοματεπώνυμο δεν αναιρεί την επιθυμητή για ορισμένους ανωνυμία του διαδικτύου. Το όνομα είναι γνωστό μόνο στη Διαχειριστική Ομάδα. Δεν έχουν πρόσβαση σε αυτό ούτε οι Συντονιστές, ούτε η Καλλιτεχνική Ομάδα και εννοείται το ίδιο και για την ομάδα των κριτών.

Το μέγεθος των φωτογραφιών που υποβάλλονται δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 400ΚΒ. Επιπλέον θα πρέπει η μέγιστη πλευρά να είναι μεγαλύτερη από 500 pixels και μικρότερη από 900 pixels διαφορετικά η συμμετοχή θα θεωρείται άκυρη.
Σκαναρισμένες φωτογραφίες επιτρέπονται. Οι συμμετέχοντες μπορούν να αλλάζουν και να τροποποιούν την συμμετοχή τους όσες φορές και όποτε θέλουν μέχρι τη λήξη του διαγωνισμού (20/12/2010).
Ο/Η φωτογράφος θα πρέπει να έχει τα πνευματικά δικαιώματα της φωτογραφίας που θα υποβάλει (κοινώς να είναι δικιά του/της). Για την παραλαβή του δώρου θα πρέπει να παρευρεθεί ο ίδιος ο νικητής και να επιδειχθεί η ταυτότητα του πρωτεύσαντος, όπως και η αρχική φωτογραφία στο πλήρες μέγεθός της. Σε περίπτωση σκαναρίσματος ο νικητής θα πρέπει να επιδείξει την φωτογραφία σκαναρισμένη σε τουλάχιστον 200dpi. Το ίδιο ισχύει και για το δεύτερο και τρίτο νικητή.

Τα μέλη της διαχειριστικής συντονιστικής και καλλιτεχνικής ομάδας του dpgr μπορούν να διαγωνιστούν (με εξαίρεση τα μέλη της τρέχουσας κριτικής επιτροπής), δεν δικαιούνται όμως επάθλων. Σε περίπτωση κατάκτησης κάποιας-κάποιων εκ των θέσεων βράβευσης το αναλογούν βραβείο θα διατίθεται σύμφωνα με τις επίκαιρες ανάγκες του site, και εφ' όσον δεν υπάρχουν τέτοιες θα γίνεται μετακύλιση αντίστοιχα στους αμέσως επόμενους συνδρομητές ή μέλη στη βαθμολογική κατάταξη.
Οι διοργανωτές έχουν το δικαίωμα να τροποποιήσουν τους όρους και τις ημερομηνίες του διαγωνισμού, να τον αναβάλλουν ή ακόμα και να τον ματαιώσουν εάν οι συμμετοχές δεν θεωρηθούν επαρκείς ή το επίπεδό τους δεν κριθεί ικανοποιητικό. Μετά το πέρας 3 μηνών από τη λήξη του διαγωνισμού διαγράφονται όλες οι συμμετοχές εκτός από τις 21 πρώτες.
Σημειώνεται πως η συμμετοχή δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα κοινώς αποδεκτά ήθη και την ελληνική νομοθεσία κι έτσι η Κριτική Επιτροπή και οι Διαχειριστές διατηρούν το δικαίωμα της διαγραφής μιας τέτοιας φωτογραφίας και την ακύρωση της συμμετοχής.
Συμμετοχές που δεν πληρούν όλα τα ανωτέρω κριτήρια δεν θα γίνονται δεκτές.

Μην ξεχνάτε ότι πρόκειται για φωτογραφικό διαγωνισμό με συγκεκριμένους όρους και περιορισμούς. Όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό δεν κρίνεται ο φωτογράφος, ούτε το συνολικό του έργο, αλλά η συγκεκριμένη φωτογραφία που επέλεξε ως συμμετοχή του στο διαγωνισμό του dpgr, σε άμεση σχέση και συνάρτηση με ένα σώμα φωτογραφιών (όλων των διαγωνιζόμενων φωτογράφων που έστειλαν φωτογραφία - συμμετοχή).

Επιτρέπεται η ελαφρά επεξεργασία στον τομέα της φωτεινότητας, του κοντράστ, η μετατροπή έγχρωμης φωτογραφίας σε ασπρόμαυρη, η κατάτμηση (crop) της πρωτότυπης, η ύπαρξη απλών πλαισίων γύρω από το κάδρο και όλες γενικά οι επεμβάσεις που μπορούν κατ' αντιστοιχία να γίνουν και στον σκοτεινό θάλαμο. Δεν επιτρέπεται το μοντάζ (σύνθεση), η προσθήκη ψηφιακής κορνίζας και υπογραφής (watermark), η αφαίρεση στοιχείων της εικόνας και ο μερικός αποχρωματισμός (τμήματος ή στοιχείου) της εικόνας. Σε γενικές γραμμές δεν θα πρέπει οι συμμετοχές να κινούνται οριακά στην επεξεργασία. Το είδος και ποσοστό της επεξεργασίας δεν μπορεί να μετρηθεί με τη μεζούρα, οπότε το σημαντικό είναι απλά να μην γίνονται υπερβολές. Η επεξεργασία δηλαδή δεν θα πρέπει να είναι υπερβολική ή προκλητική. Για κάποιον που δεν γνωρίζει τα όρια και τις δυνατότητες του σκοτεινού θαλάμου καλύτερα να αποφεύγει ό,τι μπορεί. Η καλή φωτογραφία ΔΕΝ χρειάζεται στολίδια  - οι πολλές επεμβάσεις που «ζητάει» μια φωτογραφία, τις συντριπτικά περισσότερες φορές είναι σημάδι της αδυναμίας της. Σε κάθε περίπτωση πάντως, ας θυμόμαστε πως όσο περισσότερη η κάθε είδους επέμβαση, τόσο περισσότερο φλερτάρουμε το όριο μηδενισμού λόγω επεξεργασίας.
Δεν επιτρέπεται να ζητείται είτε κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού, είτε μετά τη λήξη του, από την κριτική επιτροπή να αιτιολογήσει τις όποιες απορρίψεις συμμετοχών.
Με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού δεν επιτρέπεται καμία μομφή, παρατήρηση, και αμφισβήτηση των αποτελεσμάτων, της κριτικής επιτροπής, των όρων και του θεσμού. Η συμμετοχή αυτόματα σημαίνει την πλήρη αποδοχή των όρων, των αποτελεσμάτων και της κριτικής επιτροπής. Δεν θα γίνει ανεκτή καμία παρέμβαση για την έκβαση των αποτελεσμάτων. Σε κάθε άλλη περίπτωση, θα γίνεται άμεσος και χωρίς ειδοποιήσεις αποκλεισμός του μέλους. Όσοι διαφωνείτε με τους όρους, την κριτική επιτροπή, και τη διενέργεια του θεσμού, παρακαλούμε μην συμμετάσχετε!

Και μη ξεχνάτε ότι το πνεύμα των διαγωνισμών του dpgr προσδιορίζεται κυρίως στο φωτογραφικό ταξίδι του και όχι τόσο στο αποτέλεσμα και στην απόκτηση ενός ακόμη καταναλωτικού αγαθού. Χαρείτε λοιπόν τη συμμετοχή σας για την οποία σας ευχαριστούμε και σας ευχόμαστε καλή επιτυχία!

« Τελευταία τροποποίηση: 27 Ιανουάριος 2011, 17:56:53 από Dr_Michael » Καταγράφηκε

Αξιολόγηση μηνύματος (22):
pantelis51
***
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 311


Α simple image is always the most powerful image.


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #1 στις: 16 Νοέμβριος 2010, 12:04:49 »

Υπέροχο θέμα, συγχαρητήρια σε όποιον το σκέφτηκε!
Καταγράφηκε

Canon eos 300| Canon eos 300V | Canon eos 300X | Canon eos 500N | Canon eos A2 |  Holga 120N | 4Sampler | Polaroid 636 | P880 | Canon XSI
SimpleGuy
***
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 306



Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #2 στις: 16 Νοέμβριος 2010, 13:00:20 »

Θέμα πρόκληση αλλά και παγίδα...συμμερίζομαι τις "έννοιες" του Μήτσου αλλά εξιτάρομαι φοβερά από τις "ελευθερίες" κίνησης.  Ανέκαθεν δεν μου άρεσε το ότι η φωτογραφία πρέπει να είναι έτσι ή αλλοιώς για να γίνει δεκτή και αν είναι "τοιουτοτρόπως" απορρίπτεται, ένοιωθα ότι εγκλωβιζόμουν. 
Όσο για το ότι πρέπει να είναι καινούριες/φρέσκες είναι κάτι που εφαρμόζεται και στα ξένα sites που ζητούν ενεργή συμμετοχή και όχι στοκ φωτογραφιών.  Εμένα μου αρέσει πάντως.  Εύχομαι με την κίνηση αυτή ο θεσμός να περάσει σε μία καινούρια εποχή με μεγαλύτερο ενδιαφέρον και γιατί όχι πιο συχνά, και όχι να περιμένουμε κάθε 3 μήνες Sad. Ιδέες υπάρχουν, μεράκι επίσης!
Φιλικά
Παναγιώτης
Καταγράφηκε
Erasitehnis
*
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 56


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #3 στις: 16 Νοέμβριος 2010, 14:35:53 »

Να πω την αληθεια, εμενα με χαλαει που σε υποχρεωνει να ανεβασεις μονο καινουριες φωτογραφιες.

Ειναι κριμα να εχεις ωραιες φωτογραφιες και να μην μπορεις να τις βαλεις στο διαγωνισμο γιατι τις εχεις δημοσιευσει καπου.

Μπορει καλλιστα να βγει κανεις να φωτογραφιζει για το νεο διαγωνισμο, κι αν οι νεες φωτο που βγαζει δεν του κανουν/αρεσουν, να βαλει τις παλιες.
Καταγράφηκε
Vonzip
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 1110



Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #4 στις: 16 Νοέμβριος 2010, 14:48:27 »

Να πω την αληθεια, εμενα με χαλαει που σε υποχρεωνει να ανεβασεις μονο καινουριες φωτογραφιες.

Ειναι κριμα να εχεις ωραιες φωτογραφιες και να μην μπορεις να τις βαλεις στο διαγωνισμο γιατι τις εχεις δημοσιευσει καπου.

Μπορει καλλιστα να βγει κανεις να φωτογραφιζει για το νεο διαγωνισμο, κι αν οι νεες φωτο που βγαζει δεν του κανουν/αρεσουν, να βαλει τις παλιες.

Μη ξεχνας οτι ο σκοπος του διαγωνισμου ειναι να "καλλιεργησουμε" τη ματια μας και μας δινεται μια πολυ καλη ευκαιρια να παρουμε τις μηχανες και να βγουμε εξω.Ολοι λιγο πολυ εχουμε φωτογραφιες που ισως θα ταιριαζαν στο θεμα.Ειναι μια πολυ καλη ευκαιρια ομως-εφοσον-εχει μπει και σαν ορος του διαγωνισμου να αναζητησουμε κατι καινουργιο.
« Τελευταία τροποποίηση: 16 Νοέμβριος 2010, 16:37:53 από Vonzip » Καταγράφηκε

Έζησα κοντά στους ζωντανούς ανθρώπους
κι αγάπησα τους ζωντανούς ανθρώπους
όμως η καρδιά μου ήταν πιο κοντά
στους άγριους άρρωστους με τα φτερά
στους μεγάλους απεριόριστους τρελούς
κι ακόμα στους θαυμάσια πεθαμένους.

Vaggelis Xaf
Ηλίας
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 944



Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #5 στις: 16 Νοέμβριος 2010, 15:02:26 »

Εμένα με "φοβίζει" η πιθανή παρερμήνευση του ζητούμενου. Απο την άλλη σκέφτομαι πως ίσως και το ζητούμενο είναι αυτή η προσωπική φωτογραφική "παρερμήνευση" των λεγομένων του W.Eggleston.
Παγίδα για κριτές και κρινόμενους αυτός ο διαγωνισμός...
Πάντως μου αρέσει το σκεπτικό "νέες φωτογραφίες".
Καλύτερα λιγότερες φωτογραφίες και ποιοτικότερες. Ας δώσουμε βάρος στην ποιότητα. Εγώ πχ. στον προηγούμενο διαγωνισμό δεν κατάφερα να βγάλω κάτι αξιόλογο κι έβαλα μια παλιά φωτογραφία μου. Ενώ τωρά είμαι αναγκασμένος να δώσω κάτι ποιοτικό και συνάμα καινούριο...αν δεν το καταφέρω μέχρι το τέλος δεν θα έχω την επιλογή να ψάξω το άλμπουμ απλά δεν θα συμμετάσχω(έτσι ανακουφίζω το διαγωνισμό απο μια συμμετοχή για την συμμετοχή).
Ας ξεχυθούμε στους δρόμους, ας σπασοκεφαλιάσουμε για την δική μας φωτογραφική εξήγηση του "Είμαι σε πόλεμο με το προφανές" κι αν δεν δημιουργήσουμε την φωτογραφία που να καλύπτει τα αληθινά δικά μας στάνταρ ας μην συμμετάσχουμε...το όλο ταξίδι θα μας έχει δώσει τόσα πολλά που η συμμετοχή θα είναι η λεπτομέρεια...

Για να τα ακούω τα έγραψα,
Ηλίας
« Τελευταία τροποποίηση: 16 Νοέμβριος 2010, 15:07:49 από Ηλίας » Καταγράφηκε

" Βλέπεις καθαρά μόνο μέσα από την καρδιά σου. Τα ουσιαστικά πράγματα είναι αόρατα στο μάτι"
Antoine de Saint-Exupery

"Το ανοιχτό μάτι στο σκόπευτρο της μηχανής είναι για να κοιτάζει έξω, το κλειστό μάτι για να κοιτά στο εσωτερικό μας."
Henri Cartier-Bresson

"Αυτή ήταν η μέθοδος διδασκαλίας μου. Η προσκόλληση στο αισθητικό γεγονός που δεν χρειάζεται να προσδιοριστεί. Είναι κάτι τόσο προφανές, τόσο άμεσο, τόσο ακαθόριστο, όσο η αγάπη, το νερό, η γεύση των φρούτων."
Jorge Luis Borges

Εξοπλισμός: pentax k-x | 18-55mm f/3.5-5.6 AL | 50-200mm f/4-5.6 ED | 50mm f/1.4 FA || panasonic lumix lx5
Novus
Συνδρομητής
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 2100



Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #6 στις: 16 Νοέμβριος 2010, 15:53:55 »

Εμένα με "φοβίζει" η πιθανή παρερμήνευση του ζητούμενου.

Παγίδα για κριτές και κρινόμενους αυτός ο διαγωνισμός...

Φοβίζει... Παγίδα... Βαριές λέξεις που δεν ταιριάζουν στο πνεύμα των διαγωνισμών του dpgr.

Δεν πρόκειται για εισαγωγικές εξετάσεις ούτε για διαγωνισμό προσλήψεων, οπότε γιατί τόσο άγχος? (εκτός εάν είναι αυτοσκοπός η διάκριση και τα βραβεία).

Εγώ θα χρησιμοποιούσα άλλες λέξεις. Πρόκληση και πρόσκληση για μια δημιουργική δράση, έμπνευση, πρωτοτυπία, χαρά, απόλαυση της διαδικασίας και της συμμετοχής.
Καταγράφηκε

Αξιολόγηση μηνύματος (3):
Ηλίας
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 944



Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #7 στις: 16 Νοέμβριος 2010, 15:57:13 »

Εμένα με "φοβίζει" η πιθανή παρερμήνευση του ζητούμενου.

Παγίδα για κριτές και κρινόμενους αυτός ο διαγωνισμός...

Φοβίζει... Παγίδα... Βαριές λέξεις που δεν ταιριάζουν στο πνεύμα των διαγωνισμών του dpgr.

Δεν πρόκειται για εισαγωγικές εξετάσεις ούτε για διαγωνισμό προσλήψεων, οπότε γιατί τόσο άγχος? (εκτός εάν είναι αυτοσκοπός η διάκριση και τα βραβεία).

Εγώ θα χρησιμοποιούσα άλλες λέξεις. Πρόκληση και πρόσκληση για μια δημιουργική δράση, έμπνευση, πρωτοτυπία, χαρά, απόλαυση της διαδικασίας και της συμμετοχής.


Όχι novus δεν υπάρχει άγχος, όυτε είναι αυτοσκοπός το βραβείο. Άλλωστε ο φόβος έχει μπεί σε εισαγωγικά. Απλά οι λέξεις πρόκληση και πρόσκληση δεν θα είχαν το ίδιο bold νόημα με τις προηγούμενες ώστε να τις προσέξουμε. Πέστο εσκεμένο φιλολογικό ατώπυμα  Grin
Καταγράφηκε

" Βλέπεις καθαρά μόνο μέσα από την καρδιά σου. Τα ουσιαστικά πράγματα είναι αόρατα στο μάτι"
Antoine de Saint-Exupery

"Το ανοιχτό μάτι στο σκόπευτρο της μηχανής είναι για να κοιτάζει έξω, το κλειστό μάτι για να κοιτά στο εσωτερικό μας."
Henri Cartier-Bresson

"Αυτή ήταν η μέθοδος διδασκαλίας μου. Η προσκόλληση στο αισθητικό γεγονός που δεν χρειάζεται να προσδιοριστεί. Είναι κάτι τόσο προφανές, τόσο άμεσο, τόσο ακαθόριστο, όσο η αγάπη, το νερό, η γεύση των φρούτων."
Jorge Luis Borges

Εξοπλισμός: pentax k-x | 18-55mm f/3.5-5.6 AL | 50-200mm f/4-5.6 ED | 50mm f/1.4 FA || panasonic lumix lx5
Αύγουστος
*
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 13


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #8 στις: 16 Νοέμβριος 2010, 22:59:58 »

Το θέμα επιδέχεται πολλές ερμηνείες.Πιθανότατα όσες και οι συμμετέχοντες.Εγώ παρόλα αυτά το βρίσκω ενδιαφέρον Cool
Καταγράφηκε
Vrettakos
***
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 229

Μην περιμένεις την έμπνευση, βγές και φωτογράφησε!


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #9 στις: 17 Νοέμβριος 2010, 02:46:28 »

Κάθε μέλος του dpgr μπορεί να συμμετάσχει με μία μόνο νέα και φυσικά αδημοσίευτη φωτογραφία.



Επιτέλους ένα πραγματικό βήμα πρός τα εμπρός!


 Εκτιμώ πάρα πολύ τις φωτογραφίες που δημιουργούν οι φωτογράφοι μετά την ανακοίνωση του θέματος σε κάθε διαγωνισμό του DPGR και πολύ λιγότερο εκείνων που ανατρέχουν στο αρχείο τους επιλέγοντας μια φωτογραφία που ταιριάζει στα μέτρα του διαγωνισμού.Είναι πολύ δημιουργικό να σου δίνουν το θέμα και να υλοποιείς ή να ψάχνεις εικόνες γύρω από αυτό.


Το ότι όλοι μας τραβάμε μια φωτογραφία εδώ και μια φωτογραφία εκεί, όντως συμβαίνει. Διερωτώμαι όμως τι σχέση ουσιαστική μπορεί να έχει μια φωτογραφία με το διαγωνισμό όταν αυτή τραβήχτηκε για διαφορετικό λόγο κάτω από διαφορετικές καταστάσεις και διαφορετική  ψυχολογία είτε του φωτογράφου είτε των προσώπων που εμπεριέχονται σε αυτή, αν εμπεριέχονται!
    Επίσης καταντάει λίγο κουραστικό φωτογραφίες που υπάρχουν στις γκαλερί των φωτογράφων και έχουν πάρει τα εύσχημα των σχολίων να παρουσιάζονται στους διαγωνισμούς διεκδικώντας μια διάκριση. Αποτέλεσμα δε της μόνιμης λειτουργίας πολλών μελών να βγάζουν μια φωτογραφία εδώ και μια φωτογραφία εκεί, είναι η δυσκολία τους να παρουσιάζουν τις φωτογραφίες τους μέσα από ολοκληρωμένα άλμπουμ. (βλέπε διαγωνισμός πορτφόλιο που έγινε μόνο μία φορά και δεν ευδοκίμησε).
Βέβαια αυτή η θέση μου δεν αφορά απόλυτα όλους τους διαγωνισμούς γιατί κάποιοι από αυτούς έχουν πολύ γενικά θέματα όπως, λόγου χάρη, πορτρέτα, τοπία, κλπ.
 Πού βρίσκει  λοιπόν κανείς την απόλαυση του να φωτογραφίζει μετά από την ανακοίνωση του θέματος κάποιου διαγωνισμού; Στο ότι κάποιος του δίνει ένα θέμα ή του κάνει μια πρόταση  και αυτός καλείται να πάρει θέση και να εκφραστεί δια μέσου της φωτογραφίας. Να γράψει δηλαδή μια έκθεση για το θέμα, με μια ή περισσότερες εικόνες. Είναι σημαντικό λοιπόν να ξεκινήσει πρώτα εγκεφαλικά και μετά να πιάσει τη μηχανή στο χέρι. Ακόμα και αν δεν έχει κάτι το πολύ συγκεκριμένο στο μυαλό του, η σκέψη και μόνο θα τον  βοηθήσει να συγκεντρωθεί. Και όλα αυτά με την σημερινή του  φωτογραφική ωριμότητα και όχι όπως ήταν  πριν ένα χρόνο ή τρία χρόνια.
« Τελευταία τροποποίηση: 17 Νοέμβριος 2010, 02:57:03 από Vrettakos » Καταγράφηκε

Κοντινά και μακρινά ταξίδια,με μιά μηχανή στο χέρι,στιγμές ελεύθερες για το μυαλό και το βλέμμα,προσπερνώντας τούς ψίθυρους και τα ασήμαντα,κοιτώντας το κόσμο μέσα από καθρέφτες που όλα τα αλλάζουν,τα κλειδώνουν,τα παντρεύονται...                                          Βρεττάκος Αλέξανδρος

www.vrettakos.gr

www.photodiodos.gr
Αξιολόγηση μηνύματος (6):
angpar
*
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #10 στις: 17 Νοέμβριος 2010, 09:02:29 »

Να γράψει δηλαδή μια έκθεση για το θέμα, με μια ή περισσότερες εικόνες.


Χαίρομαι που κάποιος σκέφτηκε να επισημάνει το ....προφανές.

Καλή δουλειά
Καταγράφηκε
Ζήσης Καρδιανός
Επίτιμο μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: leet



Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #11 στις: 17 Νοέμβριος 2010, 09:11:20 »

Έγινε επαναδιατύπωση των όρων συμμετοχής προκειμένου να γίνουν πιο σαφείς.
Σας παρακαλώ διαβάστε στους όρους, τις παραγράφους με τα bold γράμματα.
Καταγράφηκε

Vrettakos
***
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 229

Μην περιμένεις την έμπνευση, βγές και φωτογράφησε!


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #12 στις: 17 Νοέμβριος 2010, 11:11:47 »

Ξέχασα να δώσω τα συγχαρητήριά μου σε αυτόν που σκέφτηκε το θέμα του διαγωνισμού και φυσικά και σε αυτούς που το ενέκριναν. Για μένα αυτός ο διαγωνισμός είναι άκρως εκπαιδευτικός για όλους μας. Και για τους νέους αλλά ιδιαίτερα  για τους πιο παλιούς φωτογράφους. Οι περισσότεροι από μας (και περισσότερο από όλους βάζω τον εαυτό μου ) αποτυγχάνουμε στις εικόνες μας γιατί ακριβώς δεν μπορούμε να σπάσουμε το προφανές. Όσο πιο έμπειρος είναι ό φωτογράφος τόσο πιο συχνά ορθώνεται μπροστά του μεγαλύτερο το τείχος του προφανούς. Και αυτό συμβαίνει γιατί τις περισσότερες φορές φωτογραφίζει χρησιμοποιώντας την φωτογραφική του λογική και γνώση που έχτισε μέσα  στα χρόνια της ενασχόλησής του στην φωτογραφία.  Είναι κάτι που σε ποτίζει χωρίς να το καταλάβεις. Απλά μια μέρα ξυπνάς και τότε συνειδητοποιείς πόσο χρόνο έχασες χωρίς να το καταλάβεις! Αυτό συνήθως συμβαίνει μετά από κάποιο καλό σεμινάριο καλλιτεχνικής φωτογραφίας που παρακολούθησες  και σε μπόλιασε με την υποψία του πράγματος. Τότε  αρχίζεις να το πολεμάς . Μόνο που εχθρός δεν είναι εκεί έξω αλλά εντός των τειχών, μέσα σου  και αυτό κάνει τον πόλεμο πιο δύσκολο. Η αυτοαναίρεση μαζί με το ρίσκο και την τόλμη  αποτελούν για μένα  ίσως το καλύτερο φάρμακο εναντίον του προφανούς. Γι αυτό λοιπόν πιστεύω ότι αυτός ο διαγωνισμός αφορά όλα τα μέλη του DPGR   είτε καινούργια είτε παλιά. Είναι μια πρόκληση που θα υποψιάσει τους καινούργιους  και θα προκαλέσει   τους παλιούς , ίσως τελικά σώζοντας αρκετούς από αυτούς!
Καταγράφηκε

Κοντινά και μακρινά ταξίδια,με μιά μηχανή στο χέρι,στιγμές ελεύθερες για το μυαλό και το βλέμμα,προσπερνώντας τούς ψίθυρους και τα ασήμαντα,κοιτώντας το κόσμο μέσα από καθρέφτες που όλα τα αλλάζουν,τα κλειδώνουν,τα παντρεύονται...                                          Βρεττάκος Αλέξανδρος

www.vrettakos.gr

www.photodiodos.gr
Αξιολόγηση μηνύματος (4):
ano
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 601


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #13 στις: 17 Νοέμβριος 2010, 12:19:40 »

Γιατί ένας φωτογραφικός διαγωνισμός να δημιουργεί τόση καχυποψία και τόση ανασφάλεια...?
Ένας διαγωνισμός είναι...δηλαδή μια ευκαιρία να δείξουμε φωτογραφικά αυτό που είμαστε σήμερα...αύριο θα είναι μια άλλη μέρα με κάποιον άλλο διαγωνισμό που θα μας πάει άλλο ένα βήμα παρακάτω...δεν έχει σημασία το αποτέλεσμα αλλά το ταξίδι...
Αλλά ακόμα και το ταξίδι δεν είναι υποχρωτικό για όποιον δεν μπορεί τις στροφές... Roll Eyes
Καταγράφηκε

Πρώτα θα σε αγνοήσουν,μετά θα γελάσουν με σένα,μετά θα σε πολεμήσουν και τότε κέρδισες. "Γκάντι"

Λένε πως και οι τοίχοι έχουν αυτιά...έλα όμως που...και τα αυτιά έχουν ΤΟΙΧΟΥΣ.

Take responsibility of your mind. It's your choice what you choose to think.

H ζωή δε μετριέται με το πόσες φορές ανάσανες...αλλά από το πόσες φορές σου κόπηκε η ανάσα...!
Αξιολόγηση μηνύματος (1):
Mavrozoumis A/M
*
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 71


ΤΟ ΜΑΤΙ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΚΑΙ Η ΚΑΡΔΙΑ ΣΕ ΜΙΑ ΕΥΘΕΙΑ. H.C.B


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #14 στις: 17 Νοέμβριος 2010, 12:50:15 »

Ξέχασα να δώσω τα συγχαρητήριά μου σε αυτόν που σκέφτηκε το θέμα του διαγωνισμού και φυσικά και σε αυτούς που το ενέκριναν. Για μένα αυτός ο διαγωνισμός είναι άκρως εκπαιδευτικός για όλους μας. Και για τους νέους αλλά ιδιαίτερα  για τους πιο παλιούς φωτογράφους. Οι περισσότεροι από μας (και περισσότερο από όλους βάζω τον εαυτό μου ) αποτυγχάνουμε στις εικόνες μας γιατί ακριβώς δεν μπορούμε να σπάσουμε το προφανές. Όσο πιο έμπειρος είναι ό φωτογράφος τόσο πιο συχνά ορθώνεται μπροστά του μεγαλύτερο το τείχος του προφανούς. Και αυτό συμβαίνει γιατί τις περισσότερες φορές φωτογραφίζει χρησιμοποιώντας την φωτογραφική του λογική και γνώση που έχτισε μέσα  στα χρόνια της ενασχόλησής του στην φωτογραφία.  Είναι κάτι που σε ποτίζει χωρίς να το καταλάβεις. Απλά μια μέρα ξυπνάς και τότε συνειδητοποιείς πόσο χρόνο έχασες χωρίς να το καταλάβεις! Αυτό συνήθως συμβαίνει μετά από κάποιο καλό σεμινάριο καλλιτεχνικής φωτογραφίας που παρακολούθησες  και σε μπόλιασε με την υποψία του πράγματος. Τότε  αρχίζεις να το πολεμάς . Μόνο που εχθρός δεν είναι εκεί έξω αλλά εντός των τειχών, μέσα σου  και αυτό κάνει τον πόλεμο πιο δύσκολο. Η αυτοαναίρεση μαζί με το ρίσκο και την τόλμη  αποτελούν για μένα  ίσως το καλύτερο φάρμακο εναντίον του προφανούς. Γι αυτό λοιπόν πιστεύω ότι αυτός ο διαγωνισμός αφορά όλα τα μέλη του DPGR   είτε καινούργια είτε παλιά. Είναι μια πρόκληση που θα υποψιάσει τους καινούργιους  και θα προκαλέσει   τους παλιούς , ίσως τελικά σώζοντας αρκετούς από αυτούς!


Συμφωνώ ότι κι αν έγραψες. 

Τοτε  αρχιζεις να το πολεμας . μονο που εχθρος δεν ειναι εκει εξω αλλα εντος των τειχων, μεσα σου  και αυτο κανει τον πολεμο πιο δυσκολο.

Η ΑΥΤΟΑΝΑΙΡΕΣΗ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΡΙΣΚΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΟΛΜΗ  ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΓΙΑ ΜΕΝΑ  ΙΣΩΣ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΦΑΡΜΑΚΟ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΠΡΟΦΑΝΟΥΣ.  Vrettakos
Καταγράφηκε

Όλοι μας ξέρουμε ότι η Τέχνη δεν είναι η αλήθεια. Η Τέχνη είναι ψέμα που μάς κάνει να συνειδητοποιούμε την αλήθεια, τουλάχιστον την αλήθεια που μάς δόθηκε να καταλάβουμε. Ο καλλιτέχνης πρέπει να γνωρίζει τον τρόπο με τον οποίο να πείθει τους άλλους για την ειλικρίνεια των ψεμάτων του.  Pablo Picasso
Σελίδες: [1] 2 3 4 5 6 |   Πάνω
Μεταπήδηση σε: