Εγγραφή | Χάσατε τον κωδικό;

 
Forum
Κάτω

* Πληροφορίες χρήστη Αρχική | Ημερολόγιο | Σύνδεση | Εγγραφή
18 Απρίλιος 2014, 03:12:58

  +  DPGR Virtual Community  
| | | | |-Διαγωνισμοί DPGR (Συντονιστές: Dr_Michael, noe)

Σελίδες: [1] 2 3 4 |   Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Διαγωνισμός: «Γυμνό»  (Αναγνώστηκε 71314 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Dr_Michael
Ιδρυτής του DPGR
Διαχειριστής
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 10409


Panasonic LX3


Προφίλ WWW
« στις: 27 Μάιος 2011, 10:04:33 »

Γυμνό

Το γυμνό ως θέμα αποτελεί μια διαχρονική πηγή καλλιτεχνικής έμπνευσης. Στη φωτογραφία συχνά θέτει τις δικές του προκλήσεις ως προς τα όρια και τις δυνατότητες του ίδιου του μέσου, ενώ πολύ συχνά αναμετριέται και με κοινωνικές ευαισθησίες και παραδοχές. Σίγουρα η φωτογραφική απεικόνιση του γυμνού ανθρώπινου σώματος ως πρακτική δεν αποτελεί μόνο πεδίο πρόσφορο για τεχνικούς και αισθητικούς πειραματισμούς, αλλά και μια καλλιτεχνική παράδοση με αυτόνομο λόγο ύπαρξης.   

Το θέμα αυτού του διαγωνισμού του dpgr είναι ίσως από τα δυσκολότερα και κρισιμότερα εγχειρήματα στην καλλιτεχνική διαδρομή  ενός / μιας φωτογράφου. Από την άλλη είναι ίσως εκείνο που τον οδηγεί συχνότερα σε "εύκολες" λύσεις ή σε επανάληψη φωτογραφικών κλισέ. Κι αυτό γιατί εύκολα παρασύρει τον δημιουργό με τη δύναμή του και δυναμιτίζει τις προθέσεις του. Ταυτόχρονα όμως υπόσχεται και πολλά, αν ο φωτογράφος καταφέρει να κινηθεί πέρα από ρηχές φορμαλιστικές ασκήσεις ή αποφύγει την ευκολία της ωμής πρόκλησης.

Ιδού ορισμένα τέτοια παραδείγματα:

    

     





ΤΙ ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
 

Θέλουμε να κάνουμε σαφές ότι πρόκειται για διαγωνισμό καλλιτεχνικής - δημιουργικής φωτογραφίας.
Δεν είναι σπουδή ανατομίας του ανθρώπινου σώματος, ούτε σχολή κατασκόπων με κρυφές κάμερες και λήψεων, από μεγάλες αποστάσεις, ανυποψίαστων ανθρώπων.

Αντίθετα θέλουμε την προσωπική, ευαίσθητη, ματιά, του / της φωτογράφου, τον υπαινιγμό, την αφαίρεση, τη δυναμική, στιβαρή σύνθεση. Θέλουμε ο / η φωτογράφος να εκμεταλλευτεί το φωτογραφικό μέσο για την παραγωγή καλλιτεχνικού έργου και όχι τις αναρίθμητες δυνατότητές (του φωτογραφικού μέσου) να αποτυπώσει και να καταγράψει με κάθε λεπτομέρεια αυτό που "βλέπει" ο φακός.

Εκ προοιμίου αποσαφηνίζουμε τα ακόλουθα:

Σε κάθε περίπτωση η επιτροπή του διαγωνισμού, αλλά και το DPGR ως διοργανωτής, θεωρούν ότι ο φωτογράφος - διαγωνιζόμενος, υποβάλλοντας τη συμμετοχή του, έχει εξασφαλίσει όλα όσα προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία της Ελληνικής Πολιτείας σχετικά με την απόλυτη αποδοχή - συμφωνία - συγκατάθεση όλων των εμπλεκομένων στη φωτογραφική εργασία - συμμετοχή του και σε ό,τι αφορά τη δημοσιοποίηση - παρουσίαση της εν λόγω φωτογραφίας στις στήλες του διαγωνισμού του dpgr.

Ως εκ τούτου είναι και ο απόλυτος υπεύθυνος για την τήρηση των παραπάνω, και κατ'επέκταση για τη συμμετοχή του.


Σε αυτό τον διαγωνισμό επανέρχεται η προέγκριση των φωτογραφιών από την επιτροπή του διαγωνισμού και σε ό,τι αφορά το θεματικό περιεχόμενο τους. Εξαιτίας της ιδιαιτερότητας του θέματος θα προτιμήσουμε να απορρίψουμε προκαταβολικά φωτογραφίες που κινούνται στα όρια του πνεύματος του διαγωνισμού, όπως αυτά περιγράφονται αναλυτικά στο παρόν κείμενο.
Τέλος σας ενημερώνουμε ότι θα γίνονται δεκτές ως έγκυρες συμμετοχές, όλες οι φωτογραφίες, ανεξάρτητα από την ημερομηνία λήψης τους. Κατά συνέπεια δε ζητούνται από την επιτροπή του διαγωνισμού τα exif των φωτογραφιών.


ΤΑ ΕΠΑΘΛΑ

1. Ο πρώτος νικητής κερδίζει ένα φλας Nissin προσφορά του Photozone.

2. Ο δεύτερος νικητής κερδίζει ένα τρίποδο προσφορά του Photozone.

3. Ο τρίτος νικητής κερδίζει ένα σετ καθαρισμού Lenspen προσφορά του Photozone.

Ο διαγωνισμός ξεκινά Παρασκευή 27 Μαΐου 2011 και η τελευταία ημέρα υποβολής συμμετοχών είναι η Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2011 Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2011.

Μετά το πέρας του διαγωνισμού οι 10 πρώτες συμμετοχές, αποκτούν θέση στο Σαλόνι του DPGR (γκαλερί με Βραβευμένες φωτογραφίες) και ως εκ τούτου, οι φωτογράφοι καλούνται να τις ανεβάσουν σε ανάλυση (περίπου) 1600Χ1200.

Όλες οι υποβληθείσες φωτογραφίες θα βαθμολογηθούν από τριμελή επιτροπή που αποτελείται από τους, Νικηφόρο Μανδηλαρά (Nikiforos), Δημήτρη Βαριά (Dimitri) και Γιώργο Γεωργιάδη (giorgaros) με ίσο ποσοστό βαρύτητας ο καθένας.

Τα αποτελέσματα θα δημοσιευθούν στo www.dpgr.gr την Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2011.


ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Είναι υποχρεωτική η ανάρτηση της συμμετοχής να συνοδεύεται με την εγγραφή και αποστολή του ονοματεπώνυμου του μέλους, μέσω της σχετικής φόρμας. Η φόρμα πρέπει να συμπληρώνεται υποχρεωτικά προ της αποστολής, αλλιώς η συμμετοχή δεν θα θεωρείται έγκυρη. Διευκρινιστικά αναφέρουμε πως το ονοματεπώνυμο δεν αναιρεί την επιθυμητή για ορισμένους ανωνυμία του διαδικτύου. Το όνομα είναι γνωστό μόνο στη Διαχειριστική Ομάδα. Δεν έχουν πρόσβαση σε αυτό ούτε οι Συντονιστές, ούτε η Καλλιτεχνική Ομάδα και εννοείται το ίδιο και για την ομάδα των κριτών.

Το μέγεθος των φωτογραφιών που υποβάλλονται δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 400ΚΒ. Επιπλέον θα πρέπει η μέγιστη πλευρά να είναι μεγαλύτερη από 500 pixels και μικρότερη από 900 pixels διαφορετικά η συμμετοχή θα θεωρείται άκυρη.
Σκαναρισμένες φωτογραφίες επιτρέπονται. Οι συμμετέχοντες μπορούν να αλλάζουν και να τροποποιούν την συμμετοχή τους όσες φορές και όποτε θέλουν μέχρι τη λήξη του διαγωνισμού. (15/09/2011)

Ο/Η φωτογράφος θα πρέπει να έχει τα πνευματικά δικαιώματα της φωτογραφίας που θα υποβάλει (κοινώς να είναι δικιά του/της). Για την παραλαβή του δώρου θα πρέπει να παρευρεθεί ο ίδιος ο νικητής και να επιδειχθεί η ταυτότητα του πρωτεύσαντος, όπως και η αρχική φωτογραφία στο πλήρες μέγεθός της. Σε περίπτωση σκαναρίσματος ο νικητής θα πρέπει να επιδείξει την φωτογραφία σκαναρισμένη σε τουλάχιστον 200dpi. Το ίδιο ισχύει και για το δεύτερο και τρίτο νικητή.

Τα μέλη της διαχειριστικής συντονιστικής και καλλιτεχνικής ομάδας του dpgr μπορούν να διαγωνιστούν (με εξαίρεση τα μέλη της τρέχουσας κριτικής επιτροπής), δεν δικαιούνται όμως επάθλων. Σε περίπτωση κατάκτησης κάποιας-κάποιων εκ των θέσεων βράβευσης το αναλογούν βραβείο θα διατίθεται σύμφωνα με τις επίκαιρες ανάγκες του site, και εφ' όσον δεν υπάρχουν τέτοιες θα γίνεται μετακύλιση αντίστοιχα στους αμέσως επόμενους συνδρομητές ή μέλη στη βαθμολογική κατάταξη.

Οι διοργανωτές έχουν το δικαίωμα να τροποποιήσουν τους όρους και τις ημερομηνίες του διαγωνισμού, να τον αναβάλλουν ή ακόμα και να τον ματαιώσουν εάν οι συμμετοχές δεν θεωρηθούν επαρκείς ή το επίπεδό τους δεν κριθεί ικανοποιητικό. Μετά το πέρας 3 μηνών από τη λήξη του διαγωνισμού διαγράφονται όλες οι συμμετοχές εκτός από τις 21 πρώτες.

Σημειώνεται πως η συμμετοχή δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα κοινώς αποδεκτά ήθη και την ελληνική νομοθεσία κι έτσι η Κριτική Επιτροπή και οι Διαχειριστές διατηρούν το δικαίωμα της διαγραφής μιας τέτοιας φωτογραφίας και την ακύρωση της συμμετοχής.
Συμμετοχές που δεν πληρούν όλα τα ανωτέρω κριτήρια δεν θα γίνονται δεκτές.

Μην ξεχνάτε ότι πρόκειται για φωτογραφικό διαγωνισμό με συγκεκριμένους όρους και περιορισμούς. Όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό δεν κρίνεται ο φωτογράφος, ούτε το συνολικό του έργο, αλλά η συγκεκριμένη φωτογραφία που επέλεξε ως συμμετοχή του στο διαγωνισμό του dpgr, σε άμεση σχέση και συνάρτηση με ένα σώμα φωτογραφιών (όλων των διαγωνιζόμενων φωτογράφων που έστειλαν φωτογραφία - συμμετοχή).

Επιτρέπεται η ελαφρά επεξεργασία στον τομέα της φωτεινότητας, του κοντράστ, η μετατροπή έγχρωμης φωτογραφίας σε ασπρόμαυρη, η κατάτμηση (crop) της πρωτότυπης, η ύπαρξη απλών πλαισίων γύρω από το κάδρο και όλες γενικά οι επεμβάσεις που μπορούν κατ' αντιστοιχία να γίνουν και στον σκοτεινό θάλαμο. Δεν επιτρέπεται το μοντάζ (σύνθεση), η προσθήκη ψηφιακής κορνίζας και υπογραφής (watermark), η αφαίρεση στοιχείων της εικόνας και ο μερικός αποχρωματισμός (τμήματος ή στοιχείου) της εικόνας. Σε γενικές γραμμές δεν θα πρέπει οι συμμετοχές να κινούνται οριακά στην επεξεργασία. Το είδος και ποσοστό της επεξεργασίας δεν μπορεί να μετρηθεί με τη μεζούρα, οπότε το σημαντικό είναι απλά να μην γίνονται υπερβολές. Η επεξεργασία δηλαδή δεν θα πρέπει να είναι υπερβολική ή προκλητική. Για κάποιον που δεν γνωρίζει τα όρια και τις δυνατότητες του σκοτεινού θαλάμου καλύτερα να αποφεύγει ό,τι μπορεί. Η καλή φωτογραφία ΔΕΝ χρειάζεται στολίδια  - οι πολλές επεμβάσεις που «ζητάει» μια φωτογραφία, τις συντριπτικά περισσότερες φορές είναι σημάδι της αδυναμίας της. Σε κάθε περίπτωση πάντως, ας θυμόμαστε πως όσο περισσότερη η κάθε είδους επέμβαση, τόσο περισσότερο φλερτάρουμε το όριο μηδενισμού λόγω επεξεργασίας.

Δεν επιτρέπεται να ζητείται είτε κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού, είτε μετά τη λήξη του, από την κριτική επιτροπή να αιτιολογήσει τις όποιες απορρίψεις συμμετοχών.
Με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού δεν επιτρέπεται καμία μομφή, παρατήρηση, και αμφισβήτηση των αποτελεσμάτων, της κριτικής επιτροπής, των όρων και του θεσμού. Η συμμετοχή αυτόματα σημαίνει την πλήρη αποδοχή των όρων, των αποτελεσμάτων και της κριτικής επιτροπής. Δεν θα γίνει ανεκτή καμία παρέμβαση για την έκβαση των αποτελεσμάτων. Σε κάθε άλλη περίπτωση, θα γίνεται άμεσος και χωρίς ειδοποιήσεις αποκλεισμός του μέλους. Όσοι διαφωνείτε με τους όρους, την κριτική επιτροπή, και τη διενέργεια του θεσμού, παρακαλούμε μην συμμετάσχετε!

Και μη ξεχνάτε ότι το πνεύμα των διαγωνισμών του dpgr προσδιορίζεται κυρίως στο φωτογραφικό ταξίδι του και όχι τόσο στο αποτέλεσμα και στην απόκτηση ενός ακόμη καταναλωτικού αγαθού. Χαρείτε λοιπόν τη συμμετοχή σας για την οποία σας ευχαριστούμε και σας ευχόμαστε καλή επιτυχία!

Παρακαλούμε πολύ να διαβάσετε με μεγάλη προσοχή, καθώς η συμμετοχή σας στο διαγωνισμό σημαίνει απόλυτη αποδοχή των όρων του.

« Τελευταία τροποποίηση: 31 Αύγουστος 2011, 09:11:50 από Dr_Michael » Καταγράφηκε

Αξιολόγηση μηνύματος (4):
Nikos.Ps
***
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 241



Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #1 στις: 27 Μάιος 2011, 21:08:37 »

   Σαν παρατηρητής μου φαίνεται ότι είναι ένα καλό θέμα αλλά σαν ερασιτέχνης πιστεύω ότι δεν μπορώ να ανταποκριθώ.Και επείδη οι διαγωνισμοί του dpgr.gr απευθύνονται και σε ερασιτέχνες δεν ξέρω κατά πόσο η επιλογή ήταν πετυχημένη.Γνώμη μου φυσικά αλλά ήθελα να την εκφράσω.
Καταγράφηκε

"Μια καλή εικόνα γεννιέται από μια κατάσταση χάριτος. Αυτό συμβαίνει όταν κάποιος έχει απελευθερωθεί από τις συμβάσεις, ελεύθερος όπως ένα παιδί ανακαλύπτει την πραγματικότητα για πρώτη φορά. Το όνομα του παιχνιδιού τότε είναι να οργανώσει το ορθογώνιο."

Sergio Larrain 1931-2012
Nikiforos
Επίτιμο μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1905


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #2 στις: 27 Μάιος 2011, 21:36:04 »

Αγαπητέ Nikos.Ps, αγαπητά μέλη,

Η πραγματική δυσκολία (όλων μας) δεν είναι το θέμα του εκάστοτε διαγωνισμού (ή το θέμα της κάθε φωτογραφικής μας απόπειρας), αλλά η προσπάθεια μας να αντιμετωπίσουμε την ασφάλεια ή την ανασφάλεια, τις αντιλήψεις (ή και τις προκαταλήψεις), τη σιγουριά ή την αμφιβολία, το φόβο για το άγνωστο, τη δύναμη ή την αδυναμία μας.

Αυτό ακριβώς επισημαίνουμε και στο εισαγωγικό κείμενο του διαγωνισμού.

Και αν θέλετε την γνώμη μου, το πρώτο βήμα για να "ανοιχθεί κανείς στο πέλαγος και στα μεγάλα ταξίδια", είναι να αντιληφθεί τη δυσκολία του εγχειρήματος και ότι στην ουσία δεν έχει να παλέψει, παρά μόνο με τον εαυτό του. Διαφορετικά, είναι πάρα πολύ εύκολο να σχεδιάζουμε στο μυαλό μας "ταξίδια στα πέρατα της γης".
Αν δεν πάρουμε την απόφαση να ξεκινήσουμε και κυρίως αν δεν ξυπνήσουμε το πρωί να κλείσουμε την πόρτα πίσω μας και να βγούμε στο δρόμο για τον όποιο προορισμό μας, τότε τα σχέδια θα μείνουν μόνο σχέδια.

Εξάλλου το λέμε καθαρά στο εισαγωγικό κείμενο:

Παράθεση
[...]θέλουμε την προσωπική, ευαίσθητη, ματιά, του / της φωτογράφου, τον υπαινιγμό, την αφαίρεση, τη δυναμική, στιβαρή σύνθεση. Θέλουμε ο / η φωτογράφος να εκμεταλλευτεί το φωτογραφικό μέσο για την παραγωγή καλλιτεχνικού έργου και όχι τις αναρίθμητες δυνατότητές (του φωτογραφικού μέσου) να αποτυπώσει και να καταγράψει με κάθε λεπτομέρεια αυτό που "βλέπει" ο φακός.

Δεν είναι παρά ένας διαγωνισμός. Διαγωνισμός Καλλιτεχνικής Φωτογραφίας, που τόσο μας ενδιαφέρει (ή και τόσο αγαπάμε), είτε είμαστε επαγγελματίες, είτε είμαστε ερασιτέχνες.
Αν και πιστεύω ότι σε έναν τέτοιο διαγωνισμό, είμαστε όλοι ερασιτέχνες (εραστές της τέχνης).
Καταγράφηκε

Αξιολόγηση μηνύματος (3):
Μένος
Για να δω;
Συνδρομητής
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 1212


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #3 στις: 27 Μάιος 2011, 21:56:50 »

Συνήθως επικροτώ τα θέματα στους διαγωνισμούς του DPGR, αλλά σε αυτό εδώ θα συν ταχθώ με το πνεύμα του Νίκου, δηλαδή το γυμνό είναι ένα εξειδικευμένο θέμα, απευθύνεται στους ποιο μυημένους και δια συνδεδεμένους φωτογράφους, ίσως βέβαια αυτός να είναι και ο στόχος, δηλαδή δια της έξοσεως των αμηγός ερασυτεχνών εβελπιστή η επιτροπή ότι θα υπάρξη υψιλότερο επίπεδο στην ποιότητα των συμμετοχών, επίσης η δυσκολία του θέματος καθρεπτίζεται στο μεγάλο περιθώριο υποβολής συμμετοχών.

Τώρα βέβαια οφήλω να πω ότι δεν με πειράζει καθόλου, γιατί το DPGR είναι ένα site που απευθύνεται σε όλους, ας κάνει λοιπόν και έναν διαγωνισμό για τους ποιο εξειδικευμένους χωρίς φυσικά να αποκλείει και τη συμμετοχή των λιγότερο μυημένων.

Όταν λέω μυημένος η εξ ειδικευμένος, εννοώ αυτούς που ήδη έχουν ασχοληθεί με αυτό το είδος της φωτογραφίας, αλλά και αυτούς που έχουν την πρόσβαση στο γυμνό, δηλαδή φωτογράφοι μόδας, φωτογράφοι μοντέλων, και άλλοι, βέβαια ο διαγωνισμός όπως λέω και ποιο πάνω δεν αποκλείει κανένα, αλλά ποια τύχη μπορεί να έχει η προσπάθεια ενός αδαούς περί της γυμνής φωτογράφησης;, το πιο πιθανόν είναι να περιοριστή στην χαρά της συμμετοχής και των γνώσεων μαζί με την εμπειρία που αποκόμισε κατά την προσπάθεια του να συμμετέχει στον διαγωνισμό, ασφαλώς και δεν είναι λίγο αυτό.

Καλή επιτυχία στον διαγωνισμό και παιδιά δεν πειράζει ας προσπαθήσουμε κάτι διαφορετικό, άλλωστε οι φωτογραφίες που έχουν επισυνάπτει στο αρχικό μήνυμα του διαγωνισμού, μας αφήνουν περιθώριο να ελπίζουμε, αφού μπορεί πρόσβαση σε μοντέλα πολλοί από εμάς να μην έχουμε, αλλά όλο και κάποιον παππού η γιαγιά θα γδύσουμε τώρα το καλοκαίρι  Grin χαιρετάω        
« Τελευταία τροποποίηση: 27 Μάιος 2011, 22:03:11 από Μένος » Καταγράφηκε

Στην Gallery μου θα δείτε φωτογραφίες, από διάφορους χώρους, τόπους, γεγονότα, και άλλα, κυρίως από την Κρήτη.
menos.dpgr.gr
Βίντεα
DeeperBlue
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 1938



Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #4 στις: 27 Μάιος 2011, 22:15:50 »



Η φωτογραφία γυμνού είναι λιγότερο τρομακτική εμπειρία απ'όσο φαίνεται στην αρχή. Αυτό που χρειάζεται περισσότερο απο ταλέντο, νομίζω οτι, είναι ο σεβασμός προς το μοντέλο και το προσωπικό κριτήριο αισθητικής. Μου φαίνεται ενδιαφέρον θέμα για διαγωνισμό, άσχετα απο το αν θα συμμετάσχω ή οχι.


υγ: πρόσβαση σε επαγγελματία μοντέλο μπορεί να έχει ο καθένας με το αντίστοιχο αντίτιμο.
Καταγράφηκε

anef
Επίτιμο μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 551



Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #5 στις: 27 Μάιος 2011, 22:51:10 »

Αναρωτιέμαι γιατί όταν σκεφτόμαστε για το "γυμνό" πάει το μυαλό μας σε επαγγελματίες μοντέλα; Και ποιος είπε ότι μια τέτοια επιλογή δίνει κάτι παραπάνω στις φωτογραφίες μας; Όπως μπορεί να δει κανείς και στις φωτογραφίες που έχει διαλέξει η κριτική επιτροπή τα μοντέλα απουσιάζουν.

Το "γυμνό" ή η γύμνια στη φωτογραφία είναι όντως δύσκολο θέμα (τουλάχιστον γιατί προϋποθέτει μεγαλύτερο βαθμό προσωπικής έκθεσης) αλλά δεν έχει καμία σχέση με τον επαγγελματικό ή μη χαρακτήρα της ενασχόλησής μας με τη φωτογραφία.
Καταγράφηκε

path_rider
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 866


I'm just another sad guest, οn this dark earth


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #6 στις: 27 Μάιος 2011, 22:58:43 »

Να προσθέσω οτι στις οδηγίες λέγεται ξεκάθαρα οτι.....

Παράθεση
θέλουμε την προσωπική, ευαίσθητη, ματιά, του / της φωτογράφου, τον υπαινιγμό, την αφαίρεση, τη δυναμική

Καταγράφηκε

si non, facta tonsor
DeeperBlue
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 1938



Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #7 στις: 27 Μάιος 2011, 23:01:19 »

Αναρωτιέμαι γιατί όταν σκεφτόμαστε για το "γυμνό" πάει το μυαλό μας σε επαγγελματίες μοντέλα;


Γιατί απο αυτό :


Όταν λέω μυημένος η εξ ειδικευμένος, εννοώ αυτούς που ήδη έχουν ασχοληθεί με αυτό το είδος της φωτογραφίας, αλλά και αυτούς που έχουν την πρόσβαση στο γυμνό



καταλαβαίνω οτι για πολύ κόσμο το να χρησιμοποιήσει ως γυμνό μοντέλο κάποιο άτομο του περιβάλλοντός του δεν είναι εφικτό. Γιαυτό ανέφερα την εναλλακτική λύση για όποιον ενδιαφέρεται να συμμετάσχει αλλά αντιμετωπίζει τη συγκεκριμένη δυσκολία
Καταγράφηκε

Nikos.Ps
***
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 241



Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #8 στις: 28 Μάιος 2011, 01:11:04 »

   Η συμμετοχή μου στους διαγωνισμούς ουδεμία σχέση έχει με τα δώρα αλλά αφορά το φωτογραφικό ''ταξίδι'',όπως αναφέρετε και εσείς.Και νομίζω ότι αυτό το θέμα μου το στερεί. Ίσως είμαι ανασφαλής,δεν ξέρω,ίσως και τελικά καταφέρω να βγάλω κάτι.Εν τέλει όμως δεν θα έχω τις ευκαιρίες και τις επιλογές που είχα με τα προηγούμενα θέματα.Που έπαιρνα τη μηχανή και έβγαινα να φωτογραφίσω.Η πικρία μου είναι ότι αυτή τη φορά φωτογραφικό ''ταξίδι'' δεν φαίνεται να υπάρχει για μένα.Καλή επιτυχία σε όλους και το σίγουρο είναι ότι μετά τον διαγωνισμό,όλοι θα μάθουμε κάτι παραπάνω για το γυμνό.
Καταγράφηκε

"Μια καλή εικόνα γεννιέται από μια κατάσταση χάριτος. Αυτό συμβαίνει όταν κάποιος έχει απελευθερωθεί από τις συμβάσεις, ελεύθερος όπως ένα παιδί ανακαλύπτει την πραγματικότητα για πρώτη φορά. Το όνομα του παιχνιδιού τότε είναι να οργανώσει το ορθογώνιο."

Sergio Larrain 1931-2012
lexluthor
***
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 332



Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #9 στις: 28 Μάιος 2011, 09:26:02 »

    το σίγουρο είναι ότι μετά τον διαγωνισμό,όλοι θα μάθουμε κάτι παραπάνω για το γυμνό.

Αυτό ακριβώς. Οπως μάθαμε για το περιβαλλοντικό πορτραίτο.
Να προσθέσω ακόμα ότι βρήκα πολύ χρήσιμα τα post στα οποία η καλλιτεχνική ομάδα εξηγεί κάποιες από τις επιλογές της.
Καταγράφηκε

I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I've watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

http://www.flickr.com/photos/55439732@N08/
DimitrisDelta
Όχι πλέον
Επίτιμο μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 3565

.


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #10 στις: 28 Μάιος 2011, 19:42:03 »

Μερικά σχόλια πάνω στα υπάρχοντα σχόλια.

Πιστεύω πως βλέπετε το γυμνό έχοντας το ίδιο συγκεκριμένο πράγμα στο μυαλό σας. Δείτε το λίγο διαφορετικά. Σκεφτείτε αφαιρετικά. Γυμνό δεν είναι μόνο ένα μπούστο, μια κλασσική κλισέ πόζα. Θα μπορούσε να είναι πολλά πράγματα.

Συμφωνώ οτι το γυμνό χρειάζεται δυνατή συνεργασία με το μοντέλο. Το ίδιο όμως χρειάζεται και ένα πορτρέτο, περιβαλλοντικό η μη.

Ο διαγωνισμός δεν αφορά επαγγελματίες όπως αναφέρθηκε. Ούτε προϋποθέτει την ενοικίαση μοντέλου. Αφορά φωτογράφους που θέλουν να πειραματιστούν και να δοκιμαστούν, που έχουν φαντασία και δημιουργικότητα, εμπιστοσύνη στο κλίκ τους και στη ματιά τους.

Καταγράφηκε

Nikiforos
Επίτιμο μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1905


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #11 στις: 29 Μάιος 2011, 11:24:43 »

Παράθεση
Δεν επιτρέπεται το μοντάζ (σύνθεση), η προσθήκη ψηφιακής κορνίζας και υπογραφής (watermark), η αφαίρεση στοιχείων της εικόνας και ο μερικός αποχρωματισμός (τμήματος ή στοιχείου) της εικόνας.

Σας παρακαλούμε να διαβάσετε με προσοχή τους όρους του διαγωνισμού, πριν πατήσετε το κουμπιά "Υποβολή" - "Αποστολή"
« Τελευταία τροποποίηση: 29 Μάιος 2011, 11:26:54 από Nikiforos » Καταγράφηκε

Johnpap
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 1069



Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #12 στις: 31 Μάιος 2011, 16:09:10 »

  Καλή επιτυχία σε όσους λάβουν μέρος, το θέμα είναι δύσκολο και όσο και αν έχουμε δει φωτογραφήσεις γυμνών "ανατρεπτικές" όπως ο ηλικιωμένος κύριος (αλλάζετε που και που την φωτογραφία της πρώτης σελίδας βρε παιδιά γιατί νομίζω ότι μπαίνω σε "ιατρικό" σάιτ με αυτή) δεν παύει να είναι ένα είδος "τολμηρής" φωτογράφησης που δεν είναι εύκολο να κάνει ο καθένας.
  (Θα μπορούσε το θέμα να γενικευθεί πάντως για να υπάρχει ευρύτερη συμμετοχή αν ας πούμε ονομαζόταν "φωτογραφίζοντας το ανθρώπινο σώμα", πάντως ανεξάρτητα από το τελευταίο που λέω σαν κατηγορία το γυμνό είναι σημαντική και καλώς να δούμε τις φωτογραφικές προσπάθειες)
Καταγράφηκε

momos
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 3624


~ ~ ~ | ~ ~ ~


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #13 στις: 03 Ιούνιος 2011, 22:38:53 »

Με αφορμή τον διαγωνισμό ήρθε στο νου μου ένα κείμενο του Νίκου Δήμου. Γράφτηκε μετά το τέλος ενός αντίστοιχου διαγωνισμού που διοργάνωσε, νομίζω, το περιοδικό Φωτογράφος τον προηγούμενο αιώνα...

Βρήκα μόνο ένα σκανάρισμα της σελίδας, δεν έχω πρόχειρο το αρχείο με τα τεύχη για να δω λεπτομέρειες, οπότε παραθέτω μόνο το κείμενο

Παράθεση
Η ΕΡΩΤΙΚΗ ΑΜΗΧΑΝΙΑ ΤΩΝ EΛΛΗΝΩΝ
ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΥ


Κοιτάω τις φωτογραφίες ου διαγωνισμού μας. (Όχι τις βραβευμένες -τον μέσο όρο). Εκατοντάδες μηχανές καταγράφουν μια αμηχανία. Την ερωτική αμηχανία των Ελλήνων.
Πού άραγε χαλάσαμε, πού χάσαμε την άνεση των αρχαίων - όπου το σώμα ανέπνεε ακόμα κι από μαρμάρινους πόρους;
Το νεοελληνικό γυμνό φοβάται: Το φως. Την μηχανή. Τον φωτογράφο. Τον εαυτό του.
Οι φωτογραφίες συνωθούνται στα δύο άκρα: Το χυδαίο ή το «ωραίο».
Ή σκληρό πορνό ή εξιδανίκευση.
Ο αισθησιασμός βρίσκεται ακριβώς στη μέση. Ο ερωτισμός, λίγο αριστερότερα.
Όλα αυτά τα τρομαγμένα σώματα που φωνάζουν: «Τελείωνε! Ντρέπομαι!»
Σχεδόν κανένα δεν έχει το θάρρος του φύλου του. Της έλξης του, της γοητείας του. Η αμαρτία σε κάθε γωνία.
Κι εκείνα τα κρυμμένα πρόσωπα! («Τι θα πει ο κόσμος;»)
Ο γυμνός αισθησιασμός αφελής και ο ντυμένος (ο πιο δυσχερής και εκλεπτυσμένος) σχεδόν ανύπαρκτος.
Η τεχνική επαρκής (μερικές φορές υπερβολική) αλλά συνήθως αντίθετη: Υπονομεύει αντί να προωθεί τον τελικό στόχο (όπως οι «οδηγίες χρήσεως» στα ερωτικά εγχειρίδια). Προσπαθεί να καλύψει αντί να προβάλλει. Παρεμβάλλεται αντί να υπογραμμίζει, να φωτίζει και να μεγεθύνει.
Όχι, δεν περίμενα να δω Helmut Newton, Robert Mapplethorpe ή Judy Dater. Ούτε καν David Hamilton. Πιο κοντά μας θα ήταν ο Λουκάς Σαμαράς, ο Jeanloup Sieff  και ο Lucien Clergue. Κι ακόμα πιο κοντά η κλασική Nelly's.
Τίποτα. Φωτομηχανική αμηχανία. Καμία ένταση. Ηλεκτρισμός απών. Στημένα πράγματα, κατασκευές. Το τυπωμένο χαρτί, η διαφάνεια, δεν εκπέμπουν. Πού το ρίγος, το κέντρισμα, ο ερεθισμός, η διέγερση...
Είμαστε λοιπόν λαός πουριτανών; Οι φωτογράφοι μας δεν έχουν ελευθερία ματιάς ούτε τα μοντέλα την άνεση της γύμνιας τους;
Η βικτωριανή νοοτροπία μας αντιμάχεται σθεναρά την μεταμοντέρνα αισθητική μας. Δεν έχουμε ακόμα την ευκολία της αφήγησης αλλά ούτε πια τη γοητεία της κλειδαρότρυπας.

Χώρες τον ήλιου και δεν μπορείτε να αντικρίσετε τον ήλιο.
Χώρες τον ανθρώπου και δεν μπορείτε να αντικρίσετε τον άνθρωπο.


Σωστά μίλησε ο Σεφέρης.
« Τελευταία τροποποίηση: 06 Ιούλιος 2011, 12:07:40 από momos » Καταγράφηκε

Αξιολόγηση μηνύματος (11):
D H
*
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 5


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #14 στις: 05 Ιούνιος 2011, 10:53:41 »

Κατά τις απόψεις του John Berger σχετικά με το γυμνό (βλέπε "Η εικόνα και το βλέμμα" του ιδιου), από τα παραδείγματα του Dr_Michael εγώ διακρίνω περισσότερο γδυμνό παρά γυμνό . Και αναρωτιέμαι το θέμα είναι όντος το γυμνό ή είναι το γδυμνό?
Καταγράφηκε
Σελίδες: [1] 2 3 4 |   Πάνω
Μεταπήδηση σε: