ρολος φωτογραφου και στυλιστα

(1/1)

mari mar:
 :8 Γεια σας, ειμαι φωτογραφος και για πρωτη φορα συνεργαστηκα με στυλιστα για μια φωτογραφηση για 1 περιοδικο γαμου. Το περιοδικο πρωτη φορα αναλαβανει τις παραγωγες των φωτογραφησεων και ειναι παντελως ασχετοι. Για 1 φορα η φωτογραφηση εγινε αλλα η στυλιστρια με βλεπει πολυ ανταγωνιστικα, εχει αποψη για το πως πρεπει να φωτογραφιζω κτλ. Το προβλημα ειναι οτι θελει να επιλεγουμε μαζι τις τελικες φωτογραφιες, να βρισκει αυτη την τοποθεσια, το θεμα, τον τιτλο, και το story. Εγω μεχρι τωρα ηξερα οτι ολα αυτα τα κανει κυριως ο φωτογραφος  και ο στυλιστας αναλαμβανει τα ρουχα και τα αξεσουαρ. Που τελειωνει ο ρολος του στυλιστα?Αν καποιος γνωριζει παρακαλω πειτε μου τη γνωμη σας γιατι δεν θα ηθελα να με παραγκωνισει καποιος εξυπνακιας εξαιτιας της απειριας μου.
Ευχαριστω πολυ!!!!!!!

William Tell:
Δυστυχώς θα πρέπει να συμβιβαστείς με την ιδέα πως,αντίθετα με αυτά που γνώριζες, ο φωτογράφος σε τέτοιου είδους λήψεις μόδας,editorial κτλ δεν έχει μεγάλο ρόλο και περισσότερο έχει μια ενδιάμεση συμμετοχή σε όλη την παραγωγή.

Δεν αναφερόμαστε φυσικά στις περιπτώσεις σπουδαίων φωτογράφων μόδας όπου συνήθως έχουν κλειστά συμβόλαια με μεγάλα πρακτορεία και περιοδικά και έχουν το ελεύθερο για εν λευκώ χειρισμό της εκάστοτε φωτογράφησης που τους ανατίθενται.

Σε γενικές γραμμές προϊστάμενος του εκάστοτε εγχειρήματος είναι ο fashion editor/director ο οποίος είναι αρχηγός του πολυπληθέστατου τιμ που συμπεριλαμβάνει τον στυλίστα τον κομμωτή ,τους φροντιστές,τους βοηθούς τα μοντέλα και τον φωτογράφο.Ο fashion editor δίνει την κατεύθυνση για το κόνσεπτ της φωτογράφησης,το κλίμα και το στυλ που πρέπει να αποτυπωθεί.(που,πως,πότε κτλ).Αναλαμβάνει δηλαδή με ένα συγκεκριμένο μπάζτετ,να οργανώσει πια σειρά ρούχων από τον Χ.Ψ οίκο θα χρησιμοποιηθούν,ποια μοντέλα θα χρησιμοποιηθούν,ποιος φωτογράφος θα φωτογραφίσει,που θα γίνει αυτή η φωτογράφηση και πια ιδέα θα την διέπει. 

Ο ρόλος του φωτογράφου σε τέτοια πρότζεκτ είναι συνήθως άχαρος,μέλημα του είναι τα φώτα του να είναι στημένα στην εντέλεια για σωστή αποτύπωση της ατμόσφαιρας,να έχει ορθή φωτομέτρηση και τα κάδρα του σε σύμπνοια με το κόνσεπτ της φωτογράφησης.Φυσικά ο φωτογράφος θα πρέπει να λειτουργεί αρμονικά με το τιμ και τα μοντέλα δίνοντας οδηγίες περισσότερο σε μικρολεπτομέρειες του στησίματος των μοντέλων,π.χ αν σκύβουν το κεφάλι πολύ,αν είναι πολύ σφιγμένες αν είναι κατηφής κτλ.Φυσικά και σε συνεννόηση με τον fashion editor μπορεί άνετα να πει την γνώμη του για ορισμένα θέματα αλλά και πάλι σε μικρολεπτομέρειες τεχνικές περισσότερο,δεν μπορεί να επέμβει και να αλλοιώσει ριζικά το κόνσεπτ της φωτογράφησης.Για θέματα ποστ προντάκτιον,μετά την φωτογράφηση,ο φωτογράφος δεν έχει κανένα λόγο ούτε στους τίτλους,ουτέ στο ποια φωτογραφία θα μπει που στο περιοδικό,παρά μόνο να επισημάνει ίσως κάποιες λήψεις που θεωρεί καλές.

Το κύριο μέλημα του φωτογράφου σε τέτοιες περιπτώσεις δηλαδή είναι να παραδίδει τεχνικά αψεγάδιαστες φωτογραφίες και τίποτα παραπάνω.

Στην περίπτωση σου,επειδή αν κατάλαβα καλά είναι ψιλοχύμα η κατάσταση,το καλύτερο είναι να συνεργάζεστε και να έχετε εκ των προτέρων ξεκαθαρίσει μέσω κάποιου υπεύθυνου του περιοδικού για τις λεπτομέρειες του που,ποιος,πότε.Δεν είναι δουλεία ούτε του στυλίστα,ούτε του φωτογράφου να οργανώνει το κόνσεπτ,πόσο μάλλον τους τίτλους και ποίες φωτογραφίες θα μπουν.

Αν πάραυτα δεν υπάρχει τέτοια πρόθεση από το περιοδικό (λόγω υψηλού κόστος απότι υποψιάζομαι και αρπακολατζίδικης διάθεσης)θα σου πρότεινα να συνεργάζεσαι με σύμπνοια με τον στυλίστα ώστε να «διαφημίζεται» την δουλειά σας όσο καλύτερα μπορείτε.Ουτε εσύ μπορείς να δουλέψεις χωρίς στυλίστα,ούτε αυτός χωρίς φωτογράφο.               

Andreas D.:
Το ερωτημα σου ειναι πολυ καλο οπως και η λεπτομερης και περιεκτικη απαντηση του Will. Απ'οτι καταλαμβαινω απο τα γραφομενα σου δεν εχεις αρκετη πειρα με το θεμα εστω και αν πιθανως να εισαι καλος φωτογραφος.Ετσι και επειδη η πειρα δεν ερχεται ουρανοκατεβατη θα ηταν καλα σε αρχικο σταδιο να προσπαθεις να συνεργαζεσαι με τον στυλιστα ή τον οποιον υπευθυνο του περιοδικου σχεδον σαν μαθητης.
Δεν ειναι ντροπη !Μεσα απο την καλη συνεργασια θα αρχισεις να αποκτας πειρα και γνωσεις ουτως ωστε στο μελλον η γνωμη σου να μετρα περισσοτερο.
Ετσι για την ιστορια, ακομα και φωτογραφιες διασημων φωτογραφων (πχ Capa) ετυγχαναν κατα καιρους της ιδιας μεταχειρησης και μαλιστα εν καιρω δοξης τους.
Οταν μαλιστα εχεις αναγκη απο δουλεια ακομα και τα "ονοματα" καταπινουν την γλωσσα τους και προσπαθουν αξιοπρεπως να προσφερουν την εργασια τους.
Α.

mari mar:
Ευχαριστω παρα πολυ για τις απαντησεις σας! με κατατοπισατε αρκετα!μπορω να πω οτι απογοητευτηκα λιγο..γιατι η αποψη μου δεν περιοριζεται μονο στο καδρο και τα φωτα αλλα καταλαβα οτι μπορω να επεμβαινω μονο οπου με παιρνει..θα μιλησω σημερα με τον υπευθυνο να δω που μπορω να επεμβαινω σε αυτη τι φαση.
Οσο περι συνεργασιας, συμφωνω απολυτως με τα λεγομενα σας, απλα θελω να ειναι οσο γινεται ξεκαθαροι οι ρολοι σε μια δουλεια. θα δειξει..
ευχαριστω παντως!

mari mar:
..επισης ισως επρεπε να σημειωσω οτι η στυλιστρια ειναι επισης απειρη οπως και εγω..και δεν υπαρχει fashion director! ειναι εντελως χυμα τα πραγματα και ο υπευθυνος δεν ξερει τι του γινεται!

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων