Εγγραφή | Χάσατε τον κωδικό;

 
Forum
Κάτω

* Πληροφορίες χρήστη Αρχική | Ημερολόγιο | Σύνδεση | Εγγραφή
01 Οκτώβριος 2014, 07:00:08

  +  DPGR Virtual Community  

Σελίδες: 1 ... 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 |   Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Η σημασία της επιλογής φωτογραφικής μηχανής, μύθοι και πραγματικότητα.  (Αναγνώστηκε 55642 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Pachinko
Συντονιστής
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 2160


θα μέδιωχνε η γυναίκα μου αν δεν ήμουν στο dpgr


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #180 στις: 02 Δεκέμβριος 2009, 13:49:35 »

Μπα μην ανησυχείς για τη μαμά σου, θα βάλει τη μηχανή στο Α και όλα καλά, έχει προβλέψει η Νίκον.  Δεν έχει Α η Νίκον?
Καταγράφηκε

αυτά δε γίνονται ούτε στα καράτε
Diol
Συνδρομητής
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 5325


Δεν έχουν όλοι ανάγκη την τέχνη που πληγώνει.


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #181 στις: 02 Δεκέμβριος 2009, 13:54:27 »

....Επίσης νομίζω οτί με την υπερεστιακή μπορεί να είσαι εντός εστίασης αλλά η οξύτητα της φωτογραφίες δεν είναι ίδια με τα σωστά εστιασμένα τμήματα της φωτογραφίας. (δεν ξέρω αν κάνω λάθος, ας με διορθώσει κάποιος αν ξέρει το θέμα καλύτερα..)

Σωστά το λες. Μπορεί η υπερεστιακή να είναι ένας μπούσουλας, αλλα δεν είναι απόλυτη αξία, είναι κατα συνθήκη. Δεν είναι οτι ότι είναι μέσα είναι εστιασμένο και ότι έξω ανεστίαστο. Σαν μπούσουλας νομίζω οτι είναι χρήσιμος μόνο για φωτογραφία δρόμου, σε όλες τις άλλες περιπτώσεις (ακόμα και στο νυχτερινό τοπίο) είναι πιστεύω απολύτως άχρηστη. Ακόμα και στη φωτογραφία δρόμου περιορίζεται σε πολύ ευρυγώνιους φακούς, κλειστά διαφράγματα ή πολύ μικρούς σένσορες.
Καταγράφηκε

Δημήτρης Μ.
Nikon D800, D700, D90, D70, Nikkor 24-70 F2.8, 16-35 F4 VR, 18-200 VR, 50 F1.2, 50 F1.8D, 35 F1.8, 16 F2.8 fisheye. Flash SB910, SB800, SB400, SB-R200
Compact digital: Canon D10, Olympus C7070, Nikon 995, Fuji F31fd, Fuji F100fd. Video: GoPro
Αναλογικές. Kodak Retina IIa & Olympus OM system: OM4Ti, OM4, OM1, OM2n & αρκετοί φακοί Zuiko κλπ
Tsopanos
**
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 106


Λατρεύω τη φωτογραφία


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #182 στις: 02 Δεκέμβριος 2009, 14:11:31 »

Πιστεύω ότι παίζουν κι άλλοι παράγοντες ρόλο στην "κατηγοριοποίηση" των φωτογραφικών μηχανών και τον χαρακτηρισμό τους ανάλογα με την χρηστικότητά τους.

Συμφωνώ με την άποψη ότι για την λήψη μιας φωτογραφίας για καλλιτεχνικούς λόγους, όντως το καδράρισμα, ο φωτισμός και η διακριτική παρουσία της μηχανής έχουν τεράστια σημασία κι αν οι συνθήκες το ευνοούν, μια compact μπορεί να ανταποκριθεί.

Σε άλλες όμως περιπτώσεις (π.χ. φωτογραφίες τουριστικές, γάμοι, βαφτίσεις κι άλλες απαιτητικές και μη καταστάσεις), η διαφορά των φωτογραφιών compact-dSLR είναι απλά χαώδης, σε όλους τους τομείς, και κυρίως στον κόκκο, την χρωματική απόδοση, την δυναμική περιοχή και την ευκρίνεια.

Προσωπικά δεν με πειράζει να "σέρνω" την μηχανή μαζί μου, και για την χρήση που κάνω (γάμοι και βαφτίσεις και λοιπά happenings), μια compact είναι σχεδόν άχρηστη.
Καταγράφηκε

Nikon D700, Nikkor 24-70mm f/2.8G ED AF-S, Nikon 50mm f/1.8D, Nikon SB-900,
Canon IXUS 100IS, Nikon Coolpix 4300
Pachinko
Συντονιστής
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 2160


θα μέδιωχνε η γυναίκα μου αν δεν ήμουν στο dpgr


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #183 στις: 02 Δεκέμβριος 2009, 14:23:12 »

Κοίτα ρε να δείς που η D300 οντως δεν έχει Α ούτε P.  Δεν κάνει αυτή για τη μαμά μου.

Ακόμα και στη φωτογραφία δρόμου περιορίζεται σε πολύ ευρυγώνιους φακούς, κλειστά διαφράγματα ή πολύ μικρούς σένσορες.

Δηλαδή το 90% της φωτογραφίας δρόμου.  Εκτός αν εννοείς φωτογραφία δρόμου όπως κάτι τύποι στο dpreview που ανεβάζουνε κάτι περιστέρια και κάτι ζητιάνους με τηλεφακό και bokeh  Grin

Έχει πάρα πολλά βίντεο στο youtube, δες πχ Gilden ή Winogrand, δεν εστιάζουν σχεδόν ποτέ, δεν υπάρχει χρόνος.

Σαν μπούσουλας νομίζω οτι είναι χρήσιμος μόνο για φωτογραφία δρόμου, σε όλες τις άλλες περιπτώσεις (ακόμα και στο νυχτερινό τοπίο) είναι πιστεύω απολύτως άχρηστη.

Έχω απορία τότε Δημήτρη για το τοπίο.  Αν όχι στην υπερεστιακή, τότε πού θα εστιάσεις, στο βραχάκι μπροστά ή στον βουνό στο άπειρο?  Και αν θές να κάνεις έκθεση 4-5 λεπτά που ο ήλιος βασιλεύει η ανατέλλει και το φώς αλλάζει ραγδαία και δεν υπάρχει δυνατότητα να μπλέξεις φωτογραφίες στο φότοσοπ?
Καταγράφηκε

αυτά δε γίνονται ούτε στα καράτε
fog
*
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 24


A Million Miles Away


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #184 στις: 02 Δεκέμβριος 2009, 15:02:47 »

Σα να λέμε χρησιμοποιούμε τη λέξη "μαμά" για να ορίσουμε τι; Όχι τίποτα άλλο μα να καταλάβω αν έχει νόημα να συνεχίσω το διάβασμα ή αν είναι μάταιο, μιας και ανήκω στην κατηγορία "μαμά" και δεν υπάρχει ελπίδα.

Με κάθε καλή διάθεση το παραπάνω, απλά ήταν άκρως απογοητευτική η έκφραση "για μαμάδες και άσχετους"  Sad
Καταγράφηκε

Panasonic Lumix LX3, Olympus E-30, ZD 14-54mm f/2.8-3.5, ZD 50mm/f2, ZD 70-300mm/f4-5.6

flickr / blog / klikr / urbanshots
Αξιολόγηση μηνύματος (1):
Pachinko
Συντονιστής
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 2160


θα μέδιωχνε η γυναίκα μου αν δεν ήμουν στο dpgr


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #185 στις: 02 Δεκέμβριος 2009, 15:12:33 »

Ωχ! Συγνώμη, έχεις δίκιο... Είχα στο μυαλό μου τη δικιά μου μαμά η οποία είναι κάποιας ηλικίας και αρνείται να μάθει να χειρίζεται το τηλεκοντρόλ, όχι φωτογραφική μηχανή.  Αλλά έχεις δίκιο δεν πρέπει να γενικεύω, με τον άνθρωπο έχει να κάνει, όχι με το φύλο.
Καταγράφηκε

αυτά δε γίνονται ούτε στα καράτε
Chobe
Αισιόδοξος
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 1063


Κρίνετε ίνα κριθείτε.


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #186 στις: 02 Δεκέμβριος 2009, 16:24:07 »

 thumbs up thumbs up thumbs up   Σπύρο μπράβο !!
Το "έσωσες" αριστοτεχνικά ! Ειδικά αυτό με το "φύλο"... όλα τα λεφτά !!!   Grin  προσκυνώ
Καταγράφηκε

amantes sunt amentes
(Οι ερώντες είναι άφρονες)

Το blog μου εδώ:
www.chobesplace.com

"wise people have something to say, fools have to say something"
aeolist
***
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 285


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #187 στις: 02 Δεκέμβριος 2009, 19:59:03 »

έχω την εντύπωση ότι στα τοπία δεν τραβάει κανείς standard με υπερεστιακή, συνήθως πάει για εστίαση στο άπειρο, κάνω λάθος;

pachinko καταλαβαίνεις πόσο μικρή αγορά αφορά αυτό που λες με την υπερεστιακή; υπερεστιακή όπως προαναφέρθηκε είναι εύχρηστη άντε μέχρι τα 50mm. ο κόσμος (οι μαμάδες αλλά και οι μπαμπάδες αυτού του κόσμου) μου φαίνεται ότι σπάνια θα τραβήξουν με φακό κάτω από 50. στο καδράρισμα θα πάρουν μια γενική ιδέα κάδρου με τον zoom στο wide end, και μετά full tele για να φαίνεται μόνο το πρόσωπο. δες μόνο σε αυτό το forum πόσα threads έχει κάθε μέρα "τι long tele να πάρω;" - το fredmiranda με την κουβέντα να κινείται μεταξύ olympus 18mm και "which 21mm delivers the most" δεν είναι χαρακτηριστικό των πολλών χρηστών

εσύ ψάχνεις τώρα να έχεις αυτό που κάνεις για την φωτογραφία δρόμου, παντού...
« Τελευταία τροποποίηση: 02 Δεκέμβριος 2009, 20:21:14 από aeolist » Καταγράφηκε
Anon Ymous
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 773


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #188 στις: 02 Δεκέμβριος 2009, 20:16:31 »

έχω την εντύπωση ότι στα τοπία δεν τραβάει κανείς standard με υπερεστιακή, συνήθως πάει για εστίαση στο άπειρο, κάνω λάθος;
Στις περισσότερες περιπτώσεις (αν υπάρχει "γενική" περίπτωση) ναι, εστιάζεις στο άπειρο, ωστόσο κοντινά αντικείμενα που πρέπει να αναδειχθούν αλλάζουν τα δεδομένα. Τώρα βέβαια, αν πάμε σε 28mm και κάτω η απόσταση από τα 4-5μ μέχρι το άπειρο είναι αστεία. Επίσης, η θολούρα που μπορεί να έχει έτσι κι αλλιώς η ατμόσφαιρα είναι περιοριστικός παράγοντας.

pachinko καταλαβαίνεις πόσο μικρή αγορά αφορά αυτό που λες με την υπερεστιακή; υπερεστιακή όπως προαναφέρθηκε είναι εύχρηστη άντε μέχρι τα 50mm. ο κόσμος (οι μαμάδες αλλά και οι μπαμπάδες αυτού του κόσμου) μου φαίνεται ότι σπάνια θα τραβήξουν με φακό κάτω από 50...
Συμφωνώ ότι είναι κάπως "υπερβολή" να βάλεις κάτι τέτοιο σε οποιαδήποτε μηχανή, ωστόσο κάποιες έτσι κι αλλιώς ακριβές (ΕΡ1) θα μπορούσαν να το έχουν.
Διαφωνώ ωστόσο για τα 50mm που λες παραπάνω. Οι compact (που έχουν οι "μαμάδες") έχουν ευρυγώνιο άκρο στα 35 ή 28 συνήθως και πιστεύω ότι οι πιο πολλοί δε ζουμάρουν*, αφήνουν το φακό στο default ευρυγώνιο άκρο. Τα άπειρα πορτρέτα με τονισμένες μύτες νομίζω το επιβεβαιώνουν.  Tongue

* Ή αυτή είναι η εντύπωσή μου τέλος πάντων...
« Τελευταία τροποποίηση: 02 Δεκέμβριος 2009, 20:18:11 από Anon Ymous » Καταγράφηκε
aeolist
***
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 285


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #189 στις: 02 Δεκέμβριος 2009, 20:39:49 »

κάπου διάβαζα ρε γμτ μια σύγκριση για φωτογραφία τοπίου, εστίαση στο άπειρο vs υπερεστιακή και νομίζω ότι τα πράγματα ήταν υπέρ της εστίασης στο άπειρο
πράγμα ίσως λογικό, ένας 28αρης έχει το "άπειρο" στα 20 μέτρα, και μιλάμε για τοπίο, συνήθως όλο το θέμα είναι πέρα αυτής της απόστασης

αυτά που λές για τις compact πρέπει να ισχύει, δεν ξέρω κιόλας, δεν ασχολούμαι. να μας ενημερώσει καποιος!

από την άλλη κοίτα κάποια πράγματα που standard κάνουν ο αρχάριος/περιστασιακός/χαλαρός χρήστης

τραβάνε φωτογραφίες που δεν απαιτούν γρήγορα αντανακλαστικά: τοπίο, ανθρώπους που ποζάρουν κτλπ. υπερεστιακή άχρηστη, καθώς όλοι κοιτάνε το πουλάκι μέχρι να εστιάσει ο φακός.

επικεντρώνονται στο κεντρικό θέμα και όχι στην σχέση θέματος - περιβάλλοντος. zoom στο πρόσωπο του συγγενή - άντε και δίπλα στην ταμπέλα που λέει "lions ahead", και μάλλον δεν θα έντάξουν το διπλανό δενδριλίο στο κάδρο.
Καταγράφηκε
handrian
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 1954



Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #190 στις: 02 Δεκέμβριος 2009, 20:53:28 »

τραβάνε φωτογραφίες που δεν απαιτούν γρήγορα αντανακλαστικά: τοπίο, ανθρώπους που ποζάρουν κτλπ. υπερεστιακή άχρηστη, καθώς όλοι κοιτάνε το πουλάκι μέχρι να εστιάσει ο φακός.

Αυτό που είναι σημαντικό στην εστίαση για έναν άσχετο είναι πράγματα όπως το face detection, και μάλιστα με αναγνώριση και αποθήκευση των προσώπων των συγγενών και γνωστών, ώστέ η φωτογραφική να εστιάζει αυτόματα σε αυτά τα πρόσωπα και οχι στον λιγότερο γνωστό που είναι δίπλα του.
Αυτό είναι όντως χρήσιμο για έναν άσχετο που δεν ξέρει που εστιάζει η φωτογραφική του.
Γιαυτό και όλοι οι κατασκευαστές σιγά σιγά προσθέτουν αυτή την δυνατότητα, ακόμα και στις DSLR με liveview. Επειδή αυτό έχει ζήτηση. Αν είχε την ανάλογη ζήτηση και η υπερεστιακή τοτε θα έβαζαν και αυτή την δυνατότητα, αλλά μάλλον οι έρευνες που κάνουν για την ανάπτυξη των προιόντων δεν δείχνουν κάποια τέτοια ζήτηση.
Καταγράφηκε

st asly
**
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 155


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #191 στις: 02 Δεκέμβριος 2009, 21:02:08 »

γιαυτο ειπα  οτι οι μηχανες εχουν  ξεφυγη  πια...εγιναν σαν τα κινητα τηλεφωνα..επιστροφη  στο παρελθον ..ξερει  κανεις  καποια εταιρια  παλια  να ξαναδραστηριοποιειται  με αναλογικα προιοτα?  σε αλλες ηλεκτρονικες συσκευες  βλεπουμε πολλα ονοματα  Γκρουντιχ , Νορντμεντε ,Σουμπλορενστς..μεχρι  η Ακαι  και η Σαμπα  ξαναερχονται
Καταγράφηκε
handrian
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 1954



Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #192 στις: 02 Δεκέμβριος 2009, 21:13:24 »

...σε αλλες ηλεκτρονικες συσκευες  βλεπουμε πολλα ονοματα  Γκρουντιχ , Νορντμεντε ,Σουμπλορενστς..μεχρι  η Ακαι  και η Σαμπα  ξαναερχονται

Γιατί έχω την εντύπωση ότι όλες αυτές τις χρεωκοπημένες ονομασίες τις έχουν αγοράσει κινέζοι για να μην πωλούν τα προιόντα τους ως Σανγκάϊ κάτι αλλά ως π.χ. Νορτμέντε...
Καταγράφηκε

st asly
**
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 155


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #193 στις: 02 Δεκέμβριος 2009, 21:25:48 »

οι ρωσοι ,οι τεως ανατολικες χωρες , σημερα  κατασκευαζουν φωτογραφικες  μηχανες? υπαρχει καμια αντιροσωπεια στην ελλαδα...στις μοτοσυκλετες  οι  URAL  αντικα  απομιμηση  απο BMV  του πολεμου, πωλουνται  και ειναι αξιοπιστες , επισης  απο την ινδια ..βρετανικη εταιρια  απο το 1920  εχει αντιπροσωπια στην ελλαδα   Εfild  αν το γραφω καλα. παλιες  αλλα αξιοπιστες  και χωρις  σερβις  , τις  φτιαχνεις μονο σου
Καταγράφηκε
Pachinko
Συντονιστής
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 2160


θα μέδιωχνε η γυναίκα μου αν δεν ήμουν στο dpgr


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #194 στις: 03 Δεκέμβριος 2009, 03:17:52 »

έχω την εντύπωση ότι στα τοπία δεν τραβάει κανείς standard με υπερεστιακή, συνήθως πάει για εστίαση στο άπειρο, κάνω λάθος;

Eξαρτάται τη διάταξη του τοπίου.  Εγώ αναφέρομαι στην κλασσική best seller φωτογραφία τύπου "βραχάκια με θολωμένα νεράκια μπροστά και ηλιοβασίλεμα στο βάθος".   Αν υπάρχει δυνατότητα να συνθέσεις δύο φωτο στο photoshop, καλώς, εστιάζεις μια μπροστά και μία στο άπειρο.  Αν όμως αλλάζει το φώς συνέχεια?

pachinko καταλαβαίνεις πόσο μικρή αγορά αφορά αυτό που λες με την υπερεστιακή;

Ναι, όντως είναι μικρή.  Από την άλλη όμως δυσκολεύομαι να δεχτώ ότι η αγορά για πράγματα που βάζουνε ήδη στα μενού είναι μεγαλύτερη. 3 διαφορετικές επιλογές IS? pitch & roll?.  Στο κάτω κάτω της γραφής αυτό που προτείνω εγώ είναι μόνο ένα ακόμα κουμπί, δεν έχει απαιτήσεις για παραπάνω hardware.  Τί είναι ένα κουμπί ακόμα μπροστά στα 500 που ήδη έχουμε?

υπερεστιακή όπως προαναφέρθηκε είναι εύχρηστη άντε μέχρι τα 50mm. ο κόσμος (οι μαμάδες αλλά και οι μπαμπάδες αυτού του κόσμου) μου φαίνεται ότι σπάνια θα τραβήξουν με φακό κάτω από 50.

Γιατί?  Σήμερα οι περισσότερες μηχανές είναι κρόπ, ο "τηλεφακός" τους σε έναν στάνταρντ ζουμ είναι στην πραγματικότητα κάτω από 50mm, ειδικά αν μιλάμε για τις 2Χ Ολύμπους DSLR, όλες τις m4:3 και όλες τις κόμπακτ.  Αλλά και οι στάνταρντ ζούμ για τις κανον/νίκον dslr είναι μέχρι 50μμ πχ 17-55/2.8.  Βασικά όλες αυτές οι κάμερες σε υποχρεώνουν να χρησιμοποιείς ευρυγώνιο/υπερευρυγώνιο κι ας φαίνονται αλλιώς τα πράγματα στο σκόπευτρο.

εσύ ψάχνεις τώρα να έχεις αυτό που κάνεις για την φωτογραφία δρόμου, παντού...

Εγώ ναι, αλλά άσε με εμένα.  Όλοι αυτοί που τραβάνε τοπίο?  Φωτοδημοσιογραφία?  Ακόμα και σε σπόρ έχω μιλήσει με φωτογράφο που το χρησιμοποιεί, κλασσική περίπτωση το Γκραν Πρι Μελβούρνης: πολύ κοντά στην πίστα, μέρα με καλό φώς, Κάνον 1Dmkiii, 16-35/2.8 και φόρμουλες που περνάν μπροστά σου με 300.  Πού να εστιάσεις?  Το ίδιο για μπιτς βόλεϊ κλπ.
Καταγράφηκε

αυτά δε γίνονται ούτε στα καράτε
Σελίδες: 1 ... 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 |   Πάνω
Μεταπήδηση σε: