Εγγραφή | Χάσατε τον κωδικό;

 
Forum
Κάτω

* Πληροφορίες χρήστη Αρχική | Ημερολόγιο | Σύνδεση | Εγγραφή
24 Νοέμβριος 2014, 08:23:45

  +  DPGR Virtual Community  
| | | | |-Μεγάλοι Φωτογράφοι (Συντονιστής: noe)

Σελίδες: [1] |   Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Bill Brandt - Ο απρόβλεπτος φωτογράφος  (Αναγνώστηκε 8394 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
zafeir
**
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 118


Προφίλ
« στις: 30 Ιούνιος 2010, 17:43:13 »

       

Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΔΕΝ ΤΟΥ ΤΑΙΡΙΑΖΕ
Ο Bill Brandt γεννήθηκε στις 3 Μαΐου 1904 στο Αμβούργο και ήταν το δεύτερο σε ηλικία παιδί της οικογένειας ανάμεσα σε τέσσερα αδέλφια. Ο πατέρας του, LW Brandt, ήταν επικεφαλής μιας εταιρίας εισαγωγών-εξαγωγών και η μητέρα του, Lili Merc, προερχόταν από εξέχουσα οικογένεια του Αμβούργου με ενδιαφέρον για τις τέχνες. Κατά την παιδική του ηλικία φοίτησε για μια περίοδο σε ιδιωτικό σχολείο, όπου ένοιωθε δυστυχισμένος και απομονωμένος, ίσως εξ αιτίας της καταγωγής του πατέρα του, ο οποίος ήταν βρετανός υπήκοος. Όταν ήταν 16 χρονών έπαθε φυματίωση και στάλθηκε για θεραπεία σε νοσοκομείο του Νταβός της Ελβετίας. Έξι χρόνια αργότερα, το 1927, μεταφέρθηκε στη Βιέννη για να ολοκληρώσει την αντιφυματική θεραπεία και να κάνει ψυχανάλυση με τον Δρ Wilhelm Stekel.

Η ΑΓΓΛΙΑ ΤΟΝ ΚΕΡΔΙΣΕ
Στη Βιέννη συναναστρεφόταν κυρίως με τον αδελφό του Rolf, ο οποίος ήταν σχεδιαστής-γραφίστας και αναμίχθηκε σε όλη τη σταδιοδρομία του Bill, καθώς και τον Δρ Eugenie Schwarzwald, ο οποίος ασχολείτο ενεργά με πολιτιστικές κινήσεις. Ο τελευταίος, μάλιστα, πρότεινε στον Brandt να σταδιοδρομήσει στη φωτογραφική τέχνη και ήταν αυτός που τον σύστησε στον Ezra Pound, ο οποίος με τη σειρά του τον παρέπεμψε στον Man Ray στο Παρίσι. Το 1929 Brandt πέρασε 3 μήνες ως επισκέπτης και όχι ως εκπαιδευόμενος στο στούντιο του Man Ray. Στα τέλη της δεκαετίας του ’20 και αρχές της δεκαετίας του ’30 ταξίδεψε πολύ σε Γερμανία, Αγγλία, Γαλλία, Ουγγαρία και Ισπανία, ενώ το 1931 αποφάσισε να ζήσει μόνιμα στην Αγγλία. Το 1932, πριν από ένα ταξίδι του στη Βαρκελώνη, έκανε τον πρώτο του γάμο με την ουγγρικής καταγωγής Eva Rakos, με την οποία εγκαταστάθηκε σε ένα μικρό διαμέρισμα του Λονδίνου, στον 1ο όροφο της οδού 58 Hillfield Court, Belsize Park.

       

ΕΞΕΔΩΣΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΛΕΥΚΩΜΑΤΑ
Το πρώτο μεγάλο του λεύκωμα με τον τίτλο «The English at Home», το οποίο δεν γνώρισε επιτυχία, εκδόθηκε το 1936 και περιείχε φωτοδημοσιογραφικές εικόνες, οι περισσότερες εκ των οποίων σχετίζονταν με θέματα τέχνης. Το 1938 εκδόθηκε με μικρή επιτυχία το δεύτερο λεύκωμά του με τον τίτλο «A Night in London», το οποίο θεωρήθηκε ως βρετανική εκδοχή του «Paris de Nuit», του Γάλλου φωτογράφου Brassai. Τα επόμενα βιβλία του «Lilliput» και  «Picture Post», που εκδόθηκαν το 1937 και 1938 αντίστοιχα, τον έκαναν περισσότερο γνωστό, ειδικότερα το πρώτο εξ’ αυτών, το οποίο πιστοποίησε το ταλέντο του ως freelance φωτογράφου.

ΑΝΑΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣΕ ΣΚΗΝΕΣ
Μετά τα έργα «Lilliput» και "Picture Post" και ιδιαίτερα μετά τον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο, αυξήθηκε ο καλλιτεχνικός διασκελισμός του Brandt και σταθεροποιήθηκε η καριέρα του, αλλά ποτέ δεν έπαψε να είναι ένας απρόβλεπτος και απείθαρχος δημιουργός. Η φωτογραφία έδωσε στον Brandt την ευκαιρία όχι να πειραματιστεί με καινοτομίες, αλλά να αναδημιουργήσει σκηνές τις οποίες είχε ζήσει στη ζωή του ή είχε φαντασιώσει μέσω της έντονης ενασχόλησής του με άλλες μορφές τέχνης πέραν της φωτογραφίας. Εάν κάποιος επιχειρήσει να αναλύσει λεπτομερώς το έργο του Brandt, πρέπει με κάποιο τρόπο να περιγράψει και αυτή τη στενή σχέση του με τις άλλες τέχνες.

ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΤΟΝ ΑΦΗΝΕ ΑΔΙΑΦΟΡΟ
Η φωτογραφία έδωσε στον Brandt τα μέσα όχι μόνο να δημιουργεί δικά του έργα, αλλά να επαναπροβάλει με τη δική του ματιά τα έργα άλλων καλλιτεχνών. Με το φακό του προσπαθούσε να συλλάβει και να απομονώσει οτιδήποτε εντόπιζε το μάτι του, όχι μόνο εικόνες, αλλά και το στυλ ή το μοτίβο άλλων καλλιτεχνικών δημιουργημάτων. Παρελάμβανε θαύματα από τον εξωτερικό οπτικό του κόσμο και παρέδιδε θαύματα στους θεατές των φωτογραφιών του. Τίποτα δεν τον άφηνε αδιάφορο, λουλούδια, ζώα, δέντρα, εξοχικά τοπία, σπίτια, σοκάκια, γεωλογικοί σχηματισμοί, εργάτες και αγρότες, αριστοκράτες και ευγενείς, περιθωριακοί χαρακτήρες, κακοποιοί, όμορφες και μοιραίες γυναίκες. Ακόμα και βλοσυρούς κατάσκοπους απεικόνισε σε μερικά από τα πιο εκθαμβωτικά αντρικά πορτρέτα του.

       

ΑΛΛΑΖΕ ΣΥΧΝΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ
Το έργο του Brandt ποίκιλε όχι τόσο επειδή άλλαζε κατεύθυνση κατά βούληση, όσο λόγω της τεράστιας ποικιλίας στα αγαπημένα του αντικείμενα, τα οποία επιθυμούσε να δει και να αντιληφθεί σε βάθος. Ως φωτογράφος ασχολείτο με ασυνήθιστα και ετερόκλητα, αλλά επίκαιρα θέματα. Δεν θα ήταν όμως απόλυτα σωστό να πει κανείς ότι βρισκόταν απλώς στο έλεος της οργιαστικής φαντασίας και μνήμης του. Πίσω από τον καλπασμό της φαντασίας του υπήρχε μια τριπολικότητα που περιελάμβανε τη φυγή, την εγκατάλειψη και το αρχέγονο ένστικτο.

ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΣΕ ΤΑ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ
Ο Brandt λάτρευε τις γυναίκες ως θέμα φωτογράφησης και ανάμεσα στα μοντέλα του ήταν η Lyons Nippy, ένα εξαιρετικά όμορφο και δοτικό πλάσμα, καθώς και η Alice Pratt, μια ολοκληρωτικά κυριαρχική μπαργούμαν και σερβιτόρα. Σε σύγκριση με τη δουλειά προγενέστερων φωτογράφων γυμνού, τα έργα του Brandt είναι περισσότερο λεπτομερή και παρεισφρητικά, ενώ αγγίζουν ανησυχητικά και επικίνδυνα τα αποδεκτά κοινωνικά πλαίσια και στερεότυπα της εποχής του.

ΔΙΕΠΡΕΨΕ ΩΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ ΓΥΜΝΟΥ
Δεν εντυπωσίαζαν μόνο τα υπαρκτά πράγματα που απεικόνιζε ο Brandt , αλλά κι αυτά που απουσίαζαν από τις φωτογραφίες του. Οι απουσίες και τα κενά, φαίνεται, ήταν το μυστικό του, αφού μέσω αυτών πλαισίωνε τα θέματά του και τα έκανε να μοιάζουν πιο επιβλητικά. Έπρεπε παρ’ όλα αυτά, να φτάσει η μέρα που θα γίνει φωτογράφος γυμνού, για να γίνει επιτέλους γνωστός. Οι εκπληκτικές φωτογραφίσεις γυμνού που έκανε θεωρήθηκαν, και όχι άδικα, ως ένα σημάδι σημαντικής καλλιτεχνικής υπεροχής.

       

ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΩΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ ΚΤΙΡΙΩΝ
Ένα από τα παράδοξα της καριέρας του Brandt είναι η έκδοση του λευκώματος «Camera in London», ενός μάλλον απογοητευτικού βιβλίου του 1948, στον πρόλογο όμως του οποίου συμπεριλαμβάνεται το μεγαλύτερο δημοσιευμένο γραπτό κείμενό του. Εκεί περιγράφει διάφορες πτυχές της καριέρας του, όπως για παράδειγμα το επαγγελματικό του ξεκίνημα στη φωτογράφηση κτιρίων. Χαρακτηριστική είναι η αιτιολόγηση της μεταστροφής του σε φωτογράφο τοπίου: «Ένοιωθα ότι κάτι έλειπε σ’ αυτού του είδους τη φωτογράφηση, μία ποιότητα που δεν μπορούσα σαφώς να κατονομάσω, αλλά κάπως ακαθόριστα ένοιωθα ότι αυτή θα μου έδινε ευχαρίστηση. Έτσι, το γύρισα στο τοπίο».

ΟΙ ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΗΤΑΝ ΑΣΥΝΗΘΙΣΤΕΣ
Θα μπορούσε κανείς να πει ότι υπάρχει κάτι ανήσυχο στη σύνθεση των τοπίων και τις αρχιτεκτονικές συνθέσεις του Brandt. Είναι δελεαστικό να κοιτάς φωτογραφικές συνθέσεις του που περιέχουν πετρόχτιστους τοίχους, πολλοί μάλιστα από τους οποίους έχουν κροπαριστεί και ξαναδημοσιευθεί με επιτυχία ως αυτοτελείς εικόνες. Πολλές από τις φωτογραφίες του είναι συντεθειμένες με περίεργο τρόπο και συχνά περιέχουν έναν ασύμμετρο άξονα, με το κυρίως θέμα να βρίσκεται μπροστά.

ΗΤΑΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑΡΗΣ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΠΑΙΔΙ
Ο ίδιος ο Brandt περιγράφει τον εαυτό του στις αρχικές φάσεις της καριέρας του ως μια παιδική ματιά της πόλης και της κουλτούρας της. Η παιδική ματιά ποτέ δεν έπαψε να είναι παρούσα και στη μετέπειτα ώριμη καριέρα του, μόνο που γινόταν όλο και πιο δύσκολα αισθητή. Δεν ήταν ένα πραγματικό παιδί ο Brandt, αλλά ένας γοητευμένος και διακριτικός μάρτυρας του κόσμου, όπως ακριβώς είναι τα παιδιά. Μέχρι το τέλος του παρέμεινε παιχνιδιάρης, με τη διαφορά ότι με το πέρασμα του χρόνου το παιχνίδι του γινόταν ολοένα πιο σοβαρό, μερικές φορές τρομακτικό και σχεδόν τερατώδες.

Σημείωση: Μεγεθύνοντας τις φωτογραφίες θα διαβάσετε τις λεζάντες τους.

« Τελευταία τροποποίηση: 14 Ιανουάριος 2013, 14:28:48 από noe » Καταγράφηκε
Αξιολόγηση μηνύματος (6):
Nick_The_Greek
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 2979



Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #1 στις: 30 Ιούνιος 2010, 18:32:59 »

Φίλε zafeir ευχάριστη έκπληξη η παρουσίαση σου,   thumbs up  και προσωπικά χαίρομαι που είσαι πάλι κοντά μας.  Smiley  Cool  χαιρετάω
Καταγράφηκε
γιόννεκ
Επισκέπτης
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #2 στις: 30 Ιούνιος 2010, 19:25:06 »

Φίλε zafeir ευχάριστη έκπληξη η παρουσίαση σου..

..αλλά κάνε ένα κόπο και κάνε το άλμπουμ σου "ανοιχτό" γιατί
δεν μπορούμε να δούμε τις φωτογραφίες.. Smiley
Καταγράφηκε
zafeir
**
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 118


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #3 στις: 30 Ιούνιος 2010, 19:49:00 »

Φίλε γιόννεκ έχω το άλμπουμ κλειστό επειδή περιέχει μόνο φωτογραφίες του Brandt και φοβάμαι μήπως κάποιοι όχι έμπειροι γράψουν σχόλια αποδίδοντας τις φωτογραφίες σε μένα. Πλάκα θα είχε. Νομίζω ότι αν κάνεις κλικ επάνω σε κάθε φωτογραφία του άρθρου θα ανοίξει και θα την δεις σε μεγέθυνση. Μήπως υπάρχει κάποιος τρόπος να ξεκλειδώσω το άλμπουμ αλλά να μην εμφανίζονται οι φωτογραφίες στις τελευταίες προσθήκες;
Φίλε Nick the Greek ευχαριστώ για την "υποδοχή" και για τα καλά σου λόγια.
Καταγράφηκε
Louis-S
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 546


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #4 στις: 30 Ιούνιος 2010, 20:31:55 »

Φίλε zafeir συγχαρητήρια κι από μένα για την παρουσίαση, δυστυχώς όμως χωρίς το "άνοιγμα" των φωτογραφιών δε μπορούμε να έχουμε μια πιο ξεκάθαρη άποψη για τη δουλειά του συγκεκριμένου φωτογράφου.
Καταγράφηκε

"Ας είχα κι εγώ, σαν άλλους του σογιού μου, πέσει στη μάχη, αντί στη στείρα νύχτα τις συλλαβές να μετρώ" Χ.Λ.Μπόρχες

Flickr
γιόννεκ
Επισκέπτης
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #5 στις: 30 Ιούνιος 2010, 22:10:08 »

..έχω το άλμπουμ κλειστό επειδή περιέχει μόνο φωτογραφίες του Brandt και φοβάμαι μήπως κάποιοι όχι έμπειροι γράψουν σχόλια αποδίδοντας τις φωτογραφίες σε μένα..

Καταρχάς, μπορείς να απενεργοποιήσεις την δυνατότητα βαθμολογίας
και σχολιασμού στο συγκεκριμένο άλμπουμ του Brandt, αλλά δεν θα ήταν
άσχημη ιδέα αν επικοινωνούσες με την διαχειριστική ομάδα του dpgr, έτσι
ώστε να ανέβουν οι φωτογραφίες στο ήδη υπάρχον άλμπουμ του συγκεκριμένου
φωτογράφου που είναι το πιο λογικό, ελευθερώνοντας έτσι και την γκαλλερύ σου.

Καταγράφηκε
zafeir
**
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 118


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #6 στις: 30 Ιούνιος 2010, 23:14:06 »

Ξεκλείδωσα το άλμπουμ του Bill Brandnt και απενεργοποίησα τη δυνατότητα προσθήκης σχολίων. Κάτω από κάθε φωτογραφία υπάρχει η σχετική λεζάντα με τη χρονολογία που τραβήχτηκε. Η κάθε φωτογραφία έχει ύψος μόνο 400 pixels και χωρητικότητα ελάχιστων kb για να μην μπουν θέματα παράνομης χρήσης από άλλους.
Καταγράφηκε
hatzi
*
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 41


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #7 στις: 27 Αύγουστος 2012, 04:29:20 »

Είναι εύκολο να επαναπροστεθούν οι φωτογραφίες στο αφιέρωμα; Τα λινκ δε λειτουργούν όπως και σε άλλα αφιερώματα. Ευχαριστω...
Καταγράφηκε
hatzi
*
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 41


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #8 στις: 27 Αύγουστος 2012, 04:44:58 »

Είναι εύκολο να επαναπροστεθούν οι φωτογραφίες στο αφιέρωμα; Τα λινκ δε λειτουργούν όπως και σε άλλα αφιερώματα. Ευχαριστω...

'Αμα πατήσεις πάνω στο εικονίδιο της εμφανίζει βασικά. Έχει απλά χαλάσει το thumbnail ή όπως λέγεται αυτό..
Καταγράφηκε
knife
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 547



Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #9 στις: 27 Αύγουστος 2012, 09:13:48 »

Είναι εύκολο να επαναπροστεθούν οι φωτογραφίες στο αφιέρωμα; Τα λινκ δε λειτουργούν όπως και σε άλλα αφιερώματα. Ευχαριστω...

'Αμα πατήσεις πάνω στο εικονίδιο της εμφανίζει βασικά. Έχει απλά χαλάσει το thumbnail ή όπως λέγεται αυτό..

Ρωτας και απαντας στον εαυτο σου?  Huh χτυπάω το κεφάλι μου στον τοίχο Huh χτυπάω το κεφάλι μου στον τοίχο
Καταγράφηκε

I don't want to achieve immortality through my work. I want to achieve it through not dying.

Woody Allen
Vonzip
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 1112



Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #10 στις: 27 Αύγουστος 2012, 09:42:25 »

Είναι εύκολο να επαναπροστεθούν οι φωτογραφίες στο αφιέρωμα; Τα λινκ δε λειτουργούν όπως και σε άλλα αφιερώματα. Ευχαριστω...

'Αμα πατήσεις πάνω στο εικονίδιο της εμφανίζει βασικά. Έχει απλά χαλάσει το thumbnail ή όπως λέγεται αυτό..

Ρωτας και απαντας στον εαυτο σου?  Huh χτυπάω το κεφάλι μου στον τοίχο Huh χτυπάω το κεφάλι μου στον τοίχο

 Grin προσκυνώ
Καταγράφηκε

Έζησα κοντά στους ζωντανούς ανθρώπους
κι αγάπησα τους ζωντανούς ανθρώπους
όμως η καρδιά μου ήταν πιο κοντά
στους άγριους άρρωστους με τα φτερά
στους μεγάλους απεριόριστους τρελούς
κι ακόμα στους θαυμάσια πεθαμένους.

Vaggelis Xaf
myti
*
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 12


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #11 στις: 18 Δεκέμβριος 2012, 13:37:44 »

ναι αν πατησεις πανω σε βγαζει σε αλλο λινκ που φαινονατι κανονινα
Καταγράφηκε
Αξιολόγηση μηνύματος (-2):
Σελίδες: [1] |   Πάνω
Μεταπήδηση σε: