Εγγραφή | Χάσατε τον κωδικό;

 
Forum
Κάτω

* Πληροφορίες χρήστη Αρχική | Ημερολόγιο | Σύνδεση | Εγγραφή
29 Μάιος 2017, 13:06:30

  +  DPGR Virtual Community  
| | | | |-Μεγάλοι Φωτογράφοι (Συντονιστής: noe)

Σελίδες: [1] 2 |   Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Μεγάλοι δάσκαλοι Νο6 - «Ansel Adams»  (Αναγνώστηκε 35904 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
MANOS_mm
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 2955


Οι άνθρωποι κρίνονται από τις πράξεις τους.-


Προφίλ WWW
« στις: 24 Σεπτέμβριος 2003, 15:02:26 »

Ansel Adams   (1902-1984)

O Ansel Adams ειναι ίσως ο μεγαλύτερος φωτογράφος τοπίων.
Η ικανότητα του να καταγράφει τη φύση υπήρξε μοναδική.
Σ’ αυτόν ανήκει άλλωστε ο ορισμός «Μνημειακή φωτογράφηση φύσης»
Αυτο ακριβώς έκανε ο Adams. Να φωτογραφίζει τα τοπία ως μνημεία.
Ας δούμε λοιπόν το έργο του.

(όλες οι φωτογραφίες του άρθρου ειναι thumbs και πατώντας πάνω τους ανοίγει νέο παράθυρο με μεγαλύτερη έκδοση της φωτογραφίας)



Λίγα βιογραφικά στοιχεία :
Ο Ansel Adams γεννήθηκε στην Αμερική το 1902 , στο San Francisco
Από μικρός ενδιαφέρθηκε για την μουσική και το πιάνο και σαν όνειρο είχε να γίνει επαγγελματίας μουσικός , μέχρι που το 1916 φωτογράφησε την Yosemite Valley.
Μελέτησε φωτογραφια δίπλα σε έναν επαγγελματία εκτυπωτή , γεγονός που επηρέασε σημαντικά την μετέπειτα προσήλωση του στον πικτοραλισμο. (την επιζήτηση της τελειότητας με απλά λόγια)
Από το 1916 και έπειτα επέστρεφε κάθε καλοκαίρι στην κοιλάδα Yosemite όπου αναρριχώμενος και περιπλανώμενος φωτογράφιζε.
Το 1927 παρουσίασε το πρώτο portfolio με τίτλο : Parmelian Prints of the High Sierras



Φωτογραφίζει αυτά τα θέματα μέχρι το 39 και όταν αρχίζει ο Δεύτερος Παγκόσμιος πόλεμος μετακομίζει στην Washington, D.C όπου και εργάζεται σαν φωτορεπόρτερ για το υπουργείο εσωτερικών.
Ειναι η εποχή που ξεκινάει την θεωρία για το Zone System  (ζωνικό σύστημα)
Η ανάπτυξη της θεωρίας του προήλθε από την ανάγκη του για “ previsualization of the final print ” για να μπορεί δηλαδή να έχει μια προ-επισκόπηση του τελικού τυπώματος πριν αυτο τυπωθεί.



Το 1944 εκθέτει στο ΜΟΜΑ (μουσείο μοντέρνας τέχνης) τις φωτογραφίες από τα χρόνια του πολέμου με τίτλο Born free and equal
Το 1946 διδάσκει (σε ενα από τα πρώτα τμήματα φωτογραφίας)
Το 1948 κερδίζει το περιβόητο βραβείο-υποτροφία  Guggenheim και κατά τη διάρκεια αυτής της πενταετούς υποτροφίας , παράγει μερικά από τα σημαντικότερα
portfolios
Να σημειώσουμε εδώ πως αυτο το βραβείο-υποτροφία ειναι υπεύθυνο για την ύπαρξη πολλών δασκάλων της φωτογραφίας.



Ο Adams φωτογραφίζει μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 70 , οπότε και σταματάει για να ασχοληθεί με την επίβλεψη των εκθέσεων του και με το ίδρυμα «Φίλοι της φωτογραφίας»

Συνεχίζεται ...


« Τελευταία τροποποίηση: 04 Ιούνιος 2005, 12:54:59 από MANOS_mm » Καταγράφηκε

η gallery μου στο :  http://www.manoslykakis.com


Αξιολόγηση μηνύματος (12):
MANOS_mm
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 2955


Οι άνθρωποι κρίνονται από τις πράξεις τους.-


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #1 στις: 24 Σεπτέμβριος 2003, 15:03:57 »

Αυτη ήταν με λίγα λόγια η βιογραφία του Ansel Adams.
Ας δούμε ομως λίγες ακόμα φωτογραφίες.



Γουαου ! απίθανες !
Ειναι ομως αρκετό το «Ουάου!» ?
Για να δούμε άλλες τρεις φωτογραφίες και ας προσπαθήσουμε να εμβαθύνουμε λιγάκι περισσότερο



Εδώ έχουμε έναν άνθρωπο , μερικά αντικείμενα  και ενα κτίριο.
Διαφέρουν πολύ ?
Τα κοιτάζω και ειναι σα να βλέπω την ίδια φωτογραφια.
Η συγκίνηση που μου προκαλούν αυτές οι φωτογραφίες (αν υποθέσουμε πως υπάρχει συγκίνηση) ειναι επίπεδη και σταθερή.
Δεν μεταβλήθηκε κοιτάζοντας τη μια φωτογραφια μετά την άλλη.
Οι πρώτες αμφιβολίες για το έργο του Adams έχουν γεννηθεί.
Ο Ansel Adams ειναι διάσημος φωτογράφος.
Οι φωτογραφίες του έχουν την ακριβότερη τιμή στην αγορά.
Αυτο ομως δεν θα πρέπει να μας αποτρέψει από το να σταθούμε κριτικά απέναντι στο έργο του.

Ας δούμε άλλες τρεις – μάλλον – αδύναμες φωτογραφίες


 
Εδώ θα μπορούσε να πει κάποιος και με το δίκιο του :
«Ναι , αλλά οι φωτογραφίες του Ansel Adams χάνουν πολύ στο internet ! Αν τις δεις από κοντά ειναι σκέτα αριστουργήματα. Εδώ χάθηκε όλη η μαγεία του τυπώματος»

Έτσι ειναι. Οι φωτογραφίες του Adams ειναι απογοητευτικές όταν τις αναπαράγεις σε ενα ευτελές μέσο όπως ειναι η οθόνη μας.
(Έκανα πάντως φιλότιμες προσπάθειες για να αναπαραχθούν σωστά , ως και ειδικά curves έφτιαξα για χάρη του)
Ειναι ομως τεχνικά αδύνατο να καταφέρεις να μεταδώσεις τη μαγεία που εκπέμπουν τα τυπώματα του A. Adams.
Και εδώ ακριβώς βρίσκονται οι δίκαιες ενστάσεις που διατυπώνουν οι επικριτές του μεγάλου φωτογράφου.
Δεν αμφισβητεί κανείς την αξία του έργου του. Αμφισβητούν πολλοί το μέγεθος της φήμης του Ansel Adams.

Ο μεγάλος φωτογράφος αντέταξε μια «τελειότητα» στο «περιεχόμενο» των φωτογράφων της γενιάς του.
Δεν το έκανε κατά λάθος , αυτη ήταν η θέση του.
Προσπάθησε να «γεμίσει» τις φωτογραφίες του με το μεγαλείο της φύσης.
Ομως , κάπου έχασε κι αυτός το δρόμο του. Άρχισε να δίνει μεγαλύτερη σημασία στο μεγαλείο της καταγραφής και του τυπώματος παρά στο μεγαλείο του θέματος.



Συνεχίζεται .....

« Τελευταία τροποποίηση: 04 Ιούνιος 2005, 12:56:00 από MANOS_mm » Καταγράφηκε

η gallery μου στο :  http://www.manoslykakis.com


Αξιολόγηση μηνύματος (1):
MANOS_mm
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 2955


Οι άνθρωποι κρίνονται από τις πράξεις τους.-


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #2 στις: 24 Σεπτέμβριος 2003, 15:07:44 »

Προσωπικά μου αρέσει ο Ansel Adams.
Περισσοτερο μου αρέσει για αυτο που έκανε.
Ξεκίνησε με μια απλή ιδέα – την καταγραφή της φύσης – και την έφτασε στο υψηλότερο σημείο που μπορούσε. Αφιέρωσε τη ζωή του στο μνημείο που λέγεται φύση.
Και εδώ που τα λέμε , η φωτογραφια της φύσης ειναι η δυσκολότερη και ας λέμε πως ειναι εύκολη. Πως να λειτουργήσεις αφαιρετικά απέναντι στο μεγαλείο της ?
Πως να «περάσεις» στον θεατή τους ήχους , τις μυρωδιές , τον καθαρό αέρα που αναπνέεις και όλα αυτά που σε συγκλονίζουν μπροστά από ενα μνημείο της φύσης ?
Ο A. Adams τα κατάφερε καλά πιστεύω.
Ευχαριστιέμαι πάντα όταν κοιτάζω τις φωτογραφίες του.



37 φωτογραφίες σε μορφή gallery θα βρείτε στο
www.dpgr.gr/manlyk/Ansel_Adams/index.htm
Πρόκειται για τις φωτογραφίες του παρόντος άρθρου , αλλά και μερικές ακόμα.

Αρκετές ακόμα και μάλιστα τις πιο διάσημες , θα βρείτε στο
http://www.anseladams.com/taag/showprod.cfm?&DID=8&CATID=24&ObjectGroup_ID=40
(αναφέρει μάλιστα και τις τιμές πώλησης !)


Αν θέλετε να διαβάσετε λίγα ακόμα , ενα καλό site ειναι το
http://www.pbs.org/wgbh/amex/ansel/
και φυσικά το
http://www.masters-of-photography.com





 Cool
« Τελευταία τροποποίηση: 04 Ιούνιος 2005, 12:56:45 από MANOS_mm » Καταγράφηκε

η gallery μου στο :  http://www.manoslykakis.com


Αξιολόγηση μηνύματος (1):
DTheo
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 1752


Sony DSC-R1


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #3 στις: 24 Σεπτέμβριος 2003, 15:18:40 »

Άντε, αρκετά περιμέναμε για τον Ansel... Kiss

Με όλα αυτά που κατά καιρούς ακούγονται (ότι δεν είναι τόσο "φωτογράφος" όσο άλλοι) είχα αρχίσει να ανησυχώ ότι δεν θα τον παρουσίαζες - μάλιστα ήμουν έτοιμος να αρχίζω να ετοιμάζω εγώ φωτογραφίες του...  Grin

Δεν έχω τίποτα να πω, εκτός ότι πραγματικά υποκλίνομαι στο ταλέντο και στην τεχνική αυτού του φωτογράφου, που "απογειώνει" το ασπρόμαυρο φιλμ. Έχω δει φωτογραφίες του σε ένα άλμπουμ (υπερ-λουξ έκδοση) - τι να σας λέω τώρα, ο άνθρωπος έχει πάει το ΑΜ φιλμ σε άλλες διαστάσεις  Shocked

Ευχαριστούμε Μάνο  Cheesy
Καταγράφηκε
vlasis
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 1602



Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #4 στις: 25 Σεπτέμβριος 2003, 14:32:20 »

Μπράβο Μάνο.

Πάντως να πω την αλήθεια προσπάθησα να καταλάβω το ζωνικό σύστημα μέσα από το βιβλίο "Βασικά μαθήματα φωτογραφίας", αλλά δεν μπορώ να πω ότι το κατάλαβα. Μάλλον θα πρέπει να προσπάθήσω ξανά.
Καταγράφηκε

NIKON D700, NIKON F90Χ, NIKKOR AFS 17-35 2.8, NIKKOR AFD 60 MICRO 2.8, TAMRON 24-70 2.8 VC, NIKKOR AFS 80-200 2.8, NIKKOR 28 3.5 PC, ΝΙΚΟΝ AF 50 1.8, NIKON SB800, EPSON 4990 PHOTO, OLYMPUS OMD 5, PANASONIC 12-32 3.5-5.6, PANASONIC 20 1.7 II
MANOS_mm
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 2955


Οι άνθρωποι κρίνονται από τις πράξεις τους.-


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #5 στις: 25 Σεπτέμβριος 2003, 14:45:36 »

Πάντως να πω την αλήθεια προσπάθησα να καταλάβω το ζωνικό σύστημα μέσα από το βιβλίο "Βασικά μαθήματα φωτογραφίας", αλλά δεν μπορώ να πω ότι το κατάλαβα. Μάλλον θα πρέπει να προσπάθήσω ξανά.

Δεν αξίζει βρε Βλάση , για έναν κυρίως λόγο
Ο Adams εμφάνιζε κάθε καρέ με διαφορετικό χρόνο !
Για αυτόν ήταν εύκολο αφού τράβαγε σε μεγάλο φορμα και έτσι και αλλιώς εμφάνιζε τα φιλμ ενα-ενα. (10x12,5) έως (20x25) συνήθως.
Έτσι προσάρμοσε το ζωνικο σύστημα με την προϋπόθεση πως θα εμφανίζεις κάθε καρέ σε διαφορετικό χρόνο
Εμείς με τα 36ρια .... τι να κάνουμε ?

Απλώς , μπορούμε να κάνουμε κάτι αν τραβήξουμε ενα ολόκληρο φιλμ με τις ίδιες ακριβώς φωτιστικές συνθήκες .... πράγμα μάλλον σπάνιο.
Καταγράφηκε

η gallery μου στο :  http://www.manoslykakis.com


ΤhanosΤakis
Επίτιμο μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 1113


Τιμή μου που συναναστρέφομαι εσάς, εδώ...


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #6 στις: 26 Σεπτέμβριος 2003, 20:08:59 »

Δεν με ενθουσιάζει η φωτογράφηση τοπίων. Προτιμώ σκηνές του δρόμου, φυσιογνωμίες ανθρώπων, σκηνές ζωής.

Εδώ πρέπει να κάνω μιά εξαίρεση. Οι εικόνες που είδε ο Ansel Adams και κατέγραψε για μας και την ιστορία της φωτογραφίας πλέον, είναι σπάνιες. Δεν μπορώ να πω μοναδικές, δεν μου το επιτρέπει το depot της γνώσης μου αλλά τεχνικά τουλάχιστον, δείχνουν τέλειες αν υπολογιστεί οτι απαριθμούν 70-80 χρόνια ζωής.
Και πόσο όμορφα χειρίζεται το φως!
Σε πιάνει ζήλεια, να προσπαθήσεις και συ, εικόνες παρόμοιες ίσως έχουν δει και τα δικά μας μάτια, πώς να το καταγράψεις στο χαρτί όμως;

Ο Adams, όπως τον προσδιορίζω εγώ, μοιάζει ο αληθινός μαέστρος του ασπρόμαυρου. Δεν μπορώ να φανταστώ καμμιά από τις εικόνες του σε χρώμα. Και φαντάσου οτι απεικονίζουν σκηνές μεγαλείου της φύσης!

Η ανωτερότητα της αισθητικής του όμως τις είδε μονόχρωμες.
Και το μαύρο, σαν μόνο συστατικό μεταμορφώνεται σε υλικό σχεδόν τρισδιάστατο. Και εκπέμπει ζωή. Φως και αέρα. Γοητεία...

Ευχαριστώ τον ακούραστο MANOS_mm, που μ'έστειλε άθελά του(Wink στον Παπασωτηρίου και προμηθεύτηκα μιά μονογραφία του Ansel Adams. Τον ευχαριστώ ακόμη που μας παίρνει απ΄το χέρι, βόλτα στα όμορφα μονοπάτια των Δασκάλων για μιά ακόμη φορά. Και εύχομαι να μην κουραστεί να κάνει μαζί μας, για μας, αυτή την διαδρομή κι άλλες φορές στο μέλλον.   Smiley


Καταγράφηκε

Με τις συμβουλές του MANOS_mm στο μυαλό...ιδού τα αποτελέσματα            Μεγάλοι Φωτογράφοι            Μind Company
Galatis
*
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 36


Ελπίζω να είμαι έστω και λίγο αντάξιος του forum


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #7 στις: 28 Σεπτέμβριος 2003, 00:31:32 »

Ansel Adams! O πολυσυζητημένος και έντονα αμφισβητηθείς. Όταν όμως κρίνουμε κάποιον πρέπει να στεκόμαστε στην εποχή του. Καλά είναι πολλά χρόνια μετά να σχολιάζουν τον Adams πάσης φύσεως "κριτικοί" όμως ας σκεφτούμε πόσο δύσκολο είναι το ασπρόμαυρο "τοπίο". Πέρα από το χιονισμένο (που κατά τη γνώμη μου προσφέρεται για ασπρόμαυρο) η φύση χάνει πολύ όταν χάνει το "χρώμα" της. Θα συμφωνήσω πώς κάποιες από τις φωτογραφίες του είναι ρηχές και ανούσιες, φτιάχτηκαν ουσιαστικά πάνω στη δόξα του ονόματός του και τίποτε παραπάνω. Όμως τόσες άλλες είναι εξαιρετικές, κρινόμενες πάντα στο σωστό χρόνο.

Δεν ξέρω από τεχνικές, δεν καταλαβαίνω το ζωνικό σύτημα. Θυμάμαι τα λόγια του O G. Winogrand  όπως τα παρέθεσε κάπου αλλού ο ακούραστος Manos: "Αν αρχίσουμε να «μιλάμε» και να αναλύουμε μια φωτογραφια , τότε ... βραστα. Το θέμα ειναι να κοιτάζουμε μια φωτογραφια και να μην νιώθουμε καμία ανάγκη ανάλυσής της με λόγια." Aυτό ακριβώς! Τέρμα τα λόγια! Τα έργα μιλάνε μόνα τους.

Μόνο μια τελευταία κουβέντα. Μάνο ακούραστε καπετάνιε του "Μεγάλοι Δάσκαλοι" σε ευχαριστούμε. Συνέχισε να μας χαρίζεις τα ταξίδια σου και καθυστέρησε όσο μπορείς τη συνταξιοδότησή σου...
Καταγράφηκε

Ας είμαστε καλοπροαίρετοι και ας προσέχουμε τον εαυτό μας και αυτούς που πρέπει
earlpiggot
Επισκέπτης
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #8 στις: 08 Οκτώβριος 2003, 15:19:58 »

Η δουλειά δουλειά, αλλά και η μεγάλη μας παρέα δεν είναι να την παραμελούμε. Κάλλιο αργά, λοιπόν, κι ας ανταποκριθώ στις "υποχρεώσεις" μου -είναι κι εύκολος στη βιβλιογραφία ο συγκεκριμένος...

 Smiley Smiley

  • Μια καλή φωτογραφία γνωρίζει που να σταθεί.
  • Μεγάλη φωτογραφία είναι αυτή που εκφράζει πλήρως τι αισθάνεται κανείς -με τη πιο βαθιά έννοια- γι’ αυτό που φωτογραφίζεται.
  • Μια φωτογραφία συνήθως τη κοιτάμε -σπανίως βλέπουμε μέσα της.
  • Μια αληθινή φωτογραφία δεν χρειάζεται εξηγήσεις, αλλά ούτε και μπορεί να περιορισθεί σε λέξεις.
  • Το μόνο που μπορώ να κάνω στο γράψιμό μου είναι να υποκινήσω μια ορισμένη ποσότητα σκέψης, να διευκρινίσω μερικά τεχνικά στοιχεία και να χρονολογήσω την εργασία μου. Αλλά όταν βγάζω κήρυγμα για την οξύτητα, τη φωτεινότητα, την κλίμακα, κ.λπ., απλώς φλυαρώ, επειδή καμία λέξη δεν μπορεί πραγματικά να περιγράψει εκείνους τους όρους και τις ιδιότητες που απαιτούνται ώστε μια τυπωμένη φωτογραφία να πει «να  το».
  • Τόσο οι μεγαλειώδεις, όσο και οι οικείες πτυχές της φύσης μπορούν να αποκαλυφθούν στην εκφραστική φωτογραφία. Και οι δύο μπορούν να υποκινήσουν διαρκείς επιβεβαιώσεις και ανακαλύψεις, και μπορούν σίγουρα να βοηθήσουν το θεατή στην αναζήτησή του για αυτοπροσδιορισμό μέσα στον απέραντο κόσμο της φυσικής ομορφιάς και του θαύματος που τον περιβάλλει.
  • Το «τοπικό μασκάρισμα» (σημ: απόδοση του dodging, από το Μάνο) και το «κάψιμο» είναι βήματα φροντίδας για τα λάθη που έκανε ο Θεός στην καθιέρωση των τονικών σχέσεων.

  • Ίσως φοβάμαι ότι κάποιος θεατής δεν θα καταλάβει τις φωτογραφίες μου - γι’ αυτό προβαίνω να τις καταστήσω πραγματικά λιγότερο κατανοητές, γράφοντας υπερασπιστικά γι’ αυτές.
  • Συχνά έχω σκεφτεί ότι εάν η φωτογραφία ήταν δύσκολη  υπό την αληθινή έννοια του όρου, εννοώντας ότι η δημιουργία μιας απλής φωτογραφίας θα συνεπαγόταν τόσο χρόνο και προσπάθεια όσο η παραγωγή μιας καλής υδατογραφίας ή ενός χαρακτικού, τότε θα υπήρχε μια τεράστια βελτίωση στη συνολική παραγωγή. Η καθαρή ευκολία με την οποία μπορούμε να παράγουμε μια ρηχή εικόνα οδηγεί συχνά στην καταστροφή της δημιουργικότητας.
  • Ξέρω μερικές φωτογραφίες που είναι ασυνήθιστες στη δύναμη και τη βεβαιότητά τους, αλλά στη φωτογραφία είναι δύσκολο να υπερνικηθεί η επιφανειακή δύναμη ή το θέμα. Η σύλληψη και η παρουσίαση πρέπει να είναι αρκετά πειστικές από μόνες τους, για να ξεπερνούν τη δραματικότητα και την ευκολία ενός θέματος.
  • Πιστεύω ότι η φωτογραφία είναι ένα εργαλείο για να εκφράσουμε τη θετική αποτίμηση του κόσμου μας. Ένα εργαλείο για την υπέρτατη ευτυχία και πίστη.
  • Προσπάθησα να κρατήσω και τις δύο τέχνες ζωντανές, αλλά η φωτογραφική μηχανή κέρδισε. Διαπίστωσα ότι ενώ η φωτογραφική μηχανή δεν εκφράζει την ψυχή, ίσως μια φωτογραφία να το κατορθώνει.
  • Στο μάτι του μυαλού μου, φτιάχνω την εικόνα για το πώς μια ιδιαίτερη θέα και αίσθηση θα εμφανιστούν στο χαρτί. Εάν με διεγείρει, υπάρχει μια καλή πιθανότητα ότι θα προκύψει μια καλή φωτογραφία. Είναι μια διαισθητική γνώση, μια δυνατότητα που προέρχεται από πολλή πρακτική.
  • Σε μερικές φωτογραφίες η ουσία του φωτός και ο χώρος κυριαρχούν. Σε άλλες, η ύλη του βράχου και του ξύλου, και η φωτεινή επιμονή πραγμάτων που αναπτύσσονται... Η πρόθεσή μου είναι να παρουσιάσω -με το φωτογραφικό μέσο-διαισθητικές παρατηρήσεις του φυσικού κόσμου που μπορεί να έχουν κάποιο νόημα για τους θεατές.
  • Στη συσσωρευμένη μέσα στο χρόνο σοφία, έχω διαπιστώσει ότι κάθε εμπειρία είναι μια μορφή εξερεύνησης.
  • Είναι τρομακτικό ότι πρέπει να αντιπαλέψουμε την ίδια την κυβέρνησή μας για να σώσουμε το περιβάλλον.
  • Η φωτογραφία τοπίου είναι η ανώτατη δοκιμασία του φωτογράφου - και συχνά η ανώτατη απογοήτευση.
  • Εκατομμύρια ανθρώπων έζησαν για να αγωνιστούν, να χτίσουν παλάτια σύνορα, να διαμορφώσουν πεπρωμένα και κοινωνίες. Αλλά η ζωογόνος δύναμη μέσα στην ιστορία υπήρξε η δύναμη της πρωτοτυπίας και της δημιουργίας, επηρεάζοντας βαθιά τις ρίζες του ανθρώπινου πνεύματος.
  • Οι μύθοι και οι θρησκείες είναι ηρωικές προσπάθειες να κατανοηθεί η αλήθεια στον κόσμο.
  • Τα έργα ζωγραφικής δεν τα εμπιστεύεται ο καθένας, όμως τις φωτογραφίες τις πιστεύουν όλοι.
  • Σημειωματάριο: Κανένας φωτογράφος δεν πρέπει μένει χωρίς ένα τέτοιο!
  • Η φωτογραφία, ως ισχυρό μέσο έκφρασης και επικοινωνίας, προσφέρει μια άπειρη ποικιλία αντιλήψεων, ερμηνειών και της εκτελέσεων.
  • Καμιά φορά φτάνω σε μέρη τη στιγμή ακριβώς που ο Θεός τα έχει ετοιμάσει για να πατήσει κάποιος το κλείστρο.
  • Το αρνητικό είναι σαν την παρτιτούρα του συνθέτη, και η εκτύπωση σαν μια συναυλία του. Κάθε ερμηνεία διαφέρει σε πολλά λεπτά σημεία.
  • Υπάρχουν πάντα δύο άνθρωποι σε κάθε φωτογραφία: ο φωτογράφος και ο θεατής.
  • Δεν υπάρχει κανένας κανόνας για τις καλές φωτογραφίες, υπάρχουν μόνο καλές φωτογραφίες.
  • Οι διαθέσεις και οι ιδιότητες της φύσης, και οι αποκαλύψεις της μεγάλης τέχνης, είναι και τα δυο εξίσου δύσκολο να καθοριστούν. Μπορούμε να τα αδράξουμε μόνο στα βάθη του διορατικού πνεύματός μας.
  • Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από μια έξοχη φωτογραφία μιας συγκεχυμένης σύλληψης.
  • Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από μια ξεκάθαρη εικόνα μιας συγκεχυμένης σύλληψης.
  • Αυτοί οι άνθρωποι ζουν πάλι στο χαρτί τόσο έντονα όπως τότε που οι εικόνες τους αιχμαλωτίστηκαν σε παλιές ξηρές πλάκες εξήντα χρόνια πριν... Περπατώ στις αλέες τους, στέκομαι στα δωμάτια και τα υπόστεγα  και τα εργαστήριά τους, κοιτάζοντας μέσα και έξω από τα παράθυρά τους. Και κείνοι με τη σειρά τους φαίνεται να αντιλαμβάνονται την παρουσία μου.
  • Να φωτογραφίζεις ειλικρινά και αποτελεσματικά είναι το να βλέπεις κάτω από τις επιφάνειες και να καταγράφεις τις ιδιότητες της φύσης και της ανθρωπότητας που ζουν, ή είναι λανθάνουσες σε όλα τα πράγματα.
  • Δώδεκα σημαντικές φωτογραφίες οποιοδήποτε χρονιά είναι μια καλή συγκομιδή.
  • Πρέπει να θυμηθούμε ότι μια φωτογραφία μπορεί να κρατήσει ακριβώς όσα βάζουμε σε αυτήν, και κανείς ως τώρα δεν έχει πλησιάσει τα όρια των δυνατοτήτων του μέσου αυτού.
  • Όταν είμαι έτοιμος να κάνω μια φωτογραφία, σκέφτομαι ότι -αρκετά φυσιολογικά- βλέπω κάτι στο μάτι του μυαλού μου που δεν είναι κυριολεκτικά εκεί, με την αληθινή έννοια της λέξης. Ενδιαφέρομαι για κάτι που χτίζεται από μέσα, παρά για κάτι που αποσπάται από έξω.
  • Όταν οι λέξεις γίνονται ασαφείς, εστιάζω με τις φωτογραφίες. Όταν οι εικόνες γίνονται ανεπαρκείς, είμαι ικανοποιημένος με τη σιωπή.
  • Η κοιλάδα Yosemite, για μένα, είναι πάντα μια ανατολή, μια λάμψη πράσινου και χρυσού θαύματος σε ένα απέραντο οικοδόμημα πέτρας και χώρου.
  • Δεν παίρνεις μια φωτογραφία, την φτιάχνεις.
[/i]
« Τελευταία τροποποίηση: 08 Οκτώβριος 2003, 15:21:01 από earlpiggot » Καταγράφηκε
deatcon
**
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 126


Είναι τιμή μου να αποτελώ μέλος του DPGR


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #9 στις: 08 Δεκέμβριος 2003, 02:44:38 »

Πάντως αυτό που απολαμβάνω εγώ στον Adams, είναι ιδιαίτερη έμφαση  που δίνει στο contrast των φωτογραφιών του , δίνοντας έτσι μια ΄΄ιδιαίτερη΄΄ έκφραση της φύσης !
Καταγράφηκε
spinmind
Υποστηρικτής
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 351


DPGR rules !!!


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #10 στις: 08 Δεκέμβριος 2003, 03:38:05 »

Aπλά, ίσως ο άρχων του fine printing!

Γι' αυτό και πολύ ορθά, κατά τη γνώμη μου, ο Μάνος επισημαίνει ότι δε μπορεί παρά ένα μόνο μέρος από τη δύναμη των φωτογραφιών του Adams να μεταδοθεί μέσα από ένα "ταπεινό" μέσο, όπως το monitor.

Για μένα, ο Adams μιλάει αποκλειστικά και μόνο μέσα από τα απαράμιλλα τυπώματά του. Ίσως, είναι από τις λίγες φορές όπου η τελειοποίηση της τεχνικής έγινε αυτοσκοπός σε βάρος της σύνθεσης. Έφτασε σε τέτοιο επίπεδο, όμως, που καθυποβάλλει τον παρατηρητή ....
Cool
Καταγράφηκε

STOP στην αυθαιρεσία της εξουσίας και της "αντεξουσίας" Angry
deatcon
**
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 126


Είναι τιμή μου να αποτελώ μέλος του DPGR


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #11 στις: 09 Δεκέμβριος 2003, 01:20:40 »

Τελευταία άκουσα ότι ο Adams για να πετύχει το contrast αυτό δεν δούλευε μόνο με την εκτύπωση αλλά πείραζε και το film του στην εμφάνιση !!!!
Καταγράφηκε
spinmind
Υποστηρικτής
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 351


DPGR rules !!!


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #12 στις: 09 Δεκέμβριος 2003, 01:30:32 »

Από τα λίγα που γνωρίζω, νομίζω ότι στο fine printing παίζει απόλυτο ρόλο η ομοιόμορφη φωτομέτρηση για όλο το φιλμ. Δηλαδή, ο φωτογράφος τραβάει με τέτοιες ρυθμίσεις σε κάθε καρέ ώστε όλο το φιλμ να δώσει ένα πολύ συγκεκριμένο αποτέλεσμα αφού εμφανισθεί.

Μετά παίζει με τους χρόνους/κοντράστ για κάθε καρέ, που και πάλι κινούνται σε πολύ συγκεκριμένα πλαίσια.

Φυσικά, κατά την εμφάνιση του φιλμ υπάρχουν διάφορα τερτίπιο, που οι μάστορες του είδους χρησιμοποιούν ώστε να πετύχουν αυτό που θέλουν. Ίσως οι πιο ειδικοί στον τομέα αυτό να μπορούν να μας διαφωτίσουν (Μάνο, Μπάρμπα) .... Wink
Καταγράφηκε

STOP στην αυθαιρεσία της εξουσίας και της "αντεξουσίας" Angry
deatcon
**
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 126


Είναι τιμή μου να αποτελώ μέλος του DPGR


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #13 στις: 10 Μάρτιος 2004, 01:35:58 »

Απλά θα ήθελα να τονίσω οτι συγκεκριμένα ο Ansel Adams τραβούσε σε πλακέτες φιλμ και άρα κάθε καρέ εμφανιζόταν χωριστά!
« Τελευταία τροποποίηση: 10 Μάρτιος 2004, 01:38:35 από deatcon » Καταγράφηκε
ntora
*
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 13


life is a game, bowling is serious...


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #14 στις: 11 Ιανουάριος 2005, 13:02:50 »

just another Ansel Adams fan... δινει το παρον.
Αλλες εποχες, αλλα υλικα, αλλη δυσκολία και αλλη κουλτούρα.
Παρόλα αυτα παραμένει διαχρονικός.  Οι φωτογραφίες του σε κανουν να ακους τον αερα που φυσσάει, να νίωθεις την υγρασία και το κρύο και να μυρίζεις το πράσινο.
Καταγράφηκε

Σελίδες: [1] 2 |   Πάνω
Μεταπήδηση σε: