Εγγραφή | Χάσατε τον κωδικό;

 
Forum
Κάτω

* Πληροφορίες χρήστη Αρχική | Ημερολόγιο | Σύνδεση | Εγγραφή
22 Σεπτέμβριος 2014, 09:14:47

  +  DPGR Virtual Community  
| | | | |-Μεγάλοι Φωτογράφοι (Συντονιστής: noe)

Σελίδες: [1] 2 3 4 |   Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Οι Μεγάλοι Φωτογράφοι και οι σκιές...  (Αναγνώστηκε 30874 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
ΤhanosΤakis
Επίτιμο μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 1113


Τιμή μου που συναναστρέφομαι εσάς, εδώ...


Προφίλ
« στις: 15 Φεβρουάριος 2005, 23:13:46 »

Να μιά μικρή συλλογή από αγαπημένες φωτογραφίες των μετρ της φωτογραφίας με κύριο θέμα τις σκιές.

Aς ξεκινήσουμε με τον κορυφαίο φωτογράφο, ίσως, όλων των εποχών.



O Ηenri Cartier-Bresson στο Μεξικό, το 1964.

Δεύτερη επιλογή. Ίσως ο κορυφαίος Ρώσος φωτογράφος και μιά από τις πλέον διάσημες φωτογραφίες του. O Aleksandr Rodchenko με το "Girl with Leica", 1934.



Ένας εξαιρετικός Αμερικανός φωτογράφος σε μιά αφαιρετική εικόνα. O Harry Callahan, to 1942.



Nα και μιά γυναίκα φωτογράφος που ίσως το όνομά της να μην σας λέει κάτι. Ονομάζεται Martine Franck και πέρα από το αδιαμφισβήτητο ταλέντο της, ήταν και η σύζυγος του Henri Cartier-Bresson. Eδώ μιά φωτογραφία του 1976 με τίτλο "Swimming Pool".



O Michael Keena για τη συνέχεια. Σύγχρονος φωτογράφος. Η παρακάτω εικόνα είναι του 2003, από έναν σταθμό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.



Mιά τελευταία. Ο Roy DeCarava, εξαιρετικός χειριστής του φωτός και της σκιάς. Ίσως ο κορυφαίος των σκιών. Αφήνουμε την εικόνα του να μας διηγηθεί την ιστορία της.



To οτι επιλέξαμε αυτές τις εικόνες δεν συνεπάγεται οτι είναι οι καλύτερες, οι πληρέστερες, οι αρτιότερες. Μακριά από μας οι ταμπέλες. Είναι όμως ένα καλό παράδειγμα για το πως "είδαν" τις σκιές οι κορυφαίοι Δάσκαλοι.
Οι εικόνες αυτές εμπίπτουν στην κατηγορία όπως περιέγραψε στις επεξηγήσεις για τον διαγωνισμό που τρέχει στο DPGR αυτό τον καιρό, ο φίλτατος MANOS_mm.

Το αντιγράφω: "...Να αποτελεί η σκιά το βασικό συστατικό της εικόνας, συστατικό χωρίς το οποίο η εικόνα δεν θα είχε λόγο ύπαρξης."

Αν επιθυμείτε, ανεβάστε κι εσείς την αγαπημένη "Σκιά" σας μέσα από τη ματιά ενός Μεγάλου Φωτογράφου.  Smiley

Καταγράφηκε

Με τις συμβουλές του MANOS_mm στο μυαλό...ιδού τα αποτελέσματα            Μεγάλοι Φωτογράφοι            Μind Company
Αξιολόγηση μηνύματος (5):
MANOS_mm
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 2955


Οι άνθρωποι κρίνονται από τις πράξεις τους.-


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #1 στις: 16 Φεβρουάριος 2005, 00:35:43 »

Ωραίο thread Θάνο  Smiley

Να μια και από μένα




Της Flor Garduno
Καταγράφηκε

η gallery μου στο :  http://www.manoslykakis.com


Αξιολόγηση μηνύματος (1):
ggrozoma
Υποστηρικτής
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 56


Είναι τιμή μου να αποτελώ μέλος του DPGR


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #2 στις: 16 Φεβρουάριος 2005, 02:26:07 »

του Moholy-Nagy


forum code:
* moholynagy1981216300101.jpg (98.71 KB, 503x640 - εμφανίστηκε 1935 φορές.)
Καταγράφηκε

“Stare, pry, listen, eavesdrop. Die knowing something. You are not here long.” Walker Evans
miou
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 3146


Baby, my heart is full of love and desire for U...


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #3 στις: 16 Φεβρουάριος 2005, 09:44:35 »

Έχω την εντύπωση οτι από ένα τέτοιο τόπικ δεν θα μπορούσε να λείπει ούτε η κάτωθι φωτογραφία



αλλά ούτε και αυτή

Καταγράφηκε

Poppy
Επίτιμο μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 726


Wherever there is doubt, there is no doubt.


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #4 στις: 16 Φεβρουάριος 2005, 10:14:16 »

@miou: Αγαπητέ miou, μήπως η πρώτη που μας παραθέτεις "ανήκει" στις αντανακλάσεις και όχι στις σκιές;  Roll Eyes

Μπερδεύτηκα  Undecided
« Τελευταία τροποποίηση: 16 Φεβρουάριος 2005, 10:17:20 από Poppy » Καταγράφηκε

"Προτιμώ την οξύτατη κριτική ενός και μόνου ευφυούς ανθρώπου από την αστόχαστη επευφημία των μαζών." Johannes Keppler

Απ' την αγάπη του πλησίον φτιάχνεται η λάσπη και το ψέμα και το μίσος, απ' την αγάπη του πλησίον να φυλαχτούμε ίσως...
katia
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 695


Canon AE 1 / Nikon D80


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #5 στις: 16 Φεβρουάριος 2005, 10:17:06 »

χρωστώ ένα μεγάλο ευχαριστώ
σε εσας που σταθήκατε αφορμή μέσα από τα μικρά και μεγάλα αφιερώματα σας να γνωρίσω όλους αυτούς τους μεγάλους φωτογράφους

παρακάτω μια φωτογραφία που θαρρώ πως εναρμονίζεται με το θέμα μας εδώ ,που είναι οι σκιές

http://www.manoslykakis.com/dpgr/sudek/images/sudek2.jpg

Καταγράφηκε

...Θα πάω κι ας μου βγεί και σε κακό

www.the-minds-eye.net
earlpiggot
Επισκέπτης
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #6 στις: 16 Φεβρουάριος 2005, 10:17:16 »

Έχω την εντύπωση οτι από ένα τέτοιο τόπικ δεν θα μπορούσε να λείπει ούτε η κάτωθι φωτογραφία

Πίσω από τον σταθμό του Saint-Lazare

αλλά ούτε και αυτή

Falling Soldier

Αντιθέτως, εγώ πιστεύω ότι μόλις παρέθεσες δύο πολύ παραστατικά αντι-παραδείγματα...

Η φωτογραφία "Πίσω από τον σταθμό του Saint-Lazare" του Μπρεσόν έχει να κάνει με αντανακλάσεις, κι όχι με σκιές.

Στoν δε "Falling Soldier", η σκιά παίζει -αν παίζει- τριτεύοντα δευτερεύοντα ρόλο...



Edit: Διόρθωση της αξιολόγησης του ρόλου της σκιάς στη δεύτερη φωτογραφία
« Τελευταία τροποποίηση: 16 Φεβρουάριος 2005, 10:23:17 από earlpiggot » Καταγράφηκε
miou
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 3146


Baby, my heart is full of love and desire for U...


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #7 στις: 16 Φεβρουάριος 2005, 10:55:15 »

Έχω την εντύπωση οτι από ένα τέτοιο τόπικ δεν θα μπορούσε να λείπει ούτε η κάτωθι φωτογραφία

Πίσω από τον σταθμό του Saint-Lazare

αλλά ούτε και αυτή

Falling Soldier

Αντιθέτως, εγώ πιστεύω ότι μόλις παρέθεσες δύο πολύ παραστατικά αντι-παραδείγματα...

Η φωτογραφία "Πίσω από τον σταθμό του Saint-Lazare" του Μπρεσόν έχει να κάνει με αντανακλάσεις, κι όχι με σκιές.

Στoν δε "Falling Soldier", η σκιά παίζει -αν παίζει- τριτεύοντα δευτερεύοντα ρόλο...

Ίσως για τον στρατιώτη να έχεις ένα κάποιο δίκαιο αν και το κάδρο ουσιαστικά έχει δύο αντικείμενα, τον στρατιώτη και τη σκιά του. Οπότε μπορεί μεν να μην παίζει τόσο σημαντικό ρόλο, αλλά είναι το αμέσως επόμενο στοιχείο που θα προσέξει κανείς

Για τη φωτογραφία του Μπρεσόν, μου είναι αρκετά δύσκολο στη συγκεκριμένη φωτογραφία να πω αν αυτό που βλέπω είναι σκιά ή αντανάκλαση. Και αυτό γιατί αντανάκλαση θα ήταν σίγουρα ΑΝ το πρόσωπο απεικονίζονταν σωστά και όχι ως σκιά (όπως λχ απεικονίζεται πίσω απ' τον άνθρωπο ο τοίχος με την κολημένη αφίσα). Το κυρίως θέμα όμως είναι σκιά....
Καταγράφηκε

Poppy
Επίτιμο μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 726


Wherever there is doubt, there is no doubt.


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #8 στις: 16 Φεβρουάριος 2005, 11:05:55 »

Για τη φωτογραφία του Μπρεσόν, μου είναι αρκετά δύσκολο στη συγκεκριμένη φωτογραφία να πω αν αυτό που βλέπω είναι σκιά ή αντανάκλαση. Και αυτό γιατί αντανάκλαση θα ήταν σίγουρα ΑΝ το πρόσωπο απεικονίζονταν σωστά και όχι ως σκιά (όπως λχ απεικονίζεται πίσω απ' τον άνθρωπο ο τοίχος με την κολημένη αφίσα). Το κυρίως θέμα όμως είναι σκιά....

Αναρωτιέμαι αν το φως της στιγμής δικαιολογεί τέτοια "σκιά"...  Roll Eyes

Επίσης, αν προσέξεις, τριγύρω υπάρχει παντού νερό - το μαρτυρούν και οι "κύκλοι" γύρω από τη σκάλα, αποτέλεσμα της κίνησης του ανθρώπου.
Καταγράφηκε

"Προτιμώ την οξύτατη κριτική ενός και μόνου ευφυούς ανθρώπου από την αστόχαστη επευφημία των μαζών." Johannes Keppler

Απ' την αγάπη του πλησίον φτιάχνεται η λάσπη και το ψέμα και το μίσος, απ' την αγάπη του πλησίον να φυλαχτούμε ίσως...
earlpiggot
Επισκέπτης
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #9 στις: 16 Φεβρουάριος 2005, 11:18:23 »

Και αυτό γιατί αντανάκλαση θα ήταν σίγουρα ΑΝ το πρόσωπο απεικονίζονταν σωστά και όχι ως σκιά (όπως λχ απεικονίζεται πίσω απ' τον άνθρωπο ο τοίχος με την κολημένη αφίσα). Το κυρίως θέμα όμως είναι σκιά....

Μα ο τοίχος είναι σταθερός. Ο άνθρωπος, άρα η φιγούρα και η σκιά του, εν κινήσει...

Λάβε υπόψιν: ταχύτητα φωτοφράχτη, κόκκο φιλμ, καθαρότητα λασπονέρων...

Δεν υπάρχει σκιά πουθενά.
Καταγράφηκε
Barba-Giannis
Επίτιμο μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 6264


Θα ήταν ντροπή μου να μην αποτελώ μέλος του DPGR


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #10 στις: 16 Φεβρουάριος 2005, 12:44:01 »

Από το thread του διαγωνισμού (2/2005):

Παραθέτω από λεξικό:

Παράθεση
σκιά (η), Είδωλον αδιαφανούς σώματος, σχηματιζόμενον επί του εδάφους ή άλλης επιφανείας, λόγω φωτισμού αυτού εκ της αντιθέτου διευθύνσεως.


Ας σκεφτούμε εδώ τι είναι η αντανάκλαση (μία παράθεση από λεξικό θα ήταν ευπρόσδεκτη) και ας δούμε κάποιες διαφορές. Σκιά είναι η προβολή της φιγούρας ενός αντικειμένου άρα ένας χωριστός όγκος//περιοχή, σιλουέτα το ίδιο το αντικείμενο σε συνθήκες «κόντρα» φωτισμού, και αντανάκλαση το ίδιο το αντικείμενο κατοπτριζόμενο σε γυαλιστερή επιφάνεια.

Στην φωτογραφία του Saint-Lazare έχουμε να κάνουμε με συνδυασμό σιλουέτας και αντανάκλασης. Σκιά, πράγματι δεν υπάρχει πουθενά. Σύμφωνα με τα παραπάνω όμως, θα δυσκολευόμουν να δεχθώ σαν σκιά και την υπέροχη κατά τ' άλλα φωτογραφία του Michael Keena....
Καταγράφηκε

H ΔΕΗ σάς εύχεται καλές διακοπές...!

«...Ισως ακούγεται ως αφορισμός, και όμως: Μπροστά σε τόση γνώση χάθηκε η έμπνευση. Ενώ η γνώση είναι απολύτως απαραίτητη, συγχρόνως, όσα περισσότερα μαθαίνουμε, τόσο ελέγχουμε και δαμάζουμε τη φαντασία μας.» Χριστίνα Kallas-Καλογεροπούλου.

«Από τη στιγμή που βρεθείς στον σωστό δρόμο και προχωρήσεις, θα συνειδητοποιήσεις ότι θα μαθαίνεις σ΄όλη σου τη ζωή. Όσον αφορά αυτό δεν υπάρχει τέλος. Τη στιγμή που ένας (καλλιτέχνης) πιστέψει ότι τα ξέρει όλα, πρέπει να σταματήσει να δουλεύει, γιατί από εκείνη τη στιγμή θα αρχίσει να επαναλαμβάνεται.» Frank Daniel.
earlpiggot
Επισκέπτης
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #11 στις: 16 Φεβρουάριος 2005, 14:35:57 »

Σύμφωνα με τα παραπάνω όμως, θα δυσκολευόμουν να δεχθώ σαν σκιά και την υπέροχη κατά τ' άλλα φωτογραφία του Michael Keena....

 Roll Eyes Διακρίνω ξεκάθαρα τουλάχιστον ένα "είδωλον" του "αδιαφανούς σώματος" μιας εκ των μπετονένιων καμινάδων "σχηματιζόμενο επί της επιφανείας" μιας άλλης, "λόγω φωτισμού αυτού εκ της αντιθέτου διευθύνσεως", έστω και σε crop.

Παρεμπιπτόντως, πέρα από το μπέρδεμα με τις αντανακλάσεις, νομίζω ότι είναι η μεταφορική σημασία της σκιάς που μπερδεύει, ίσως, κάποιους συμμετέχοντες στο σχετικό διαγωνισμό: σκιά, ως κάτι το φευγαλέο, το θολό, το απροσδιόριστο... Αλλά, φαντάζομαι, ο τίτλος ενός θέματος διαγωνισμού απαιτείται να διαβάζεται με την κυριολεκτική του σημασία. Περιοριστικόν, ίσως για καλλιτεχνικές φύσεις, απαραίτητο δε, προκειμένου να περιορίζει τα όρια των συμμετοχών, που σε αντίθετη περίπτωση θα κατέληγε ως θέμα ελεύθερον...
« Τελευταία τροποποίηση: 16 Φεβρουάριος 2005, 14:38:03 από earlpiggot » Καταγράφηκε
noe
Συντονιστής
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 3211


Nikon F2


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #12 στις: 16 Φεβρουάριος 2005, 22:13:25 »

Και μιας ο αγαπητός Περικλής έθιξε θεματολογικά τον ρόλο της σκιάς σε μια φωτογραφία, δυσκολεύομαι να θεωρήσω το παιχνίδι αυτής στην φωτογραφία της Martine Franck (σύζυγος Bresson) ως κυρίως θέμα.
Εξάλλου η δημιουργία του thread δεν είναι τυχαία αυτή την χρονική περίοδο, καμπανάκια σα να ακούω. Αν και μας μπερδεύεις λίγο Θάνο εντούτοις ευχαριστούμε και περιμένουμε εμπλουτισμό του θέματος.
Βαριά η σκιά των μεγάλων...  Roll Eyes
Καταγράφηκε

Hey you
momos
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 3634


~ ~ ~ | ~ ~ ~


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #13 στις: 16 Φεβρουάριος 2005, 23:51:29 »

...και μια προσπάθεια εννοιολογικού, και ουχί φωτογραφικού,  εμπλουτισμού της σκιάς και των αντανακλάσεων.  Smiley

σκιά
  • μέρος χώρου που δεν φωτίζεται, επειδή παρεμβάλλεται ανάμεσα στο χώρο αυτό και στη φωτεινή πηγή αδιαφανές σώμα
  • σκοτεινό είδωλο σώματος που φωτίζεται από αντίθετη κατεύθυνση
  • πρόσωπο ή πράγμα που δεν μπορεί να ξεχωρίσει κανείς λόγω της έλλειψης φωτισμού τα χαρακτηριστικά του: δυο σκιές φάνηκε να ξεγλιστρούν στο σκοτάδι
  • πλάσμα χωρίς υλική υπόσταση, φάντασμα, αερικό
  • (ζωγρ.) σκούρο χρώμα ή το σκοτεινότερο μέρος ενός πίνακα, σχεδίου κτλ.
αντανάκλαση
η αλλαγή διευθύνσεως των φωτεινών ακτίνων όταν πέφτουν σε λεία επιφάνεια, το αντιφέγγισμα...
Καταγράφηκε

earlpiggot
Επισκέπτης
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #14 στις: 17 Φεβρουάριος 2005, 00:54:01 »

  • μέρος χώρου που δεν φωτίζεται, επειδή παρεμβάλλεται ανάμεσα στο χώρο αυτό και στη φωτεινή πηγή αδιαφανές σώμα
συνεπάγεται εκ της επόμενης ερμηνείας

  • σκοτεινό είδωλο σώματος που φωτίζεται από αντίθετη κατεύθυνση
η αρχική ερμηνεία

  • πρόσωπο ή πράγμα που δεν μπορεί να ξεχωρίσει κανείς λόγω της έλλειψης φωτισμού τα χαρακτηριστικά του: δυο σκιές φάνηκε να ξεγλιστρούν στο σκοτάδι
μεταφορά

  • πλάσμα χωρίς υλική υπόσταση, φάντασμα, αερικό
μεταφορά

  • (ζωγρ.) σκούρο χρώμα ή το σκοτεινότερο μέρος ενός πίνακα, σχεδίου κτλ.
μεταφορά

@noe: Νίκο, συμφωνώ μαζί σου.
« Τελευταία τροποποίηση: 17 Φεβρουάριος 2005, 00:56:07 από earlpiggot » Καταγράφηκε
Σελίδες: [1] 2 3 4 |   Πάνω
Μεταπήδηση σε: