Εγγραφή | Χάσατε τον κωδικό;

 
Forum
Κάτω

* Πληροφορίες χρήστη Αρχική | Ημερολόγιο | Σύνδεση | Εγγραφή
21 Φεβρουάριος 2017, 05:17:21

  +  DPGR Virtual Community  
| | | |-Επεξεργασία (Συντονιστής: maria_k)

Σελίδες: [1] |   Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Μάσκα κορεσμού: κατασκευή και χρησιμότητα  (Αναγνώστηκε 2567 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
gf
conservator tempores acti
Επίτιμο μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 3860



Προφίλ WWW
« στις: 29 Σεπτέμβριος 2004, 21:16:03 »

Συχνά επεμβαίνουμε στον κορεσμό (saturation) μιας φωτογραφίας κρίνοντας ότι όρισμένα τμήματά της το χρειάζονται.
Η αλλαγή όμως εφαρμόζεται σε ολόκληρη την εικόνα ομοιόμορφα και μπορεί  σε άλλα σημεία το αποτέλεσμα να φαντάζει υπερβολικό.
Δείτε το παράδειγμα:
Στην αρχική φωτό,


έχουμε αρκετά κορεσμένα κάποια μέρη όπως η κόκκινη τσουλήθρα στο κέντρο, γενικά όμως θα χρειαζόταν μια αύξηση του κορεσμού:
(στο 40% για να είναι εμφανέστερα τα πλεονεκτήματα της μεθόδου που παρουσιάζεται)


Ατυχώς τώρα, τα σημεία που ήδη ήταν κορεσμένα υπερκορέστηκαν.

Μια μάσκα κορεσμού είναι μια μάσκα που επιτρέπει την επεξεργασία της εικόνας μας σε διαφορετικό βαθμό κατά σημεία, ανάλογα με τον κορεσμό των σημείων αυτών.
Μας επιτρέπει έτσι στο παράδειγμά μας να αυξήσουμε τον κορεσμό μόνο εκεί που χρειάζεται (επειδή χρειάζεται στα λιγότερο κορεσμένα σημεία, τη μάσκα κορεσμού θα την αντιστρέψουμε ώστε να ενεργεί αντιστρόφως ανάλογα με τον κορεσμό).
Για την κατασκευή της μάσκας κορεσμού θα χρησιμοποιηθεί το dpgr plugin μετατροπής από RGB σε HSL.
Περισσότερα για το plugin μπορείτε να διαβάσετε εδώ. (Αργότερα θα δούμε και μια κάπως δυσκολότερη μέθοδο απ' ευθείας στο Photoshop)

1. Ανοίγουμε τη φωτογραφία μας.

2. Με Image->Duplicate φτιάχνουμε ένα αντίγραφό της. Εφαρμόζουμε το plugin και έτσι στο κανάλι R έχουμε την πληροφορία απόχρωσης, στο G την πληροφορία κορεσμού που μας ενδιαφέρει και στο Β την πληροφορία φωτεινότητας.

3. Σβήνουμε το πρώτο και το τρίτο κανάλι που δεν χρειάζονται, μετατρέπουμε την εικόνα σε Grayscale (Image->Mode->Grayscale) και κάνουμε Select All και Copy.
Ήδη η μάσκα κορεσμού είναι έτοιμη:


Πιο φωτεινά είναι τα σημεία που ήταν περισσότερο κορεσμένα και πιο σκοτεινά τα λιγότερο κορεσμένα.

4. Επιστρέφουμε στο παράθυρο που θα επεξεργαστούμε τη φωτογραφία μας. Προσθέτουμε ένα Hue/Saturation adjustment layer. Σε αυτή τη φάση δεν αλλάζουμε τον κορεσμό.

5. Από τα channels, επιλέγουμε να φαίνεται και να είναι ορατό μόνο το alpha channel που αντιστοιχεί στο layer mask του Hue/Saturation adjustment layer.

6. Επικολλούμε (paste) εκεί τη μάσκα που είχαμε φτιάξει από πριν και όπως είχαμε αναφέρει ότι χρειάζεται, την αντιστρέφουμε (Image->Adjustments->Invert)


Έτσι πετύχαμε το Hue/Saturation adjustment layer να ενεργεί στη φωτό μας αντιστρόφως ανάλογα με τον κορεσμό της κατά σημεία.
(Ας αναφερθεί ότι σε αυτό το σημείο μπορούμε να ελέγξουμε περισσότερο το που και το πόσο η μάσκα θα αφήσει την επεξεργασία μας να εφαρμοστεί στη φωτό, παίζοντας με τα levels της μάσκας.)

7. Με διπλό κλικ στο adjustment layer, ρυθμίζουμε τώρα τον κορεσμό όπως θέλουμε.

Δείτε τo αποτέλεσμα και πάλι στο 40%, μαζί με την αρχική φωτο και την αντίστοιχη εικόνα με αύξηση του κορεσμού στο 40% χωρίς μάσκα.

Αρχική

Αύξηση κορεσμού χωρίς μάσκα

Αύξηση κορεσμού με μάσκα

 
« Τελευταία τροποποίηση: 30 Σεπτέμβριος 2004, 13:15:06 από gf » Καταγράφηκε

Αξιολόγηση μηνύματος (4):
MANOS_mm
*****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 2955


Οι άνθρωποι κρίνονται από τις πράξεις τους.-


Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #1 στις: 29 Σεπτέμβριος 2004, 22:05:59 »

Εξαιρετικά χρήσιμη μέθοδος αγαπητέ gf !
Είναι άλλωστε από τα συνηθέστερα προβλήματα, ο υπερβολικός τονισμός.

Η τελική σου εικόνα βελτιώθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό.  thumbs up

Και μιας που μιλάμε για μάσκες , μια εναλλακτική μέθοδος θα ηταν να παίρναμε το κανάλι του μπλε σαν πληροφορία.



Είναι - συνήθως - μια καλή και απλή λύση.
Εφάρμοσα βέβαια λίγο Levels , ετσι ώστε να μειώσω τις περιοχές που θα αφήσουμε τον κορεσμό να ενεργήσει.
Εξαρτάται από τα χρώματα της φωτογραφίας , αλλά συνήθως το κανάλι του μπλε είναι το πιο κατάλληλο.

Να το αποτέλεσμα



Είναι αρκετά κοντά στο προηγούμενο αποτέλεσμα. Εχει επισης ελαφρώς λιγότερο κοντράστ, αν και αυτό είναι θέμα γούστου.

Thanxs gf  Smiley
Καταγράφηκε

η gallery μου στο :  http://www.manoslykakis.com


mkrous
Υποστηρικτής
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 603

Megapixels are a measure of quantity not quality


Προφίλ
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #2 στις: 30 Σεπτέμβριος 2004, 12:00:08 »

Ευχαριστούμε  thumbs up
Καταγράφηκε

GIT d- s:+  a- C+ UL P++ L++ E---- W+ N--- o-- K- w O- M- V-- PS+ PE Y+ PGP t+ 5- X- R tv- b++ DI++ D+ G- e+++ h* !r y++**
gf
conservator tempores acti
Επίτιμο μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 3860



Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #3 στις: 01 Οκτώβριος 2004, 17:39:30 »

Ας δούμε τώρα μια μέθοδο για την κατασκευή μάσκας κορεσμού απ' ευθείας στο Photoshop, χωρίς τη χρήση plugin.

1. Ανοίγουμε τη φωγραφία μας.
2. Στα Layers κάνουμε ένα αντίγραφο του background layer και δύο νέα κενά layers. Τα τοποθετούμε ώστε από πάνω προς τα κάτω να είναι το αντίγραφο, τα δύο κενά και το αρχικό.
3. Τα δύο κενά τα γεμίζουμε με 50% Grey (Edit->Fill).
4. Στo αντίγραφο βάζουμε blending mode Color.
Τα layers θα πρέπει να είναι όπως στην εικόνα:


5. (Με επιλεγμένο το αντίγραφο) πατάμε Ctrl-E ή Layer->Merge down.
6. Στο πάνω πάνω Layer βάζουμε blending mode Difference.
7. Ξαναπατάμε Ctrl-E ή Layer->Merge down.
8. Αποχρωματίζουμε με Image->Adjustments->Hue/Saturation, στο Saturation στο -100.
9. Με Ctrl-L ή Image->Adjustments->Layers ανοίγουμε τα Layers και δίνουμε στο Input κατ' αρχήν τις τιμές 0 - 2 - 128. (Μπορούμε να πειραματιστούμε ώστε να προσαρμόσουμε τη μάσκα στις προτιμήσεις μας)
10. Η μάσκα κορεσμού είναι έτοιμη.


11. Είναι όμως πιο πρακτικό να την έχουμε σε κανάλι και όχι σε layer. Γι' αυτό στην παλέτα channels πατάμε το πρώτο εικονίδιο κάτω κάτω και μετά το δεύτερο. (Στην πιο πάνω εικόνα είναι επισημασμένα)
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα ότι φαινόταν (δηλαδή το layer με τη μάσκα) πρώτα να γίνει selection και αμέσως μετά το selection να αποθηκευτεί σε alpha channel.
12. Τέλος με Ctrl-D καταργούμε την επιλογή, διαγράφουμε το layer με τη μάσκα και αν θέλουμε δίνουμε όνομα στο alpha channel:


13. Αν χρειάζεται αντιστρέφουμε τη μάσκα με Ctrl-I.

Πως όμως θα χρησιμοποιήσουμε τη μάσκα που μόλις φτιάξαμε σαν Layer mask σε μια επεξεργασία όπως αλλαγή κορεσμού;
Απλά, με Ctrl+κλικ πάνω στο κανάλι που έχουμε τη μάσκα και δίνοντας Layer->New adjustment layer-> Hue/Saturation.
Το adjustment layer που προκύπτει έχει ήδη σαν layer mask τη μάσκα κορεσμού!

Η όλη κατασκευή είναι αρκετά τεχνική και για να εξηγηθεί πως λειτουργεί θα χρειζόταν ίσως μια άλλη παρουσίαση. Είναι επίσης αρκετά χρονοβόρα.
Εδώ όμως μπορείτε να κατεβάσετε actions για το Photoshop που να φτιάχνουν αυτόματα τις τόσο χρήσιμες μάσκες κορεσμού.


« Τελευταία τροποποίηση: 01 Οκτώβριος 2004, 17:44:50 από gf » Καταγράφηκε

Αξιολόγηση μηνύματος (1):
gf
conservator tempores acti
Επίτιμο μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 3860



Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #4 στις: 02 Οκτώβριος 2004, 12:57:30 »

Και για να ολοκληρώσουμε το θέμα της επιλεκτικής αλλαγής του κορεσμού, ας θυμηθούμε πως τα dpgr plugins μετατροπής μεταξύ RGB και HSL μας δίνουν τη δυνατότητα να δουλεύουμε με Curves και Levels απ' ευθείας στην απόχρωση, τον κορεσμό ή τη φωτεινότητα μιας φωτο.
Έτσι για τον κορεσμό μπορούμε με Curves να επέμβουμε μόνο στις περιοχές που χρειάζεται...

Καταγράφηκε

septembrhs69
Επισκέπτης
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #5 στις: 12 Νοέμβριος 2004, 22:36:11 »

Φίλε gf συγχαρητήρια για όλη τη δουλεια που έχεις κανει με τα plugins και για το ότι μας τα προσφέρεις αφιλοκερδώς.Οι γνώσεις μου στο Photoshop είναι μάλλον λίγες(Ξέρω καποια συγκεκριμένα πράγματα μόνο), ακουλουθώντας  λοιπόν τις συμβουλές σου και ψάχνοντας πάνω σε αυτές χάρηκα που ανοίχτηκαν μπροστά μου νεοι τρόποι και διαφορετικά σκεπτικα επεξεργασίας . Σε ευχαριστώ Smiley
Πειραματιζόμενος λοιπόν πάνω στην πολύ ωραία μέθοδο που προτείνεις προχώρησα λίγο πιο πέρα την επεξεργασία και εφτιαξα 2  Hue/Saturation adjustment layers, στο ένα έκανα επικόλληση την θετική μάσκα που προκύπτει απο το G κανάλι και στο άλλο την αρνητική(Invert). Με αυτόν τον τρόπο τώρα έχουμε καλύτερο έλεγχο στο αποτέλεσμα καθώς μειώνοντας τον κορεσμό στο θετικό adjustment layer μειώνουμε τον κορεσμο στα υπερκορεσμένα τμήματα της φωτογραφίας ενω αυξάνοντας τον κορεσμό στο αρνητικο adjustment layer αυξανουμε τον κορεσμό στα λιγότερο κορεσμένα σημεία. Έτσι βγαίνει πιο ισοροπημένο αποτέλεσμα.
Δίνοντας στο "θετικό"  layer  Saturation -25 kai στο "αρνητικό" +25 παίρνω αυτό το αποτέλεσμα



Έχω μια απορία, αν θες βοήθησε με.Όταν λες σβήνουμε τα κανάλια R KAI B  εννοείς εφαρμόζουμε split channels και μετα κρατάμε μονο το G?(όπως σου είπα πριν απο κανάλια και μάσκες δεν εχω ιδέα σήμερα δουλεψα πρώτη φορά με αυτές)
Και πάλι σε ευχαριστω Smiley
Καταγράφηκε
gf
conservator tempores acti
Επίτιμο μέλος
****
Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Ανδρας
Μηνύματα: 3860



Προφίλ WWW
« ΑΠΑΝΤΗΣΗ #6 στις: 15 Νοέμβριος 2004, 21:41:18 »

Παράθεση
Όταν λες σβήνουμε τα κανάλια R KAI B  εννοείς εφαρμόζουμε split channels και μετα κρατάμε μονο το G?(όπως σου είπα πριν απο κανάλια και μάσκες δεν εχω ιδέα σήμερα δουλεψα πρώτη φορά με αυτές)
Μπορούμε κυρολεκτικά να σβήσουμε τα κανάλια, πχ  από την παλέτα channels, επιλέγοντας ένα κανάλι και πιέζοντας το εικονίδιο με τον κάδο, ή μεταφέροντάς το εκεί...
Καταγράφηκε

Σελίδες: [1] |   Πάνω
Μεταπήδηση σε: